Маркетингове дослідження – це складний та систематизований процес збору й аналізу об’єктивної інформації необхідної для ефективного функціонування підприємства.
Основними напрямками маркетингових досліджень підприємств є:
- дослідження ринку та його кон’юнктури (загальні умови що склались на ринку)
- дослідження споживачів
- дослідження товарів та послуг
- дослідження діяльності бізнес партнерів
- дослідження конкурентів
Процес маркетингових досліджень проходить такі етапи:
I. Розробка концепції дослідження:
a. Усвідомлення потреби та визначення цілі.
b. Постановка завдань дослідження.
c. Розробка робочої гіпотези.
d. Визначення системи показників які варто дослідити.
II. Етап отримання та аналізу даних:
a. Розробка робочого інструментарію.
b. Процес отримання даних.
c. Процес обробки й аналізу даних.
III. Формулювання висновків та оформлення результатів дослідження: