Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міжнародний ринок і ринкові ніші

З погляду торговельних перепон ринки можуть бути закритими, частково відкритими (відкритими тільки для одних суб'єктів або тільки для певних груп товарів) і відкритими.

У найбільш розвинутих формах ринку прослідковується така елементарна структура: ринок засобів виробництва; ринок предметів споживання; ринок науково-технічної інформації; інноваційний ринок; ринок праці; грошово-кредитний і валютний ринки.

Територіальна структура складається з ринків різних мас­штабів — місцевих, регіональних, національних і міжнародних ринків

Існування міжнародного ринку пояснюється науково-технічним прогресом, що створює умови для поглиблення спеціалізації виробництва. Виробництво певних видів продукції починає перевищувати потреби внутрішнього ринку, з другого боку виробництво інших видів продукції всередині країни або недостатнє, або зовсім відсутнє. Виникає потреба в обміні продукцією між різними країнами, що і призво­дить до формування міжнародного ринку.

Поняття "міжнародний ринок" має узагальнюючий характер. В світі існує ряд міжнародних ринків, які розподіляються за видами продукції і регіонами розташування. За регіональною ознакою виділяються такі міжнародні рин­ки, як ринок ЄС, ринок країн Балтії, ринок країн СНД, ринок країн ЦЕФТА (Угорщина, Польща, Словакія, Чехія, Словенія), ринок країн НАФТА (США, Канада, Мексика), Північно-Африканський ринок, ринок країн Азії та Близького Сходу тощо. Ринки диференціюються за видами продуктів. Наприклад, міжнародні ринки нафти і нафтопродуктів, міжнародний ринок електронної продукції, автомобілів, зерна тощо.

Причини виходу фірм на міжнародний ринок: прагнення знизити витрати та отримати доступ до унікальних ресурсів; прагнення наблизитись до споживача; використання відмінностей в законодавстві різних країн для отримання пільг.

Для оцінки доцільності виходу на міжнародний ринок враховують такі критерії: політична і економічна стабільність; витрати виробництва; транспортна інфраструктура; державні пільги і стимули; наявність як кваліфікованої, так і відносно дешевої некваліфікованої робочої сили; наявність потрібних постачальників сировини, матеріалів тощо.

В умовах поглиблення спеціалізації вироб­ництва, індивідуалізації попиту, зростання нестабільності галузевої структури, інтенсивного запровадження досягнень НТП особливо актуальним стає визначення ніші для підприємства.

Ніша ринку (з лат. – „гніздо”)– це:

по-перше, порівняно новий інноваційний вид бізнесу або виробничої діяльності (не обов'язково в науково-технічному від­ношенні, але й просто по виду обслуговування);

по-друге, географічно невелика, вузькоспеціалізована галузь господарської діяльності. Ніша ринку зна­ходиться на стику двох або більше сегментів ринку.

Вибір ніші залежить від розміру і ступеня зростання ніші, інтенсивності прояву у даній ніші п'яти сил конкуренції (потенційні конкуренти, існуючі конкуренти, споживачі, постачальники, товари-замінники), перспектив прибутку, стратегічної важливості ніші для інших основних конкурентів, а також рівня відповідності можливостей фірми потребам ніші.

 




Переглядів: 415

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теорії конкуренції та їх еволюція | Міжнародна конкуренція.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.