Розгляд питань першого етапу розробки РР починається з аналітичних обґрунтувань і розрахунки, які розглядаються у розділах 1 - 4.
Експрес-оцінка ринкової позиції фірм
Оцінка ринкової позиції фірм виробляється на основі розгляду ретроспективної(перший рік) і поточної(останній рік) ситуацій на ринку з використанням інформації, яка передбачена за індивідуальним завданням та фіксується у табл. 1.
Таблиця 1
Суб’єкти ринку
Обсяги продукції фірм, тис. од.
перший рік
останній рік
Базова фірма (А)
Фірма (Б)
Фірма (В)
Фірма (Г)
Ринок у цілому
Така постановка питання дає можливість змоделювати по ретроспективній ситуації деяку «стартову» позицію базової фірми та інших фірм, що оперують на ринку. Вона також дозволяє надалі (за поточною ситуацією) встановити характер зміни ринкової позиції фірм (поліпшення або погіршення) протягом періоду часу, який розглядається.