МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||
Лекція 11: Суспільний вплив технологій у концепції М.МаклюенаПрогнозування розвитку технологій Методи: 1) загальні: формалізовані й інтуїтивні; 2) спеціальні: аналіз науково-технічної літератури та аналіз патентних тенденцій. Форсайт – дії, спрямовані на: 1) мислення (осмислення майбутнього, довгострокові тренди, координація дій, куди вкладати кошти); 2) обговорення (залучення всіх стейкхолдерів = зацікавлених осіб, груп впливу); 3) окреслення майбутнього (формулювання стратегій майбутнього і формування бажаного образу майбутнього). Етапи форсайту: 1) формування об’єкта; 2) формування суттєвих умов (якісний зміст, кількісне вираження); 3) формування парти-сфери (пошук, залученя стейкхолдерів, експертів, вибір методів, збір матеріалів); 4) альтернативи майбутнього; 5) планування і виконання (цілі форсайт у світі); 6) вибір пріоритетних напрямків фінансування; 7) визначити; 8) створення нових мереж і зв’язків; 9) поглиблення уявлень і знань про майбутнє; 10) залучння до дебатів нових учасників; 11) вдосконалення процесу розробки політики.
«Галактика Гуттенберга» 1962 «Розуміння медіа» 1964 1451 – друкарський верстат (Гуттенберг) 1452 – серійна книжка Етапи розвитку цивілізації: 1) до письменний; 2) письменний і друкований; 3) електрична епоха (кінець 19 ст.) Значення письма і друку (фінікійський алфавіт – перший фонетичний алфавіт): 1) знищує пам’ять; 2) зміна фокусування погляду; 3) пасивне сприйняття; 4) споживацька роль; 5) домінація одного органу чуття (сучасна цивілізація прагне вісі органи чуття звести до одного – візуального); 6) раціональність, логіка, емпіричний досвід, прикладне знання – однотипне, гомогенне виводить на перше місце, має складатися в одну систему; 7) важлива методика викладання; 8) лінійний порядок; 9) все, що не переходить в 3D простір, втрата моралі і релігія, які не перетворюються у візуальне, втрата значення в науці; 10) розділення на відрізки і шкали; 11) цінність матеріального комфорту; 12) зміна організації навчального процесу (педагогічна мнемотехніка, П’єр Раму, 16 ст.): - знаходження зкономірносте; - класифікація і систематизація; - зубріння, розбивка на частини; - схеми. Класична мнемотехніка (Давня Греція): - перетворення в образи; - сполучення образів і асоціацій. 13) розмежування на читача й автора (пасивна і активна роль); 14) розділило думку і дію, логічний світ слуху від нейтрального світу ока; 15) розколота людина, усередненість, всі однакові, людина як об’єкт, а не як суб’єкт, дописемна людина – центр буз периферії; 16) простота і завершеність. «Розуміння медіа» Електрична епоха (Global village) 1) засіб комунікації – повідомлення (посередник); 2) змістом життя є мова, змістом мови є невербальне мислення; 3) Інтернет – розширення свідомості; 4) Технологічний засіб чинить вплив на суспільство, зміст засобу є не такий важливий як сам засіб; 5) Змістом засобу комунікації є інший засіб; 6) всі технічні винаходи є розширенням людини.
Гарячі й холоднізасоби комунікації:
Письмові засоби комунікації руйнують феодальну ієрархію. Розширення людини: - усне слово (емоційне включення, не є розширенням візуального, материнська мова, несе в собі світобачення, цінності); - фонетичний алфавіт несе розкол в досвіді, дарує око замість вуха, повне розділення видимого і слухового світу; - число – засіб фрагментації, детрайбалізації, відокремлення індивіда від групи в просторі (приватність), в мисленні (точка зору), в роботі (спеціалізаці), розширення дотику; - одяг – розширення шкіри, житло-колективне розширення шкіри, в писемну епоху – квадратне, стандартне, малорухомого спеціаліста; - гроші – розширення ватання, це метафора, вони є зберігачами праці; - розділення праці і відпочинку, окремі спеціальності, це створило індустріальне суспільство; - в письмових культура праця спеціалізована, праця – це спеціальність, гроші – спосіб переводу, гроші потрібні до мас.
Читайте також:
|
||||||||||||
|