Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






У чому полягає значення музики В.А.Моцарта і Й. Штрауса для розвитку європейської і світової художньої культури? Аргументувати свою відповідь.

В австрійській музичній культурі тісно перепліталися національні традиції багатьох народів, щонайперше австрійські та німецькі, а також угорські, чеські, циганські, хор­ватські, єврейські тощо. Значним був також вплив італійського, зокрема оперного, мистецтва.

В епоху Просвітництва музика по­чинає відігравати провідну роль у культурному житті Австрії. У Відні та інших містах створюються численні придворні театри, аристократичні капе­ли та оркестри.

У другій половині XVIII ст. в Австрії виникла так звана віденська класична школа, до якої належали Й. Гайдн, В. А. Моцарт і Л. Бетховен. Мистецтво віденських класиків, що відбило у своїх формах духовні пошу­ки, етичні та естетичні ідеали часу, виз­начило весь подальший розвиток євро­пейської музичної культур

Музика виразила головні ідеї епо­хи Просвітництва — оптимізм, устрем­ління до кращого, світлого, віру в ро­зум і гармонійність буття. У творчості представників віденської школи виник­ли і досягли вершин так звані сонат­на форма і сонатно-симфонічний цикл.

Вольфганг Амадей Моцарт (1756Творчість Моцарта викликала пере­ворот у традиційних поглядах на му­зичне мистецтво, аналогічний «Фаусту» Гете в літературі. «Вічне сонячне світло», — так характеризував його музику композитор і піаніст Антон Рубінштейн. Говорячи про унікальну красу і глибину мистецтва геніального австрійського композитора, музико­знавці наголошували на променистості, яскравості, радісності, життєдайності, оптимістичності, душевності, а водночас на пристрасності, глибині та складності його музики. З ім’ям Моцарта традиційно пов’язують уявлення про феноменальну вроджену музичну обдарованість , невимушену легкість у вирішенні склад­них творчих завдань, надзвичайну гар­монійність і завершеність музичних композицій. Коротке, але досить плідне життя композитора і його передчасна смерть за загадкових обставин поро­дили чимало легенд, домислів, міфів.

У трирічному віці Вольфганг зна­ходив на клавіатурі клавесину благо­звучні акорди, у чотири роки само­стійно навчився грати на органі та скрипці, спробував написати концерт. Шестирічний музикант їде у концерт­не турне завойовувати світ. Разом із батьком і талановитою старшою сест­рою він гастролює у великих містах Європи: Мюнхені, Відні, Парижі, Лон­доні, Амстердамі, Гаазі, Женеві... Моцарта обира­ють членом Болонської академії. За зав­данням екзаменаторів він за півгоди­ни написав складний твір. Папа рим­ський вручає митцю орден «Золотої шпори». Міланський театр замовляє чо­тирнадцятирічному композиторові опе­ру, яка 20 разів ставилася на сцені опер­ного театру і мала гучний успіх.

Отже, Італія визнала Моцарта, проте роботи йому не знайшлося. Вольфганг Моцарт перший з-поміж музикантів Австрії і Німеччини нава­жився порвати із залежним станови­щем слуги і заробляти на життя своєю творчістю, тобто стати вільним художником. Цим рішучим вчинком він ки­нув виклик багатовіковим становим тра­диціям, що свідчить про мужність і во­льовий характер митця.

З 1781 р. і до кінця своїх днів В. А. Моцарт живе у Відні, де його творчість досягає найбільшого розкві­ту. На замовлення Віденського оперно­го театру він пише першу національну комічну оперу німецькою мовою «Вик­радення з Сералю». Опера мала вели­кий успіх, однак імператору вона зда­лася складною.

За два роки до смерті Моцарт ство­рив свій останній оперний шедевр — фантастичну оперу-казку «Чарівна флейта», присвячену вічній темі ко­хання. Закінчував оперу вже безнадій­но хворим. Писав композитор цю світлу музику високих почуттів паралельно з найтрагічнішим своїм твором — «Рек­віємом» (з латинської — «вічний спокій»).

Найвищої майстерності, глибини ду­мок і почуттів досягає композитор у новаторських операх «Весілля Фігаро», «Дон Жуан», «Чарівна флейта», трьох останніх симфоніях, «Реквіємі».

Композитор прожив коротке життя (всього 36 років!), проте він залишив по собі величезну за обсягом і різно­бічну за жанрами спадщину, якої ви­стачило б на кілька творчих доль: близько двох десятків опер, «Реквієм», 50 симфоній, понад двадцять концертів для клавіру з оркестром, численні кон­церти для скрипки, флейти, кларнета, фагота, валторни, арфи з оркестром, струнні квартети і квінтети, сонати для скрипки і клавіру, клавірні сонати, ва­ріації, фантазії, рондо, менуети тощо.

Шекспірівська за розмахом і глиби­ною творчість австрійського компози­тора мала величезний вплив на розви­ток європейського музичного мистецт­ва XIX ст. Дехто з дослідників вважає, що осмислення космізму й універсальності музики геніального Моцарта, яка виперед­жала свою епоху, є справою майбутнього.

Йоганн Штраус (1825 – 1899).Слово «вальс» у багатьох людей асоціюється з іменами Йоганнів Штраусів – батька й сина – своєрідною «вальсовою династією».

Старший Штраус — родоначальник вальсу, не маючи 20 років, організував оркестр, який грав на танцювальних вечорах, зокрема виконував вальси, галопи, кадрилі свого диригента. Штраус-син досяг набагато більшого: він не тільки створив власний оркестр у до­сить молоді роки, як і батько, а й став автором близько 500 творів, серед яких знамениті вальси «Казки віденського лісу», «На прекрасному блакитному Дунаї», «Весняні голоси», «Прощання з Петербургом», а також оперети «Ле­тюча миша» і «Циганський барон».

Йоганн Штраус-син опоетизував побутовий селянський танець лендлер, надав йому граціозності, витонченості, ліричності. Під пером натхненного май­стра вальс набуває рис романтичної «симфонічної поеми». Душа віденців звучить у цих незабутніх «піснях без слів», мелодії яких в Австрії співали як народні.

Відень середини XIX ст. — це епо­ха розквіту танцювальної музики, за­хоплення театром. У 1874 р. компози­тор створює оперету «Летюча миша», яка стала еталоном для багатьох на­ступних творів цього жанру з огляду на сюжет, захоплюючий каскад мелодій. Події балу-маскараду, де одних персонажів сприймають за інших, гумор з іронією, кохання і легкий смуток.... Завдяки Штраусові віденський вальс і віденська оперета здобули визнання в усьому світі.

«Дві речі на землі дуже важкі, — писав Роберт Шуман, — по-перше, здо­бути славу, по-друге, її утримати. Тільки справжнім майстрам це вдається: від Бетховена до Штрауса, кожному в своєму роді».

Життєлюбні, ліричні, чарівні мелодії Йоганна Штрауса — «короля вальсу» — і сьогодні сповнюють серця людей світ­лим і радісним світовідчуттям.

 




Переглядів: 833

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Схарактеризувати крито-мікенську культуру як підготовчий період давньогрецького мистецтва. | Визначення, предмет та задачі кристалографії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.