Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






М.Маклюен

Висновки

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

œ
Питання для самоконтролю:

1. Що таке «Інтернет»?

2. Назвіть підсистеми Інтернету?

3. Які види видань формують Інтернет як засіб масової комунікації?

4. Назвіть теорії масової комунікації та їх поєднання з мережею Інтернет.

5. До переваг Інтернету належить…..

6. Які функції виконує Інтернет?

7. Які аспекти слід враховувати під час правового регулювання суспільних відносин, пов’язаних з поширенням інформації за допомогою Інтернету?

8. Які існують рівні інформаційної безпеки щодо захисту інформації?

9. Назвіть організації України в сфері сучасних інформаційних технологій.

10. Яка ситуація щодо користування Інтернетом існує в інших країнах світу?

œ
ТЕМА 8. ІНФОРМАЦІЙНІ ВІЙНИ, КОНКУРЕНЦІЯ, КОНСЕНСУС В СИСТЕМІ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ.

План лекції:

 

1. Поняття інформаційної війни в масовій комунікації.

2. Характеристика інформаційної безпеки суспільства.

 

Рекомендована література:

Основна література: 4, 6, 7.

Додаткова: 12, 15, 20, 24.

27.

 

Міні – лексикон: інформаційна війна, психологічна війна, інформаційний ресурс, інформаційний простір, інформаційно-психологічна операція, пропаганда, дезінформація, маніпуляція, «спробна куля», символізація, інформаційна безпека суспільства, інформаційна загроза, інформаційний суверенітет, інформаційний конфлікт, інформаційна революція, інформаційний консенсус, інформаційна зброя, програмні віруси.

 

1. Поняття інформаційної війни в масовій комунікації.

Сьогодні інформація добирає матеріальну форму і володіння нею стає дуже жаданим. Сучасні війни ведуться перш за все в інформаційній сфері, яка випереджає і безперервно супроводжує «прямий контакт» протиборчих сторін.

 

 

 
 


 

 

Тобто боротьба за капітал, простори збуту та ін. відходять на другий план, а головним є доступ до інформаційних ресурсів, знань, що призводить до того, що війни ведуться вже більше в інформаційному просторі та за допомогою інформаційних видів озброєнь.

 

œ
Термін «інформаційна війна» вперше використав Томас Рона у звіті, підготовленому ним у 1976 р. для компанії "Boeing", під назвою «Системи зброї та інформаційна війна».

 

 
 


Інформаційна війна –

Інформаційна війна може включати в себе:

M збір тактичної інформації;

 

M ________________________________________________________;

 

M _________________________________________________________

____________________________________________________________;

 

M підрив якості інформації супротивника;

 

M ________________________________________________________

____________________________________________________________.

Метаінформаційної війни- ______________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

Головне завданняінформаційних воєнполягає в ___________

____________________________________________________________

 

 

Мета такої маніпуляції:

4 __________________________________________________________;

 

4 __________________________________________________________;

 

4 __________________________________________________________;

 

4 __________________________________________________________.

 

 

œ
В досягненні результату активно використовуються засоби масової комунікації, інформації та пропаганди, за допомогою яких відбувається _________________________________________________

____________________________________________________________

Таким чином,генеральна мета інформаційної війни – порушити обмін інформацією в таборі конкурента.

 

 

œ
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

Î ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Засоби масової інформації у державі, яка декларує верховенство права, не повинні розглядатися як інструмент органів влади.

 

 

Один із принципів європейської демократичної політики у сфері засобів масової інформації полягає в тому, що _______________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Органи влади можуть мати право оприлюднювати інформацію про свої рішення та діяльність, а також певні заяви, що становлять суспільний інтерес, через засоби масової інформації. Проте, органи влади не повинні мати жодних особливих прав щодо використання засобів масової інформації, прийняття рішень щодо їх інформаційного наповнення.

Органи влади зацікавлені в донесенні своєї точки зору до громадськості та мають бажання доносити її, але це слід робити шляхом надання доступу до інформації, а також у рамках стратегії у сфері засобів масової інформації – тобто, зацікавлювати засоби масової інформації, а не вимагати від них зацікавленості.

 

Інформаційний

простір

 

На рівні актів законодавства основними елементами інформаційного простору України доцільно визначити такі:

 

Ë національні інформаційні ресурси України – ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

œ


Ë Інформаційна інфраструктура, у складі якої є такі елементи:

 

· організаційні структури, що забезпечують ________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

· інформаційно-телекомунікаційні структури – це ____________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

· інформаційні технології – _______________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

· система засобів масової інформації – це сукупність _________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

До основних ознак інформаційного простору України можна віднести:

 

Æ єдині принципи і загальні правила взаємодії всіх суб'єктів інформаційної діяльності при оптимальному співвідношенні державного регулювання і саморегулюючих початків у формуванні й розвитку інформаційного простору держави;

 

Æ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

Æ максимально повне задоволення інформаційних потреб держави, організацій і громадян на всієї території держави;

 

Æ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

Æ збереження балансу інтересів держави і світового співтовариства при входженні України в глобальний інформаційний простір та забезпечення її національного інформаційного суверенітету.

 

2.

œ
Інформаційне законодавство у масово-комунікаційній діяльності.


Інформаційне

законодавство -

Суспільні відносини в інформаційній сфері регулюються рядом законів, які становлять відповідну систему, що складається з Конституції України, Законів України:

 

C «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007 – 2015 роки»;

 

C «Про інформацію»;

C «Про телебачення і радіомовлення»;

C «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні»;

C «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів»;

C «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах».

 

 

Крім законів України щодо функціонування ЗМІ мають велике значення й інші нормативні акти, постанови, укази. Насамперед, це – укази _____________________________. Важливе значення мають також постанови _____________________________________________.

 

 

Базовим законом в сфері інформації є Закон України «Про інформацію».

Закономвстановлюється ________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

Основні принципи інформаційних відносин:

J гарантованість права на інформацію;

J

œ
______________________________________________________

____________________________________________________________;

 

J об'єктивність, вірогідність інформації;

 

J повнота і точність інформації;

 

J _______________________________________________________

____________________________________________________________

Один з головних напрямків і способів державної інформаційної політики є забезпечення ________________________

___________________________________________________________

Право на інформацію мають ___________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Реалізація права на інформацію громадянами, юридичними особами і державою не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Гарантії права на інформацію:

· _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

· створенням у державних органах спеціальних інформаційних служб або систем, що забезпечували б у встановленому порядку доступ до інформації;

 

· _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

· _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

· створенням механізму здійснення права на інформацію;

 

· здійсненням державного контролю за додержанням законодавства про інформацію;

·

œ
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

 

 
 



Читайте також:

  1. Лекція 11: Суспільний вплив технологій у концепції М.Маклюена




Переглядів: 599

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розважальна | Режим доступу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.