Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



У чому полягає значення музики В.А.Моцарта і Й. Штрауса для розвитку європейської і світової художньої культури? Аргументувати свою відповідь.

В австрійській музичній культурі тісно перепліталися національні традиції багатьох народів, щонайперше австрійські та німецькі, а також угорські, чеські, циганські, хор­ватські, єврейські тощо. Значним був також вплив італійського, зокрема оперного, мистецтва.

В епоху Просвітництва музика по­чинає відігравати провідну роль у культурному житті Австрії. У Відні та інших містах створюються численні придворні театри, аристократичні капе­ли та оркестри.

У другій половині XVIII ст. в Австрії виникла так звана віденська класична школа, до якої належали Й. Гайдн, В. А. Моцарт і Л. Бетховен. Мистецтво віденських класиків, що відбило у своїх формах духовні пошу­ки, етичні та естетичні ідеали часу, виз­начило весь подальший розвиток євро­пейської музичної культур

Музика виразила головні ідеї епо­хи Просвітництва — оптимізм, устрем­ління до кращого, світлого, віру в ро­зум і гармонійність буття. У творчості представників віденської школи виник­ли і досягли вершин так звані сонат­на форма і сонатно-симфонічний цикл.

Вольфганг Амадей Моцарт (1756Творчість Моцарта викликала пере­ворот у традиційних поглядах на му­зичне мистецтво, аналогічний «Фаусту» Гете в літературі. «Вічне сонячне світло», — так характеризував його музику композитор і піаніст Антон Рубінштейн. Говорячи про унікальну красу і глибину мистецтва геніального австрійського композитора, музико­знавці наголошували на променистості, яскравості, радісності, життєдайності, оптимістичності, душевності, а водночас на пристрасності, глибині та складності його музики. З ім’ям Моцарта традиційно пов’язують уявлення про феноменальну вроджену музичну обдарованість , невимушену легкість у вирішенні склад­них творчих завдань, надзвичайну гар­монійність і завершеність музичних композицій. Коротке, але досить плідне життя композитора і його передчасна смерть за загадкових обставин поро­дили чимало легенд, домислів, міфів.

У трирічному віці Вольфганг зна­ходив на клавіатурі клавесину благо­звучні акорди, у чотири роки само­стійно навчився грати на органі та скрипці, спробував написати концерт. Шестирічний музикант їде у концерт­не турне завойовувати світ. Разом із батьком і талановитою старшою сест­рою він гастролює у великих містах Європи: Мюнхені, Відні, Парижі, Лон­доні, Амстердамі, Гаазі, Женеві... Моцарта обира­ють членом Болонської академії. За зав­данням екзаменаторів він за півгоди­ни написав складний твір. Папа рим­ський вручає митцю орден «Золотої шпори». Міланський театр замовляє чо­тирнадцятирічному композиторові опе­ру, яка 20 разів ставилася на сцені опер­ного театру і мала гучний успіх.

Отже, Італія визнала Моцарта, проте роботи йому не знайшлося. Вольфганг Моцарт перший з-поміж музикантів Австрії і Німеччини нава­жився порвати із залежним станови­щем слуги і заробляти на життя своєю творчістю, тобто стати вільним художником. Цим рішучим вчинком він ки­нув виклик багатовіковим становим тра­диціям, що свідчить про мужність і во­льовий характер митця.

З 1781 р. і до кінця своїх днів В. А. Моцарт живе у Відні, де його творчість досягає найбільшого розкві­ту. На замовлення Віденського оперно­го театру він пише першу національну комічну оперу німецькою мовою «Вик­радення з Сералю». Опера мала вели­кий успіх, однак імператору вона зда­лася складною.

За два роки до смерті Моцарт ство­рив свій останній оперний шедевр — фантастичну оперу-казку «Чарівна флейта», присвячену вічній темі ко­хання. Закінчував оперу вже безнадій­но хворим. Писав композитор цю світлу музику високих почуттів паралельно з найтрагічнішим своїм твором — «Рек­віємом» (з латинської — «вічний спокій»).

Найвищої майстерності, глибини ду­мок і почуттів досягає композитор у новаторських операх «Весілля Фігаро», «Дон Жуан», «Чарівна флейта», трьох останніх симфоніях, «Реквіємі».

Композитор прожив коротке життя (всього 36 років!), проте він залишив по собі величезну за обсягом і різно­бічну за жанрами спадщину, якої ви­стачило б на кілька творчих доль: близько двох десятків опер, «Реквієм», 50 симфоній, понад двадцять концертів для клавіру з оркестром, численні кон­церти для скрипки, флейти, кларнета, фагота, валторни, арфи з оркестром, струнні квартети і квінтети, сонати для скрипки і клавіру, клавірні сонати, ва­ріації, фантазії, рондо, менуети тощо.

Шекспірівська за розмахом і глиби­ною творчість австрійського компози­тора мала величезний вплив на розви­ток європейського музичного мистецт­ва XIX ст. Дехто з дослідників вважає, що осмислення космізму й універсальності музики геніального Моцарта, яка виперед­жала свою епоху, є справою майбутнього.

Йоганн Штраус (1825 – 1899).Слово «вальс» у багатьох людей асоціюється з іменами Йоганнів Штраусів – батька й сина – своєрідною «вальсовою династією».

Старший Штраус — родоначальник вальсу, не маючи 20 років, організував оркестр, який грав на танцювальних вечорах, зокрема виконував вальси, галопи, кадрилі свого диригента. Штраус-син досяг набагато більшого: він не тільки створив власний оркестр у до­сить молоді роки, як і батько, а й став автором близько 500 творів, серед яких знамениті вальси «Казки віденського лісу», «На прекрасному блакитному Дунаї», «Весняні голоси», «Прощання з Петербургом», а також оперети «Ле­тюча миша» і «Циганський барон».

Йоганн Штраус-син опоетизував побутовий селянський танець лендлер, надав йому граціозності, витонченості, ліричності. Під пером натхненного май­стра вальс набуває рис романтичної «симфонічної поеми». Душа віденців звучить у цих незабутніх «піснях без слів», мелодії яких в Австрії співали як народні.

Відень середини XIX ст. — це епо­ха розквіту танцювальної музики, за­хоплення театром. У 1874 р. компози­тор створює оперету «Летюча миша», яка стала еталоном для багатьох на­ступних творів цього жанру з огляду на сюжет, захоплюючий каскад мелодій. Події балу-маскараду, де одних персонажів сприймають за інших, гумор з іронією, кохання і легкий смуток.... Завдяки Штраусові віденський вальс і віденська оперета здобули визнання в усьому світі.

«Дві речі на землі дуже важкі, — писав Роберт Шуман, — по-перше, здо­бути славу, по-друге, її утримати. Тільки справжнім майстрам це вдається: від Бетховена до Штрауса, кожному в своєму роді».

Життєлюбні, ліричні, чарівні мелодії Йоганна Штрауса — «короля вальсу» — і сьогодні сповнюють серця людей світ­лим і радісним світовідчуттям.

 




Переглядів: 909

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Схарактеризувати крито-мікенську культуру як підготовчий період давньогрецького мистецтва. | Визначення, предмет та задачі кристалографії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.047 сек.