Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міжнародна конкуренція.

Передумовою виникнення міжнародної конкуренції є міжнародний бізнес. Міжнародний бізнес- це економічна взаємодія підприємств (організацій) або їхніх підрозділів, що знаходяться в різних країнах.

Міжнародний бізнес визначається такими характеристиками, як:

1. Доступність і загальність. На сьогодні бізнес практично кожного підприємства будь-якої країни має широкі можливості для виходу в міжнародне середовище і розширення своєї ділової активності.

2. Ієрархічність розвитку. Входження підприємства до міжнародного бізнесу починається з простих форм зовнішньої торгівлі і по мірі розвитку може досягти найвищої форми його організації - мультинаціональної корпорації.

3. Технологічна глобалізація. Міжнародний бізнес в сучасних умовах може:

• ефективно здійснюватися „не виходячи з офісу” на основі застосування електронних бізнес-технологій;

• здійснюватися в режимі реального часу;

• за допомогою телекомунікаційних мереж зв'язку

4. Провідна роль фінансового менеджменту. Міжнародні фінансово-економічні операції стають серцевиною міжнародного бізнесу.

5. Взаємодія національного й інтернаціонального менталітету. Ефективна стратегія будь-якого підприємства в епоху глобалізації повинна сполучити в собі максимальне використання національних особливостей.

6. Знання і компетентність. Успіх діяльності будь-якого підприємства значною мірою залежить від того, наскільки його персонал обізнаний з міжнародним бізнесом, уміє практично використовувати всю суму знань, умінь і навичок, без яких входження до міжнародного бізнесу неможливе.

Міжнародна конкуренція являє собою конкуренцію виробників на світовому ринку. Міжнародна конкуренція сприяє збалансованому розвитку світового ринку, переливу капіталу не тільки між сферами виробництва, а й різними державами.

Міжнародна конкуренція історично і логічно виникає внаслідок розвитку та інтенсифікації міжнародного економічного обміну і формування світового ринку. Економічну сутність міжнародної конкуренції можна розглядати як явище і як процес міжнародних економічних відносин.

Як явище міжнародних економічних відносин міжнародна конку­ренція — це форма суперництва суб'єктів світового ринку, що вини­кає у процесі їх трансграничної взаємодії і спрямована на досягнення цілей їх міжнародної економічної діяльності. Трансграничний характер взаємодії суб'єктів світового ринку є однією з ключових ознак міжнародної конкуренції.

Як процес міжнародна конкуренція є проявом трансграничного виду взаємодії суб'єктів світового ринку, який ха­рактеризується певною структурою та технікою, наслідками й резуль­татами, а також певними умовами й правилами його ведення.

Головною умовою виникнення міжнародної конкуренції є наявність у суб'єкта такого рівня конкурентних пере­ваг, який веде до визнання його у цій якості іншими суб'єктами, які раніше визначили та розподілили між собою свої по­зиції і ролі у світогосподарських процесах. Конкурентна перевага – будь-яка ексклюзивна цінність, якою володіє суб’єкт господарювання та яка дає йому перевагу над конкурентами. Згідно теорії міжнародної конкуренції Майкла Портера конкурентна перевага створюється і утримується в тісній взаємодії від умов країни розташування (країна, де розробляється стратегія, основна продукція, технологія, робоча сила). Особливістю міжнародної конкуренції є її спе­цифічне економічне, законодавче й політичне поле конкуренції, а та­кож його соціокультурний фон, які суттєво відрізняють його від внутрішніх ринків країн. Законів функціонування та регулювання світового ринку не існує взагалі: міжнародне право має прецедентний і погоджувальний, але не законодавчий характер.

В стратегіях конкуренції провідних компаній західних країн втілюється концепція ключової компетентності Головну рису цих стратегій складає вміння визначити, швидко та ефективно використати у конкурентній боротьбі ті сторони їх ринкової діяльності, які забезпечують їм ексклюзивність і вигідно відрізняють їх від потенційних або реальних конкурентів. Ключова компетенція підприємства – здатність підприємства виконувати певні види діяльності, які склада­ють ланцюг його цінностей та використання яких створює ефект синергії у бізнесі підприємства. Вона містить у собі: накопичення та інтегрування існуючих потоків знань персоналом підприємства щодо компетентності у повних напрямах операційної діяльності; генерування нових знань, навичок і вмінь, здат­них розширювати можливості бізнесу підприємства та його споживчі цінності; розробку нових видів і напрямів бізнесу підприємства.

Конкуренція за ключові технології (продукти) відрізняється від суперництва навколо готових виробів та послуг, де боротьба здійснюється в координатах „ціна — ринкова частка підприємства”. Для успіху на другому рівні конкуренції підприєм­ство повинно мати доступ до ключових (критичних) технологій, на базі яких виробляються ключові продукти.

Конкуренція на третьому рівні ґрун­тується на інтегруванні технологічної складової з іншими ключовими активами і характеристиками підприємства (управлінням, колек­тивним навчанням), використання яких створює корпоративну ексклюзивну компетенцію. Матеріально-речовинна координата конкуренції на даному рівні трансформується у нематеріальну форму, при якій головним джерелом розвитку підприємства і формування кон­курентних переваг стають знання та „пізнавальна мобільність” пер­соналу підприємства.

 


ІІІ

 


ІІ

 

 
 
І

 


Рис. Рівні та координати міжнародної конкуренції

Міжнародна конкуренція проявляється у досяг­ненні фірмою конкурентних переваг у міжнародному супер­ництві, що визначається такими основними принципами:

§ конкурентна перевага випливає з нововведень;

§ конкурентна перевага стосується всієї системи створення цінностей. Система створення цінностей — це весь набір видів діяльності, які залучаються у процес створення виробу та його ви­користання і який охоплює ланцюжки цінностей фірми, поста­чальників, посередників, покупців;

§ конкурентна перевага підтримується завдяки постійному вдосконаленню;

§ втримання переваги вимагає вдосконалення її джерел (вартість основних фондів, політика фірми, проектні концепції та ін.);

§ підтримання переваг вимагає глобального підходу до стратегії.

 




Переглядів: 5834

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжнародний ринок і ринкові ніші | Предмет і завдання курсу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.