МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||
Лекція 11: Суспільний вплив технологій у концепції М.МаклюенаПрогнозування розвитку технологій Методи: 1) загальні: формалізовані й інтуїтивні; 2) спеціальні: аналіз науково-технічної літератури та аналіз патентних тенденцій. Форсайт – дії, спрямовані на: 1) мислення (осмислення майбутнього, довгострокові тренди, координація дій, куди вкладати кошти); 2) обговорення (залучення всіх стейкхолдерів = зацікавлених осіб, груп впливу); 3) окреслення майбутнього (формулювання стратегій майбутнього і формування бажаного образу майбутнього). Етапи форсайту: 1) формування об’єкта; 2) формування суттєвих умов (якісний зміст, кількісне вираження); 3) формування парти-сфери (пошук, залученя стейкхолдерів, експертів, вибір методів, збір матеріалів); 4) альтернативи майбутнього; 5) планування і виконання (цілі форсайт у світі); 6) вибір пріоритетних напрямків фінансування; 7) визначити; 8) створення нових мереж і зв’язків; 9) поглиблення уявлень і знань про майбутнє; 10) залучння до дебатів нових учасників; 11) вдосконалення процесу розробки політики.
«Галактика Гуттенберга» 1962 «Розуміння медіа» 1964 1451 – друкарський верстат (Гуттенберг) 1452 – серійна книжка Етапи розвитку цивілізації: 1) до письменний; 2) письменний і друкований; 3) електрична епоха (кінець 19 ст.) Значення письма і друку (фінікійський алфавіт – перший фонетичний алфавіт): 1) знищує пам’ять; 2) зміна фокусування погляду; 3) пасивне сприйняття; 4) споживацька роль; 5) домінація одного органу чуття (сучасна цивілізація прагне вісі органи чуття звести до одного – візуального); 6) раціональність, логіка, емпіричний досвід, прикладне знання – однотипне, гомогенне виводить на перше місце, має складатися в одну систему; 7) важлива методика викладання; 8) лінійний порядок; 9) все, що не переходить в 3D простір, втрата моралі і релігія, які не перетворюються у візуальне, втрата значення в науці; 10) розділення на відрізки і шкали; 11) цінність матеріального комфорту; 12) зміна організації навчального процесу (педагогічна мнемотехніка, П’єр Раму, 16 ст.): - знаходження зкономірносте; - класифікація і систематизація; - зубріння, розбивка на частини; - схеми. Класична мнемотехніка (Давня Греція): - перетворення в образи; - сполучення образів і асоціацій. 13) розмежування на читача й автора (пасивна і активна роль); 14) розділило думку і дію, логічний світ слуху від нейтрального світу ока; 15) розколота людина, усередненість, всі однакові, людина як об’єкт, а не як суб’єкт, дописемна людина – центр буз периферії; 16) простота і завершеність. «Розуміння медіа» Електрична епоха (Global village) 1) засіб комунікації – повідомлення (посередник); 2) змістом життя є мова, змістом мови є невербальне мислення; 3) Інтернет – розширення свідомості; 4) Технологічний засіб чинить вплив на суспільство, зміст засобу є не такий важливий як сам засіб; 5) Змістом засобу комунікації є інший засіб; 6) всі технічні винаходи є розширенням людини.
Гарячі й холоднізасоби комунікації:
Письмові засоби комунікації руйнують феодальну ієрархію. Розширення людини: - усне слово (емоційне включення, не є розширенням візуального, материнська мова, несе в собі світобачення, цінності); - фонетичний алфавіт несе розкол в досвіді, дарує око замість вуха, повне розділення видимого і слухового світу; - число – засіб фрагментації, детрайбалізації, відокремлення індивіда від групи в просторі (приватність), в мисленні (точка зору), в роботі (спеціалізаці), розширення дотику; - одяг – розширення шкіри, житло-колективне розширення шкіри, в писемну епоху – квадратне, стандартне, малорухомого спеціаліста; - гроші – розширення ватання, це метафора, вони є зберігачами праці; - розділення праці і відпочинку, окремі спеціальності, це створило індустріальне суспільство; - в письмових культура праця спеціалізована, праця – це спеціальність, гроші – спосіб переводу, гроші потрібні до мас.
Читайте також:
|
||||||||||||
|