Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок виконання роботи

1. Ознайомитися з лабораторною установкою.

2. Скласти електричну схему згідно зі схемою 1 для дослідження кола змінного струму з послідовно з'єднаними індуктивним і активним опорами.

3. Напругу Uзаг джерела живлення встановити в межах 50…80 В і в процесі виконання роботи підтримувати сталою.

4. В індуктивну котушку вставити стальне осердя з мінімальним повітряним зазором.

5. Повзунок резистора R установити в крайнє праве положення, що відповідає максимальному значенню опору.

6. Подати живлення на схему, ввімкнувши тумблер, установлений на планшеті.

7. Дослідити співвідношення між струмом і напругами в схемі для чотирьох-п'яти значень опору резистора, експериментальні дані занести в табл.1.

Таблиця 1

 

№   Експериментальні дані Результати обчислень
Uзаг В U1 В U2В Iзаг A P Вт R Ом   XL Ом Z Ом cos φ Q ВАР S BA
1.                      

8 Розрахувати значення R, Xi, Z, cos(φ), Q, S і результати обчислень занести в табл.1.

9. Повзунок резистора Rустановити в крайнє праве положення, що відповідає максимальному значенню опору.

10. Поступово висовуючи осердя з індуктивної котушки, для чотирьох-п'яти його положень зняти покази усіх вимірювальних приладів.

11. Дослідити співвідношення між струмом і напругами в схемі; експериментальні дані занести в таблицю, ідентичну за формою табл.1.

12. Розрахувати значення R, XL, Z,cos(φ), Q і результати обчислень занести в табл.1.

13. За даними таб.1 побудувати графіки залежності струму I, потужностей P, Q, S і cos(φ) від активного опору R. Для одного з його значень побудувати векторну діаграму напруг і струму в колі.

14. За даними таблиці, в яку занесено експериментальні значення величин відповідно до п. 11, побудувати графіки залежностей струму I, потужностей P, Q, S і cos (φ) від реактивного опору XL. Для одного з положень стального осердя побудувати векторну діаграму напруг і струму в колі.

15. Скласти звіт.

 

Контрольні запитання та завдання:

1. Що називається активним опором кола?

2. Яке співвідношення між струмом і напругою при активному та індуктивному опорах кола?

3. Що таке індуктивний опір та в чому він виражається?

4. Чому дорівнює повний опір кола, що містить активний та індуктивний опори?

5. Чому дорівнює повна потужність однофазного кола змінного струму та в чому вона виражається?

 

 

Схема 1.

Коло змінного струму з послідовно з'єднаними індуктивним і активним опорами





Переглядів: 686

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретичні відомості | Лабораторна робота № 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.