Маркетингові дослідження ринкових можливостей підприємств
Важливою характеристику ринку є показник його місткості, під якою розуміють максимально можливий обсяг продажу певного виду товару протягом певного періоду у натуральних чи вартісних показниках.
Існують такі методи дослідження місткості:
1) Метод ланцюгових підстанов M= n*П*Ц
n – кількість потенційних покупців даного товару
П – це кількість покупок здійснених середньостатистичним покупцем
Ц – це середня ціна одиниці товару
2) Метод сумування ринків, який передбачає сумування можливих продажів товару окремим групам споживачів
3) Група статистичних методів, які враховують тенденції та досвід діяльності у попередніх періодах.
Частка ринку – це той обсяг збуту окремого підприємства в межах місткості ринку (Q/M) * 100%.
Відносна частка ринку – це частка ринка підприємства відносно частки ринку основного конкурента.
Маркетингова можливість підприємства - це привабливий напрям маркетингової діяльності на якому підприємство може досягнути конкурентних переваг.
Маркетингові можливості підприємств часто оцінюють за допомогою матриці Ансоффа: