МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПЕРЕДМОВАФ.Б. Рогальський, І.А. Лур'є, Н.В. Корніловська
Лабораторний практикум з основ інформатики Ч-3
Навчальний посібник
Херсон 2005 Ф.Б. Рогальський, І.А. Лур'є, Н.В. Корніловська
Лабораторний практикум з основ інформатики Ч-3
Навчальний посібник
Рекомедовано Міністерством освіти і науки України
Херсон 2005 ББК 73я73 Р59
Лабораторний практикум з основ інформатики (частина третя):Навчальний посібник / Ф.Б. Рогальський, І.А. Лур'є, Н.В. Корніловська/ За ред. Ф.Б. Рогальського. – Херсон: ХНТУ, 2005. - 189 с.
ISBN 5-7763-2146-8
Посібник містить вказівки до виконання лабораторних робіт з дисціплини алгоритмічні мови та програмування. Всього наведено 14 робіт, що охоплюють задачі на оволодіння навичками роботи у програмному середовищі Borland C++ 3.1, включаючи створення програм мовою С та С++. В кожній роботі є короткий опис теоретичних питань, порядок виконання роботи та індивідуальні завдання. Для студентів молодших курсів вищих навчальних закладів. Рекомендовано Міністерством освіти та науки України. Лист № 2/13 від 10.01.2000р.
Рецензенти :
Круглий Д.Г., к.т.н., доц., Херсонський національний технічний університет Дідик О.О., к.т.н., доц., Херсонський морський інститут
БББ 73я73
© Ф.Б. Рогальський, І.А. Лур'є, Н.В. Корніловська, 2005
ISBN 5-7763-2146-8
© ХНТУ, 2005 ПЕРЕДМОВА Комп’ютерна техніка стрімко проникає практично у всі сфери людської діяльності, вона стала незамінним атрибутом робочого місця науковця і інженера, бібліотекаря і журналіста, банкіра і бухгалтера, менеджера і технолога, не кажучи вже про фахівців з комп’ютерних наук та систем управління. Прагнучи якомога краще підготувати випускників шкіл до самостійного життя, в багатьох школах курс інформатики орієнтується на підготовку школярів як користувачів. Багаторічний аналіз знань студентів першого курсу з інформатики показує, що більшість з них, навіть знаючи основи комп’ютерних технологій на базі MS DOS чи Windows 2000, слабо орієнтуються в основах алгоритмізації і програмування. В той же час формування у майбутнього фахівця алгоритмічного мислення, вміння чітко формулювати задачу, здійснювати її декомпозицію та знаходити розв’язок, на нашу думку, абсолютно необхідне. В посібнику знаходиться матеріал, необхідний для оволодіння навичками роботи у програмному середовищі Borland C++. Наведені приклади допоможуть швидше закріпити теоретичні знання і отримати практичні навички. Тут наведено необхідну інформацію, потрібну для виконання тієї чи іншої лабораторної роботи. З її допомогою завжди можна освітити свої знання перед тим, як переходити до наступного матеріалу. В посібнику можна знайти все, що потрібно для початку роботи в середовищі Borland C++ і створення программ мовою С++. Розраховано посібник на студентів молодших курсів вищих навчальних закладів, він може бути корисним для тих, хто вирішив вивчати С++ самостійно. ЗМІСТ
ВСТУП Задача цього навчального посібника — дати короткий і чіткий виклад мови C++ у відповідності зі стандартом ISO/IEC 14882 (1998). Посібник призначений для студентів, що вивчають мову «з нуля», але буде корисний і більш спокушеним у програмуванні. Його можна розглядати як конспект лекцій або велику шпаргалку. Даний посібник не претендує на повноту викладу матеріалу, для цього існують довідники, документація і контекстна допомога. Ціль, що ставилася при його написанні — дати правильне уявлення про можливості мови C++ і способи їх застосування, а також поштовх до подальшого вивчення цієї й інших мов програмування. Крім конструкцій мови, авторами розглядаються основні структури даних, що використовуються при написанні програм, критерії якості програм, а також рекомендації зі стилю і технології програмування. От що написав про важливість дисципліни програмування творець C++ Б. Страуструп: «Ви можете написати невелику програму (скажемо, 1000 рядків), використовуючи грубу силу і порушуючи всі правила гарного стилю. Для програм більшого розміру ви не зможете це зробити. Якщо структура програми, що складається з 100 000 рядків, погана, ви знайдете, що нові помилки з'являються з тією же швидкістю, з яким виправляються старі. C++ розроблявся таким чином, щоб надати можливість раціонально структурувати великі програми, і щоб одна людина могла працювати з великим обсягом коду». У книзі не розглядається програмування під Windows і інші середовища, тому всі приклади являють собою так звані «консольні додатки». Синтаксис прикладів відповідає стандартові C++, тому деякі з них можуть не компілюватися в оболонках, випущених до його затвердження. У першій частині розглядаються основні конструкції мови і базова технологія створення програм, що відповідають сучасним вимогам якості і надійності. Друга частина присвячена описові засобів мови, що дозволяють успішно створювати програми великого обсягу — класів, спадкування, шаблонів і виключень. Матеріал цієї частини необхідний також для освоєння стандартної бібліотеки. У додатках наведено велику кількість довідкової інформації, необхідної при написанні будь-якої програми. Автори навчального посібника ставили за мету розвинути у студентів практичні навички в підготовці задач для їх розв’язання з використанням засобів комп’ютерної техніки. Він є продовженням і методично пов’язаний з посібником «Основи інформатики і обчислювальної техніки» під ред. Ф. Б. Рогальського, Київ, ІЗМН, 1998 р. та навчально – методичним посібником «Лабораторний практикум з основ інформатики» авторів Рогальский Ф.Б., Скороход О.М., 2000р. Лабораторний практикум складається з 14 лабораторних робіт, що охоплюють задачі на оволодіння практичними навичками розробки та програмування алгоритмів найпростіших структур, програмування звичайних та ітераційних циклічних процесів. При створенні практикуму використано досвід проведення лабораторних занять кафедрою інформатики і комп’ютерної техніки Херсонського національног технічного університету.
Всі зауваження та пропозиції, направлені на покращення змісту практикуму, авторами будуть сприйняті з вдячністю.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|