Потреба як категорія маркетингу. Класифікація потреб.
Потреби — це суб'єктивне відчуття недостатнього задоволення, завжди пов'язане з намаганням людини позбутися чи принаймні зменшити відчуття. Це намагання стає рушійною силою поведінки індивідуума на ринку.
У найзагальнішому вигляді визначають:
- фізіологічні потреби,зумовлені існуванням і розвитком людини як біологічної істоти (їжа, одяг, житло тощо);
- соціальні потреби,зумовлені соціальною (суспільною) природою людини (спілкування, суспільне визнання, самореалізація тощо);
- духовні потреби,зумовлені розвитком людини, як особистості (творчість, самовдосконалення, самовир
Розрізняють такі блага:
- неуречевлені(сонячне світло, здоров'я, спілкування, знання) й уречевлені(дари природи, а також продукти праці: їжа, одяг, житло тощо);
- неекономічні(дарові, необмежені, надані природою без зусиль людини; їхні обсяги перевищують наявні людські потреби) та економічні ( обмежені; такі, що є результатом чи об'єктом економічної діяльності; їхні обсяги обмежені порівняно з існуючими потребами).