![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Підприємства в міжнародному бізнесі: цілі, форми участі.Підприємство — це первинна, юридично самостійна ланка народного господарства, яка виготовляє продукцію (виконує роботу або надає платні послуги) з метою одержання прибутку. У більшості країн з розвинутою ринковою економікою такі виробничі одиниці називають фірмами. Термін „фірма” з’явився в Італії в XIV ст. Під терміном "фірма" розуміють підприємства, що здійснюють господарську діяльність у галузях промисловості, будівництва, сільського господарства, транспорту, торгівлі тощо з метою одержання кінцевого фінансового результату — прибутку. В інших країнах застосовуються такі найменування фірм: в Англії — компанії, США — корпорації, країнах континентальної Європи — товариства. Перші міжнародні фірми з’явились на початку ХХ ст. Характерні риси міжнародних фірм: § забезпечення свого виробництва іноземною сировиною; § закріплення на іноземних ринках збуту через створення там своїх філіалів; § раціоналізація виробництва шляхом його переміщення в країну, де витрати виробництва менші, ніж на національній території; § використання зарубіжних інвестицій. Цілі підприємства на міжнародному ринку: • збільшити потенційний попит за рахунок нових ринків (збільшити обсяг виробництва й поліпшити результати за рахунок економії на масштабі); • розподілити комерційний ризик, орієнтуючись на покупців, що живуть у різних економічних середовищах, і діючи в більш сприятливих конкурентних умовах; • продовжити життєвий цикл товару, впроваджуючись на ринки, де попит на них усе ще зростає; • захистити себе від конкуренції, диверсифікуючи свої позиції, у той же час одержуючи можливість стежити за конкурентами на інших ринках; • знизити витрати, використовуючи порівняльні переваги інших країн. Залежно від ступеня участі підприємства у міжнародному бізнесі виокремлюють такі форми: 1) експорт — найпоширеніша форма. За непрямого експорту продаж товару здійснюється через посередників.У випадку прямого експортупродаж товару на міжнародних ринках безпосередньо підприємством. У таких підприємств можуть створюватися експортні відділи (бюро) для більш координованого та регулярного постачання продукції на зовнішні ринки. Перевагою є можливість економії на місцезнаходженні та за рахунок кривої досвіду. Недоліком є значні транспортні витрати, торгові бар'єри, потреба встановлювати контакти з місцевими маркетинґ-аґентами; 2) на контрактній стадії фірма прагне до більш міцних зв'язків, щоб стабілізувати збут. Довгостроковий контракт може бути укладений з імпортером на основі франшизи або ліцензії. Франшиза (франчайзинг) — договірна маркетингова система для збуту споживчих товарів і послуг. Вона передбачає довгострокові договірні відносини, за якими одна фірма — франшизер надає іншій фірмі право на ведення певного бізнесу на обмеженій території при дотриманні встановлених правил і під певною маркою. Покупець франшизи сплачує франшизеру деяку суму плюс відрахування від продаж, одержуючи натомість право на використання комерційної марки плюс постійну підтримку й передачу досвіду. Перевагою є незначні витрати на розробку товару, незначний ризик. Недоліком є недостатній контроль за технологією, неспроможність економити кошти на місцезнаходженні та за рахунок кривої досвіду, неможливість участі в глобальній стратегічній координації; 3) на стадії участі, коли фірма переходить до прямого інвестування й контролює партнера, створюється іноземна торговельна фірма або спільне підприємство. Перевагами є доступ до знань місцевих партнерів, розподіл витрат на впровадження товару та розподіл ризику. Недоліком є недостатній контроль за технологією, неможливість участі в глобальній стратегічній координації, неспроможність економити кошти на місцезнаходженні та за рахунок кривої досвіду; 4) через кілька років участі на паях фірма може повністю володіти 100% капіталу іноземної філії — це стадія прямого інвестування в контрольовану філію; 5) іноземна філія переходить на автономний розвиток, спираючись на національний капітал, національні кадри, власні НДДКР. Це стадія автономної філії (дочірня компанія).Перевагами є захист технології, можливість участі в глобальній стратегічній координації, спроможність економити кошти на місцезнаходженні та за рахунок кривої досвіду. Недоліком є значні витрати та високий ступінь ризику. 6) останній етап характерний для теперішнього часу. Це стадія глобальної фірми (транснаціональна корпорація - ТНК), що сприймає міжнародний ринок як єдиний. Міжнародна складова тут розглядається як парадигма (стиль мислення) бізнесу підприємства. ТНК – особлива форма організації господарської діяльності фірм, що розташовані в різних країнах і є єдиним власником засобів виробництва, причому така діяльність спрямована на здобуття конкурентних переваг на світових товарних ринках. Характерними рисами ТНК є: великі масштаби власності і господарської діяльності, закордонна виробнича діяльність, особливий характер соціально-економічних взаємовідносин всередині ТНК, перетворення більшості ТНК в багатогалузеві концерни. На даний час ТНК контролюють більше половини світового промислового виробництва, 2/3 світової торгівлі, 4/5 патентів і ліцензій на нову технологію, ноу-хау, техніку. Ядро світогосподарської системи складає близько 100 ТНК. Найбільша група ТНК – американські. Найшвидкоростучі – ТНК у сфері послуг та телекомунікацій.
|
||||||||
|