Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклади програм

// 1) Розв’язання задачі Коші для звичайного диференційного рівняння першого порядку методом Ейлера

#include <iostream>

#include <cmath>

#include <conio.h>

using namespace std;

void main()

{

float a, b, h, n;

int i, k, punkt=0;

float X[100], Y[100], F[100];

do{

cout<<endl<<"ZDR. Metod Eilera."<<endl;

cout<<"y'=sin(x)-cos(y)"<<endl<<endl;

cout<<"1) Obchuslutu zi standartnumu znachenyamu a, b, h"<<endl;

cout<<"2) Vvestu znachenya a, b, h."<<endl;

cout<<"3) Vuhid."<<endl;

cin>>punkt;

if (punkt==1)

{

clrscr();

a=0;

b=1;

X[0]=0;

Y[0]=1;

h=0.2;

n=(b-a)/h;

cout<<endl<<"Metod Eilera:"<<endl<<endl;

for (int i=0; i<=n; i++)

{

X[i+1]=X[i]+h;

Y[i+1]=Y[i]+h*(sin(X[i])-cos(Y[i]));

cout<<X[i]<<'\t'<<Y[i]<<endl;

}

getch();

}

if (punkt==2)

{

clrscr();

cout<<"Vvedit pochatok vidrizku [a;b]: a=";

cin>>a;

cout<<"Vvedit kinets vidrizku [a;b]: b=";

cin>>b;

cout<<"Vvedit krok h=";

cin>>h;

cout<<"Pochatkova umova: y("<<a<<")=";

cin>>Y[0];

X[0]=a;

n=(b-a)/h;

cout<<endl<<"Metod Eilera:"<<endl;

for (int i=0; i<=n; i++)

{

X[i+1]=X[i]+h;

Y[i+1]=Y[i]+h*(sin(X[i])-cos(Y[i]));

cout<<X[i]<<'\t'<<Y[i]<<endl;

}

getch();

}

if (punkt==3)

{

exit(1);

}

}while(punkt!=3);

getch();

}

// 2) Розв’язання задачі Коші для звичайного диференційного рівняння першого порядку методом Ейлера з уточненням

#include <iostream>

#include <cmath>

#include <conio.h>

using namespace std;

void main()

{

float a, b, h, n;

int i, k, punkt=0;

float X[100], Y[100], F[100];

do{

cout<<endl<<endl<<endl<<"ZDR. Metod Eilera z utochnenyam."<<endl;

cout<<"y'=sin(x)-cos(y)"<<endl<<endl;

cout<<"1) Obchuslutu zi standartnumu znachenyamu a, b, h"<<endl;

cout<<"2) Vvestu znachenya a, b, h."<<endl;

cout<<"3) Vuhid."<<endl<<endl;

cin>>punkt;

if (punkt==1)

{

clrscr();

a=0;

b=1;

X[0]=0;

Y[0]=1;

h=0.2;

n=(b-a)/h;

cout<<endl<<"Metod Eilera z utochnenyam:"<<endl<<endl;

for (int i=0; i<=n; i++)

{

X[i+1]=X[i]+h;

Y[i+1]=Y[i]+h/2*(sin(X[i])-cos(Y[i])+sin(X[i+1])-cos(Y[i]+

h*(sin(X[i])-cos(Y[i]))));

cout<<X[i]<<'\t'<<Y[i]<<endl;

}

getch();

}

if (punkt==2)

{

clrscr();

cout<<"Vvedit pochatok vidrizku [a;b]: a=";

cin>>a;

cout<<"Vvedit kinets vidrizku [a;b]: b=";

cin>>b;

cout<<"Vvedit krok h=";

cin>>h;

cout<<"Pochatkova umova: y("<<a<<")=";

cin>>Y[0];

X[0]=a;

n=(b-a)/h;

cout<<endl<<"Metod Eilera z utochnenyam:"<<endl;

for (int i=0; i<=n; i++)

{

X[i+1]=X[i]+h;

Y[i+1]=Y[i]+h/2*(sin(X[i])-cos(Y[i])+sin(X[i+1])-cos(Y[i]+

h*(sin(X[i])-cos(Y[i]))));

cout<<X[i]<<'\t'<<Y[i]<<endl;

}

getch();

}

if (punkt==3)

{

exit(1);

}

}while(punkt!=3);

getch();

}

Контрольні питання

1) На які основні групи поділяють наближені методи розв’язання диференційних рівнянь?

2) Що називають розв’язком диференційного рівняння?

3) Сформулюйте задачу Коші.

4) Наведіть алгоритм знаходження розв’язку задачі Коші для звичайного диференційного рівняння методом Ейлера?

5) В якій формі можна отримати розв’язок диференційного рівняння за методом Ейлера?

6) Наведіть алгоритм знаходження розв’язку задачі Коші для звичайного диференційного рівняння методом Ейлера з уточненням?

7) Чому метод Ейлера відносять до одно крокових методів розв’язання диференційних рівнянь?

 

Лабораторна робота №5




Переглядів: 304

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зразок виконання завдання | Тема: Рівняння з частковими похідними

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.