Для забезпечення виконання бюджетів необхідно періодично здійснювати їхній поточний контроль. Які саме проміжки часу варто вважати "потрібними" залежить від конкретної ситуації: можливо, бюджет коштів потрібно перевіряти щотижня, бюджет продажів - щомісяця, а бюджет адміністративних витрат - щокварталу. Звіт про відхилення, що фіксує планові і фактичні доходи і/або витрати із вказівкою будь-яких можливих відхилень, повинен заповнюватися при виникненні істотних відхилень, а саме коли розбіжності перевищує 10 %.
Визначення коригувальної дії
Найчастіше тільки очевидні відхилення і/або відхилення, що потенційно тягнуть за собою виникнення проблем, надаються менеджеру відповідного підрозділу, що визначає коригувальну дію, необхідну для виправлення ситуації. Наприклад, поліпшення стану руху коштів можна отримати шляхом простежування неоплачених боргів і виявлення причини затримки платежів, перелік основних фірм-боржників і т.д.
Багато організацій зараз практикують "управління за методом виключення", коли старших менеджерів інформують тільки про суттєві розбіжності, хоча успіх такого управління суттєво залежить від компетентності та досвіду керівництва і персоналу компанії, особливо у розумінні того, що саме вважати "важливим".