![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Опрацювання змісту твору.o Хто з дійових осіб драми „Лісова пісня вам запам’ятався найбільше? o Як умовно можна поділити персонажів твору? o Які цінності для міфічних персонажів найголовніші? o Що ви можете сказати про людей, що з’являються у лісі? o Які ваші перші враження від дядька Лева й Лукаша? Словесно змалюйте зовнішність персонажів, охарактеризуйте дядька Лева як чудового знавця природи, народних повір’їв, друга лісу. Зачитайте цитату, в якій Лісовик характеризує дядька Лева. „ Стій, не квапся. То ж дядько Лев сидітиме в тій хижі, а він нам приятель”. Відзначте у Лукаша хист сопілкаря. Це свідчить про мистецькі здібності парубка. Тепер на зелену весняну сцену виходить головна героїня драми-феєрії – Мавка. o Як вона з’являється? Яка Мавка на вроду? А вдачею? Це розкривається в діалозі з Лукашем під час першої зустрічі. Прочитайте діалог і порівняйте в ньому Мавку та Лукаша. Інсценізуйте уривок від слів: „Не руш! Не руш! Не ріж! Не убивай!” до – „ o Яким ми бачимо Лукаша у цьому діалозі? o І все ж , що свідчить про те , що Мавка духовно багатша, а Лукаш – приземленіший? Зігріті коханням, Лукаш з Мавкою переживають свої найкращі хвилини, коли говорять не лише уста а й душі. Їх єднає мистецтво. Розлука коханих така ж щира, як і зустріч. Та нічна тиша покриває ліс і нам вчуваються тривожні Мавчині слова: „Що ж мені суджено – щастя чи мука?” Починається друга дія, яка й дає відповідь на це питання. o Як змінюється пейзаж? o Що свідчить про присутність людей у лісі? o То що ж : щастя чи мука судилися головній героїні? o Чи справедливо ставиться мати Лукаша до Мавки? (цитати) ”Тобі б усе ганяти по шурхах з приблудою, з накидачем отим!”, „Чого ти все розпатлана така? Нема, щоб зачесатись чепурненько, - усе, як відьма ходить” o Чи змогла б узагалі Мавка догодити їй? o Яка невістка їй потрібна? Прочитайте уривок з ІІ дії драми („ Не руш, коханий, воно ж сире...”) і скажіть – o Як поводиться тепер Лукаш? o Чи схожий він на того замріяного, схвильованого парубка, якого ми бачили в І дії? o Чи змінилася Мавка? Лукаш зраджує Мавку, проміняв світлу душу Мавки на простакуватість і невибагливість дебелої вдовиці Килини. Дайте відповідь на питання o Чи бореться Мавка за своє кохання і Лукашеву душу? o За яких обставин були сказані Мавкою слова „Ні! Я жива, я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає!” ? o Чому ж Мавка сама все-таки йде в царство Марища , смерті? І втретє природа змінила свої шати. Прийшла пора осіння, смутна, вітряна. o Що сталося з персонажами за цей час? o Якими виявилися плоди життя Килини, Лукашевої матері, самого Лукаша? Килина виявилася лукавою та хижою, як про неї сказала Мавка. Це духовно бідна людина. Вона не роздумуючи зрубує вербу-Мавку, не дотрималася останньої волі дядька Лева – продає старий дуб на дрова. Ліс для неї – лише місце для наживи, але замість багатства пожинає злидні і сімейні чвари. Лукашева мати згадує добрим словом Мавку. („Дурний Лукаш, що проміняв на тебе. Бо то було таке покірне, добре, хоч прикладай до рани.”). Шкодує, що Лукаш колись проміняв її на Килину. Та пізно. Замість спокійної старості на яку сподівалась, вона має одні гризоти та лайку з невісткою. Врешті-решт гине від вогню і хата, побудована дядьком Левом. Лукаша за зраду Лісовик перетворює у вовкулаку. Дайте письмову відповідь на питання o Чому Мавка рятує Лукаша? o Чи зрозумів Лукаш свою провину перед Мавкою? o Мавка через закляття Килини, перетворюється у вербу, та сопілка, зроблена з неї заговорила в руках Лукаша. Чому? Любов незнищенна, як незнищенна природа і все, що народилосядля добра і краси . Ці мотиви всепереможно звучать в останніх акордах „Лісової пісні”.
|
||||||||
|