![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Теорії конкуренції та їх еволюціяАвторство першого наукового аналізу конкуренції належить А. Сміту. Основні положення концепції конкуренції А.Сміта: По-перше, це використання А. Смітом мікростатичного підходу до аналізу конкуренції, при якому базовим моментом визнається стан рівноваги ринкової системи, а зміна будь-якого чинника викликає процес адаптації, що призводить до нового стану рівноваги. Конкуренція розуміється як ситуація або стан ринкової системи, коли контрагенти (суб’єкти) ринку починають себе вести як суперники, використовуючи ціновий механізм для досягнення своїх інтересів (через взаємодію попиту і пропозиції). По-друге, конкуренція в уявленні А. Сміта виступає як форма поведінки контрагентів ринку, тобто скорочення пропозиції викликає зміну поведінки серед покупців — їх конкуренцію як і суперництво за обмеженою пропозицією. І навпаки, надлишок пропозиції викликає зміну поведінки серед продавців — конкуренцію між ними як їх суперництво з метою позбавлення від надлишку продукту. По-третє, аналіз конкуренції у А. Сміта обмежується виключно рамками досконалоїринкової структури — з великою кількістю продавців і покупців, достатньою інформацією і абсолютною мобільністю ресурсів. Умови виникнення конкуренції у А. Сміта спрощені й припускають існування тільки цінової конкуренції. Цінова конкуренція – конкуренція, де основним інструментом суперництва виступає ціна, а використання інших, нецінових чинників (дизайн, якість тощо) не здійснюється або незначне. Наступним етапом стала поява структурної концепції конкуренції, яка у значній мірі пов'язана з роботами Д. Курно, Ф. Хайєка. Суть структурної концепції конкуренції полягає в уявленні розвитку ринкової системи як динамічної зміни її властивостей, функцій і структури. В результаті «збурення» множинності чинників внутрішнього та зовнішнього походження досконала ринкова система із стану статичної економічної рівноваги переходить у стан динамічної нерівноваги. І оскільки внутрішні відновлюючі сили ринкового механізму обмежені, в економічній системі, де панує досконала конкуренція, відбувається формування різноманітних типів ринкових структур, що відрізняються за характером конкуруючих продуктів, кількістю і розміром фірм, формами і методами їх суперництва. Основними здобутками структурної концепції конкуренції є: По-перше, створення методологічної бази для дослідження нецінових форм конкуренції, значення яких в умоваx сучасної конкуренції стає визначальним. По-друге, структурна концепція конкуренції, на відміну від конкуренції моделі А. Сміта як ситуації, формує нове уявлення про конкуренцію як процес. По-третє, зміщення акценту на аналіз структури ринку і тих умов, які визначають хід конкурентного процесу в конкретних ринкових структурах. Сучасні представники теорії підприємництва (найвідоміший - І. Кірцнер) висунули оновлену теорію конкуренції. Основою функціональної концепції конкуренції І. Кірцнера є фігура підприємця — його ринковий досвід та здатність сприймати і засвоювати дедалі нові можливості отримання прибутку. Хід і зміст конкуренції як процесу І. Кірцнер пов'язує з оволодінням підприємниця інформацією, підприємницькими знаннями відносно нових джерел ресурсів, нових технологічних можливостей, нових можливих комбінацій технічних параметрів товарів, нових моделей споживацьких смаків, які породжують плани і дії, що сприяють прибутковому функціонуванню на ринку. Cуть, форми і методи конкуренції з часом зазнають зміни. Відбувся перехід від вільної конкуренції до монополістичної/олігополістичної конкуренції. Відбувся перехід від цінової до нецінової конкуренції. При неціновій конкуренції головним інструментом боротьби стає якість товару/послуги. Важливим засобом конкуренції стала політика інтенсивного упровадження у виробництво нововведень, винаходів, промислових зразків. Але найважливішою подією в еволюційному розвитку світової економіки протягом XX ст. є виникнення міжнародної конкуренції.
|
||||||||
|