![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Міжнародна галузева конкуренція.Галузь - це сукупність підприємств, що випускають схожу по своїх споживацьких характеристиках продукцію (послуги), орієнтовану на задоволення одних і тих же потреб. Структура галузі має істотний вплив на визначення правил конкурентної гри, а також потенційних стратегій фірми. Галузь у ринковій економіці не є структурною одиницею і конкуренції між галузями як такої не існує. Певну суб’єктивність галузевому рівню конкуренції може надавати використання кластерів. Кластер – сконцентровані за географічним принципом групи взаємопов’язаних компаній, спеціалізованих постачальників та пов’язаних з їх діяльністю організацій (сервісні служби, фірми у взаємопов’язаних галузях, університети, органи стандартизації, дослідні установи), що конкурують у певних сферах та співпрацюють одна з одною. Виокремлюють внутрігалузеву та міжгалузеву конкуренції. Внутрігалузева конкуренція- це боротьба між підприємцями однієї галузі за більш вигідні умови виробництва і реалізації продукту. Індивідуальні витрати на виробництво однакової продукції у різних виробників різні, і обумовлено це відмінностями в організації виробництва, кваліфікації працівників, рівні менеджменту, маркетинговій політиці і іншими обставинами. Але завдяки конкуренції усередині галузі на однакові товари встановлюється однакова ринкова вартість і ринкова ціна. Міжгалузева конкуренція - це боротьба підприємців різних галузей за більш вигідні умови вкладення капіталу. Міжгалузева конкуренція виникає через неоднакову прибутковість капіталу в різних галузях економіки через різні терміни окупності капіталу і відмінностей в його органічній будові. Капітал прагнутиме туди, де норма прибутку вища. Згідно моделі чинників конкуренції Майкла Портера стан конкуренції в галузі залежить від п'яти основних чинників: 1. Конкуренти в галузі (суперництво існуючих фірм); 2. Потенційні конкуренти (загроза нових фірм); 3. Замінники (загроза виробництва замінників товарів чи послуг); 4. Постачальники (вплив постачальників); 5. Покупці (вплив покупців). Форми міжнародної конкуренції в різних галузях істотно відрізняються. Багатонаціональна конкуренціяв кожній країні відбувається незалежно від конкуренції в інших країнах. Наприклад, банківські послуги надаються й у Франції, і в Бразилії, і в Японії, але умови конкуренції в банківській сфері в цих країнах різні. Багатонаціональна конкуренція має місце тоді, коли конкуренція на одному національному ринку не залежить від конкуренції на іншому національному ринку — не існує світового ринку взагалі, а є набір самостійних національних ринків. До галузей, де конкуренція має таку форму, входять виробництво продуктів харчування, виробництво простих металовиробів, пошиття одягу. Глобальна конкуренціямає місце тоді, коли конкурентні умови на різних національних ринках тісно пов'язані між собою, що дозволяє створити світовий ринок, і фірми-лідери конкурують між собою в різних країнах. У глобальних галузях конкурентна позиція фірми в одній країні істотно впливає на (і підпадає під вплив від) її позиції в інших країнах. Компанії-конкуренти борються один з одним на ринках різних країн, але найбільшої гостроти ця боротьба досягає на тих ринках, де обсяг продаж великий й присутність на яких стратегічно важлива для забезпечення сильної позиції в глобальній галузі. В умовах глобальної конкуренції конкурентна перевага фірми забезпечується її діяльністю на всіх ринках. Конкурентні переваги, які фірма одержала, діючи на своєму національному ринку, доповнюються тими перевагами, які проявляються при проведенні міжнародних операцій (наявність заводів у країнах з дешевою робочою силою, здатність задовольняти попит споживачів за рахунок власних міжнародних операцій, а також репутація фірми, що поширюється за межі однієї країни). Залежно відконкурентних перевагвиділяють такі групи галузей: Першу групугалузей світового ринку складають галузі первинного сектора економіки, які виробляють виключно стандартизовані продукти — вугілля, пшеницю, мінеральну сировину, метали, шкіру, тканини тощо. Конкурентні переваги суб'єктів цієї групи галузей світового ринку визначається їх факторними (ресурсними) перервами — природно-кліматичними умовами господарювання, запасами корисних копалин в країнах базування та відносною вартістю їх добування. Аналіз динаміки ресурсно-факторних переваг первинних секторів економіки країн свідчить про поступову втрату підприємствами розвинених країн. Природні та соціальні умови менш розвинених країн зумовлюють порівняно низькі витрати виробництва таких товарів, як пшениця, вугілля, руда, шкіра, метали, тканини. Другу групу галузей світового ринку складають капіталомісткі галузі зі значно більш високим ступенем переробки сировинних ресурсів (машинобудування, автомобілебудування, промислові вироби, вироби тривалого споживання). Визначальними рисами цих галузей є: — їх олігополістична структура; — значна роль інвестицій в оновленні асортименту виробів підприємств; —дія ефекту масштабу на результативність міжнародного бізнесу підприємств; — високий ступінь переробки, що зумовлює виключну роль технології як чинника формування конкурентних переваг підприємств цих галузей. Формування та експлуатація технологічних переваг є ключовою конкурентною перевагою підприємств галузі другої групи. Третю групу галузей світового ринку можна віднести до категорії науко- та інформаційномістких. В умінні створювати радикально нові вироби й швидко виводити їх на ринок полягає головна конкурентна перевага підприємств таких галузей як, фармацевтична, електроніка, інформаційні технології, авіакосмічна. Визначальними характеристиками підприємств цих галузей є: — високий рівень інтелектуальних та інформаційних ресурсів підприємств та висока кваліфікація їх персоналу; — високі витрати на НДДКР з метою генерування технологічних інновацій; — інноваційний характер діяльності операційних підрозділів підприємств.
|
||||||||
|