Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Фрейзер Зейтель,

Висновки

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Питання для самоконтролю:

  1. Що таке масово-комунікаційний вплив?
  2. Назвіть основні концептуальні засади масово-комунікаційного впливу.
  3. Які існують складові масового впливу?
  4. Хто такий масифікатор?
  5. Розкрийте сутність поняття «масова рефлексія».
  6. Поясніть основні професійні засади масово-комунікаційного впливу.
  7. Що включають до технологій масово-комунікаційного впливу?
  8. Назвіть риси масово-комунікаційних технологій.

œ
ТЕМА 6. РЕКЛАМА ТА «ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ» (PR) В СИСТЕМІ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ.

План лекції:

 

1. Реклама як засіб масової комунікації. Рекламна комунікація, її цілі та завдання в системі масової комунікації.

2. Сутність та зміст «паблік рилейшнз» в масово-комунікаційній діяльності. PR як теорія комунікативного впливу.

 

 

Рекомендована література:

Основна література: 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10.

Додаткова: 16, 18, 20.

25, 26, 29.

Міні – лексикон: реклама, рекламування, рекламна комунікація, рекламна діяльність, відправник, кодування, декодування, фільтр, отримувач, зворотній зв’язок, «паблік рилейшнз», зв’язки з громадськістю, громадськість, громадська думка, комунікаційна система, імідж, стратегічні комунікації, ПР-діяльність,.

 

1. Реклама як засіб масової комунікації.

Термін «реклама»походить від лат. Reklamare – викрикувати (у Давній Греції та римі оголошення голосно викрикувалися на майданах та в інших людних місцях).

 

Реклама -


Реклама виконує наступні ролі:

1. Економічна роль ________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

2. Суспільна роль _________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

3.

œ
Ідеологічна роль ________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

4. Освітня роль ___________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

5. Психологічна роль ______________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

6. Естетична роль _________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Очевидно, що з точки зору рекламної комунікації найбільш актуальним взаємодії и комунікації є підхід _______________________

____________________________________________________________

 

Рекламна комунікація -

 


Саму рекламну комунікацію слід визначати як один з видів масової комунікації, оскільки поза межею людського суспільства існування реклами є неможливим.

 

 

Як одна з форм комунікації реклама є опосередкованим та доцільним взаємовпливом двох суб’єктів, які можуть переслідувати три мети:

  • _______________________________________________________

____________________________________________________________;

  • _______________________________________________________

____________________________________________________________;

  • _______________________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Відповідно можливі три форми комунікативної дії, які в рекламній комунікації мають свої особливості:

v наслідування - _________________________________________

____________________________________________________________

 

v

œ
діалог - _______________________________________________

____________________________________________________________

 

v управління - ___________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Разом з тим реклама здійснює опосередкований вплив на думки та поведінку людей, на процес формування громадської свідомості. Опосередкований характер впливу реклами проявляється:

 

ü через міжособистісне спілкування ________________________

____________________________________________________________;

 

ü ______________________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Таким чином, реклама – специфічна область масової комунікації між рекламодавцями і різними аудиторіями рекламних повідомлень в умовах ринкової конкуренції з метою активного впливу на ці аудиторії.

 

 

Реклама як форма не особистісної комунікації має як певні переваги, так й недоліки:

 

 

Переваги реклами в масово-комунікаційній діяльності Недоліки реклами в масово-комунікаційній діяльності
     
     
     
     
     
     
     

 

œ
Схема рекламної комунікації

 


Зворотній зв’язок

 

Відправник______________________________________________________________________________________________________________

Звернення_______________________________________________________________________________________________________________

Кодування_______________________________________________________________________________________________________________

Фільтри_________________________________________________________________________________________________________________

Канал комунікації___________________________________________

____________________________________________________________

Посередник______________________________________________________________________________________________________________

Отримувач______________________________________________________________________________________________________________

Декодування_____________________________________________________________________________________________________________

Відповідна реакція___________________________________________

____________________________________________________________

Зворотній зв’язок____________________________________________

____________________________________________________________

Перешкоди______________________________________________________________________________________________________________

œ
Комунікативні функції реклами поділяються напервинні і вторинні.

До первинних функцій належать:

 

  1. Безпосередньо комунікативна_____________________________

____________________________________________________________

  1. Регулятивна____________________________________________

____________________________________________________________

  1. Підсумкова_____________________________________________

____________________________________________________________

 

До вторинних функцій належать:

 

  1. Емотивна______________________________________________

____________________________________________________________

  1. Естетична______________________________________________

____________________________________________________________

  1. Контактуюча___________________________________________

____________________________________________________________

  1. Магічна_______________________________________________

____________________________________________________________

  1. Орієнтуюча____________________________________________

____________________________________________________________

  1. Номінативна ___________________________________________

____________________________________________________________

 

2. Сутність та зміст «паблік рилейшнз» в масово-комунікаційній діяльності. PR як теорія комунікативного впливу.

Як сукупність засобів впливу на громадську думку та своєрідна соціальна практика «паблік рилейшнз» (public relations, або PR) існують з давніх часів.

 

 

Батьківщиною сучасних суспільних відноси або ПР про вважають _______________.

 

 

Періодом зародження ПР в США вважають _________ст.

 

 

Вираз «public relations» вперше згадується в _________р. президентом США Томасом Джефферсоном (в тексті «Сьомого звернення до Конгресу» він викреслив вираз «стан думки», вписав «паблік рилейшнз»).

 

       
   
œ
 
 

 


Професор з Великої

Британії Сем Блек,

який стояв у витоків ПР,

віддає перевагу наступному

трактуванню…….

 

 

 
 

 


котрий очолює ПР у

«Чейз Манхеттен банку»,

Зазначив, що…..

 

Доктор Пекс Харлоу (Сан-Франциско) вивчив 472 визначення поняття «ПР» і дійшов висновку, що

 
 

 


ПР не є пропагандою, рекламою, роботою в пресі.

 

ПРв масово-комунікаційній діяльності – це мистецтво переконувати людей, __________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Тому «паблік рилейшнз» ми перекладаємо як «зв’язки з громадськістю» та «громадські зв’язки», а інші країни:

Ø

œ
Болгарія прийняла, наприклад, термін суспільна комунікація;

Ø Росія- зв’язки з громадськістю;

Ø Білорусьгромадські зв’язки.

 

 

Таким чином,

 

Паблік рилейшнз - це

 

 

Об’єкт ПРв масово-комунікаційній діяльності є ____________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Предметом ПР в масово-комунікаційній діяльності є_____________________________________________________________

________________________________________________________________

______________________________________________________________

Загальні категорії ПР, до яких належать громадсь­кість, громадська думка, зв’язки з громадськістю, комунікаційна система, імідж.

 

 

Громадськість

       
 
 
   

 

 


Громадська думка

 
 

 

 


œ
Зв’язки з громадськістю

 

 


Комунікаційна система

       
 
 
   

 


Імідж

 
 

 


 

 

ПР також розглядається як варіант стратегічних комунікацій, які покликані_________________________________________________

œ
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ПР поза комунікаціями неможливі.При реалізації ПР-проектів комунікації є «інструментарієм» та «матеріалом» одночасно.

 

 
 

 

 


В ПР важливі всі види комунікацій. Причому на перший план висувається проблема успішності комунікації. Тому виокремлюють три умови успішності комунікації, які використовують в ПР:

 

v повнота _______________________________________________

 

v мова та стиль комунікації максимально відповідають сприйняттю адресата, _________________________________________

 

v комунікація вибудована з врахуванням конкретної мети (___________________________________________________________)

 

 

Письмові комунікації в ПР: Усні комунікації в ПР:

________________________ ________________________

________________________ ________________________

________________________ ________________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

 

 

œ
Якщо передбачати рівноправність суб'єктів комунікації у глобальному сенсі, можна мати на увазі комунікаційні зв'язки між:

• суб'єктами громадянського суспільства;

 

• суб'єктами _____________________________________________;

 

• суб'єктами держави.

 

 

Найпоширеніші нині варіанти використання терміна паблік рилейшнз пов'язані з активною роллю суб'єкта, який намагається покращити свій імідж. І тоді громадськість розглядається як об'єкт ______________________________________, а власне комунікаційний процес — як _________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________.

 

Якщо ж інформація передається тільки в одному напряму, тут, очевидно, втрачає сенс використання як терміна "громадські зв'язки", так і терміна "зв'язки з громадськістю", оскільки ключова функція власне "зв'язку" попросту зникає.

 

 

 
 

 


На думку

Д. Ольшанського,

під «паблік рилейшнз»

розуміють

 

 

 


Г. Почепцов вважає

 

œ
Отже, «паблік рилейшнз» в масово-комунікаційній діяльності треба розглядати як:

 

1. ______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

2. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Основний продукт масової комунікації — віртуальна реальність, яка складається з природних і штучно сконструйованих іміджів. Але не можна ототожнювати іміджмейкінг і PR.

 

 

Як наслідок, можна говорити про PR як опосередковане управління засобами масової комунікації, а відтак — й іміджами.

 

 

PR є невід'ємною складовою сучасної інформаційно-комунікаційної сфери суспільства, що глобалізується і набуває рис віртуальної реальності.

 

 




Переглядів: 948

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель - | Розважальна

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.