Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні категорії гендерної соціології:стать,категорія статі, гендер та андрогінна особистість.Теорія формування тендерної ідентичності та сексуальності. Ходоров.

Стать-визначеність,що ґрунтується на використанні соц прийнятих біологічних критеріїв для класифікації індивідів як чол. і жін.

Стать можна ідентифікувати на підставі:

1)хромосомного набору

2)домінуючого гену,що визначає статеву приналежність

3)гонад (стат. залоз), що належать до внутрішніх органів

4)особливості гормонального розвитку(естрогенів, андрогенів)

5)гіпоталамуса (повязує мозок і гормональні залози)

6)морфологічні або анатомічні ознаки

Гендер—виконання особою соц.обумовленої ролі з додержанням нею певної поведінки, з характером сподівань, на реалізацію яких вона може розраховувати з належності до жіночої або чол. статі.

Категорія статі- уявлення суспільства про поведінку відповідно до гендера. Фіксує ту обставину, відповідно до якої :

1) кожне суспільство має певний набір уявлень щодо належної поведінки чоловіка і жінки.

2) Категоризація відбувається щомиті протягом повсякденної взаємодії.

Андрогінна особистість — статево-рольова ідентичність, що поєднує ряд позитивних рис традиційно чоловічої так і традиц. жіночої поведінки. Вважають, що андрогенна особистість формується під впливом певного виховання та особл. позиції батьків. Також вваж., що справжній прогрес людства неминуче призведе до перетворення людей на андрон. особистості і факт збереження відмінностей між ними.

Ненсі Ходоров вважає, що навчання відчуття своєї чоловічості або жіночості починається з дуже раннього віку і є наслідком прив'язаності дитини до батьків. Емоційно дитина більше тягнеться до матері, оскільки саме мати справляє на неї головний вплив у перші роки її життя. В якийсь момент ця прив'язаність має урватися в інтересах досягнення виразної сутності свого я — від дитини вимагається, щоб вона стала менш залежною. Ходоров не погоджується з думкою, що цей процес відбувається по-різному в хлопчиків і в дівчаток. Дівчатка залишаються ближчими до матері, наприклад, їм подобається знову й знову обійматися та цілуватися з нею, наслідуючи її. Оскільки в цьому випадку різкого розриву з матір'ю не відбувається, дівчина, а згодом і доросла жінка, розвиває в собі відчуття я, яке більш сумісне з іншими людьми. Її ідентичність із більшою ймовірністю зливається з ідентичністю іншої людини або стає від неї залежною: спочатку від матері, потім від чоловіка. На погляд Ходоров, саме з цієї причини жінки чутливіші і здатні на емоційне співчуття. Хлопчики розвивають у собі відчуття я через значно радикальнішу відмову від своєї первісної близькості до матері, виковуючи своє розуміння чоловічості в процесі відштовхування від усього жіночого. Внаслідок цього хлопцям порівняно менше вдається налагоджувати тісні взаємини з іншими людьми; вони розвивають у собі здатність більш аналітично дивитися на світ. Вони активніше сприймають життя, намагаються досягти в ньому більших висот, але вони пригнітили в собі спроможність розуміти власні почуття і почуття інших. До деякої міри Ходоров обертає акценти Фройда у зворотному напрямку.





Переглядів: 1925

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Феміністичний погляд на головні причини відтворення тендерної нерівності:економічні та психоаналітичні пояснення | Соціальні та біологічні відмінності між чол та жін

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.