Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фрейзер Зейтель,

Висновки

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Питання для самоконтролю:

  1. Що таке масово-комунікаційний вплив?
  2. Назвіть основні концептуальні засади масово-комунікаційного впливу.
  3. Які існують складові масового впливу?
  4. Хто такий масифікатор?
  5. Розкрийте сутність поняття «масова рефлексія».
  6. Поясніть основні професійні засади масово-комунікаційного впливу.
  7. Що включають до технологій масово-комунікаційного впливу?
  8. Назвіть риси масово-комунікаційних технологій.

œ
ТЕМА 6. РЕКЛАМА ТА «ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ» (PR) В СИСТЕМІ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ.

План лекції:

 

1. Реклама як засіб масової комунікації. Рекламна комунікація, її цілі та завдання в системі масової комунікації.

2. Сутність та зміст «паблік рилейшнз» в масово-комунікаційній діяльності. PR як теорія комунікативного впливу.

 

 

Рекомендована література:

Основна література: 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10.

Додаткова: 16, 18, 20.

25, 26, 29.

Міні – лексикон: реклама, рекламування, рекламна комунікація, рекламна діяльність, відправник, кодування, декодування, фільтр, отримувач, зворотній зв’язок, «паблік рилейшнз», зв’язки з громадськістю, громадськість, громадська думка, комунікаційна система, імідж, стратегічні комунікації, ПР-діяльність,.

 

1. Реклама як засіб масової комунікації.

Термін «реклама»походить від лат. Reklamare – викрикувати (у Давній Греції та римі оголошення голосно викрикувалися на майданах та в інших людних місцях).

 

Реклама -


Реклама виконує наступні ролі:

1. Економічна роль ________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

2. Суспільна роль _________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

3.

œ
Ідеологічна роль ________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

4. Освітня роль ___________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

5. Психологічна роль ______________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

6. Естетична роль _________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Очевидно, що з точки зору рекламної комунікації найбільш актуальним взаємодії и комунікації є підхід _______________________

____________________________________________________________

 

Рекламна комунікація -

 


Саму рекламну комунікацію слід визначати як один з видів масової комунікації, оскільки поза межею людського суспільства існування реклами є неможливим.

 

 

Як одна з форм комунікації реклама є опосередкованим та доцільним взаємовпливом двох суб’єктів, які можуть переслідувати три мети:

  • _______________________________________________________

____________________________________________________________;

  • _______________________________________________________

____________________________________________________________;

  • _______________________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Відповідно можливі три форми комунікативної дії, які в рекламній комунікації мають свої особливості:

v наслідування - _________________________________________

____________________________________________________________

 

v

œ
діалог - _______________________________________________

____________________________________________________________

 

v управління - ___________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Разом з тим реклама здійснює опосередкований вплив на думки та поведінку людей, на процес формування громадської свідомості. Опосередкований характер впливу реклами проявляється:

 

ü через міжособистісне спілкування ________________________

____________________________________________________________;

 

ü ______________________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Таким чином, реклама – специфічна область масової комунікації між рекламодавцями і різними аудиторіями рекламних повідомлень в умовах ринкової конкуренції з метою активного впливу на ці аудиторії.

 

 

Реклама як форма не особистісної комунікації має як певні переваги, так й недоліки:

 

 

Переваги реклами в масово-комунікаційній діяльності Недоліки реклами в масово-комунікаційній діяльності
     
     
     
     
     
     
     

 

œ
Схема рекламної комунікації

 


Зворотній зв’язок

 

Відправник______________________________________________________________________________________________________________

Звернення_______________________________________________________________________________________________________________

Кодування_______________________________________________________________________________________________________________

Фільтри_________________________________________________________________________________________________________________

Канал комунікації___________________________________________

____________________________________________________________

Посередник______________________________________________________________________________________________________________

Отримувач______________________________________________________________________________________________________________

Декодування_____________________________________________________________________________________________________________

Відповідна реакція___________________________________________

____________________________________________________________

Зворотній зв’язок____________________________________________

____________________________________________________________

Перешкоди______________________________________________________________________________________________________________

œ
Комунікативні функції реклами поділяються напервинні і вторинні.

До первинних функцій належать:

 

  1. Безпосередньо комунікативна_____________________________

____________________________________________________________

  1. Регулятивна____________________________________________

____________________________________________________________

  1. Підсумкова_____________________________________________

____________________________________________________________

 

До вторинних функцій належать:

 

  1. Емотивна______________________________________________

____________________________________________________________

  1. Естетична______________________________________________

____________________________________________________________

  1. Контактуюча___________________________________________

____________________________________________________________

  1. Магічна_______________________________________________

____________________________________________________________

  1. Орієнтуюча____________________________________________

____________________________________________________________

  1. Номінативна ___________________________________________

____________________________________________________________

 

2. Сутність та зміст «паблік рилейшнз» в масово-комунікаційній діяльності. PR як теорія комунікативного впливу.

Як сукупність засобів впливу на громадську думку та своєрідна соціальна практика «паблік рилейшнз» (public relations, або PR) існують з давніх часів.

 

 

Батьківщиною сучасних суспільних відноси або ПР про вважають _______________.

 

 

Періодом зародження ПР в США вважають _________ст.

 

 

Вираз «public relations» вперше згадується в _________р. президентом США Томасом Джефферсоном (в тексті «Сьомого звернення до Конгресу» він викреслив вираз «стан думки», вписав «паблік рилейшнз»).

 

       
   
œ
 
 

 


Професор з Великої

Британії Сем Блек,

який стояв у витоків ПР,

віддає перевагу наступному

трактуванню…….

 

 

 
 

 


котрий очолює ПР у

«Чейз Манхеттен банку»,

Зазначив, що…..

 

Доктор Пекс Харлоу (Сан-Франциско) вивчив 472 визначення поняття «ПР» і дійшов висновку, що

 
 

 


ПР не є пропагандою, рекламою, роботою в пресі.

 

ПРв масово-комунікаційній діяльності – це мистецтво переконувати людей, __________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Тому «паблік рилейшнз» ми перекладаємо як «зв’язки з громадськістю» та «громадські зв’язки», а інші країни:

Ø

œ
Болгарія прийняла, наприклад, термін суспільна комунікація;

Ø Росія- зв’язки з громадськістю;

Ø Білорусьгромадські зв’язки.

 

 

Таким чином,

 

Паблік рилейшнз - це

 

 

Об’єкт ПРв масово-комунікаційній діяльності є ____________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Предметом ПР в масово-комунікаційній діяльності є_____________________________________________________________

________________________________________________________________

______________________________________________________________

Загальні категорії ПР, до яких належать громадсь­кість, громадська думка, зв’язки з громадськістю, комунікаційна система, імідж.

 

 

Громадськість

       
 
 
   

 

 


Громадська думка

 
 

 

 


œ
Зв’язки з громадськістю

 

 


Комунікаційна система

       
 
 
   

 


Імідж

 
 

 


 

 

ПР також розглядається як варіант стратегічних комунікацій, які покликані_________________________________________________

œ
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ПР поза комунікаціями неможливі.При реалізації ПР-проектів комунікації є «інструментарієм» та «матеріалом» одночасно.

 

 
 

 

 


В ПР важливі всі види комунікацій. Причому на перший план висувається проблема успішності комунікації. Тому виокремлюють три умови успішності комунікації, які використовують в ПР:

 

v повнота _______________________________________________

 

v мова та стиль комунікації максимально відповідають сприйняттю адресата, _________________________________________

 

v комунікація вибудована з врахуванням конкретної мети (___________________________________________________________)

 

 

Письмові комунікації в ПР: Усні комунікації в ПР:

________________________ ________________________

________________________ ________________________

________________________ ________________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

________________________ _______________________

 

 

œ
Якщо передбачати рівноправність суб'єктів комунікації у глобальному сенсі, можна мати на увазі комунікаційні зв'язки між:

• суб'єктами громадянського суспільства;

 

• суб'єктами _____________________________________________;

 

• суб'єктами держави.

 

 

Найпоширеніші нині варіанти використання терміна паблік рилейшнз пов'язані з активною роллю суб'єкта, який намагається покращити свій імідж. І тоді громадськість розглядається як об'єкт ______________________________________, а власне комунікаційний процес — як _________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________.

 

Якщо ж інформація передається тільки в одному напряму, тут, очевидно, втрачає сенс використання як терміна "громадські зв'язки", так і терміна "зв'язки з громадськістю", оскільки ключова функція власне "зв'язку" попросту зникає.

 

 

 
 

 


На думку

Д. Ольшанського,

під «паблік рилейшнз»

розуміють

 

 

 


Г. Почепцов вважає

 

œ
Отже, «паблік рилейшнз» в масово-комунікаційній діяльності треба розглядати як:

 

1. ______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

2. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Основний продукт масової комунікації — віртуальна реальність, яка складається з природних і штучно сконструйованих іміджів. Але не можна ототожнювати іміджмейкінг і PR.

 

 

Як наслідок, можна говорити про PR як опосередковане управління засобами масової комунікації, а відтак — й іміджами.

 

 

PR є невід'ємною складовою сучасної інформаційно-комунікаційної сфери суспільства, що глобалізується і набуває рис віртуальної реальності.

 

 




Переглядів: 1018

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель - | Розважальна

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.032 сек.