Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки до виконання роботи

 

На дослідній ділянці проводилось дослідження залежності врожайності кукурудзи від кількості X внесених добрив на 100 ділянках площею 0,25 га кожний. При цьому, кількості внесених добрив та врожайність з кожної ділянки вимірюються в центнерах. Результати досліджень наведені в таблиці:

 

Х
       
     
     
     
     

 

Вивчаючи цю таблицю, ми бачимо, що при зростанні кількості внесених добрив, врожай має тенденцію до зростання.

Для того, щоб підкреслити цю тенденцію та для наочності побудуємо в координатній системі хОу множину точок з координатами з урахуванням їх кратностей:

 

Кореляційне поле

 

За означенням групові середні і , та загальні середні та визначаються за формулами:

; ;

;

Використовуючи кореляційну таблицю, одержимо:

 

, ,

, ,

.

, ,

, ,

.

.

.

 

Одержані значення групових середніх зведемо до двох таблиць:

 

 

 

Побудуємо за даними прикладу графіки кореляційної залежності від та від , тобто ломані лінії, які сполучають точки та .

Перша ламана називається емпіричною лінією регресії по , друга - емпіричною лінією регресії по .

 

Емпірична лінія регресії по Емпірична лінія регресії по

 

Отримана кореляційна залежність по має такий економічний сенс: вона показує наскільки середня врожайність кукурудзи залежить від кількості внесених добрив. В той же час, стосовно даного прикладу, кореляційна залежність по економічного сенсу не має; ця залежність розглядається формально.

Груповими називаються дисперсії, які обчислюються за формулами:

Для прикладу залежності врожайності від кількості внесених добрив одержимо:

;

;

;

;

.

Внутрішньогруповою дисперсією називається середнє арифметичне групових дисперсій, тобто:

Для наведеного прикладу:

.

У нашому випадку , це пояснюються впливом інших факторів на зміну регресанту . Крім того, чим більше , тим більшим буде цей вплив.

Міжгруповою називається дисперсія, яка обчислюється за формулою:

В прикладі залежності врожайності від кількості внесених добрив одержимо:

У нашому випадку , це пояснюється впливом регресора на зміну регресанта . Крім того, чим більше , тим більшим буде цей вплив.

Розглянемо загальну дисперсію ознаки , що характеризує вплив всіх факторів і обчислюється за формулою:

Для наведеного прикладу:

Звернемо увагу на те, що в нашому прикладі виконується рівність:

Сенс рівності полягає в тому, що загальна дисперсія , яка характеризує вплив всіх факторів, дорівнює сумі внутрішньогрупової та міжгрупової дисперсій.

 





Переглядів: 632

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лабораторна робота № 1 | Варіанти для самостійного виконання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.