Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз стану ретроспективної ринкової ситуації

Необхідні для здійснення даного дослідження вихідні дані відображаються у табл. 2.

Таблиця 2

 

Суб'єкти ринку Ємкість реалізованих ніш фірм, тис. од. Ринкові частки фірм
Базова фірма (А)    
Фірма Б    
Фірма В    
Фірма Г    
Ринок у цілому    

 

На основі даних табл.2 визначаються ринкові частки фірм Di за формулою

Di = Qi /Q, i = А, Б, В, Г,

 

 

де i – шифр фірми (i = А, Б, В, Г);

Qi – ємкість реалізованої ринкової ніши i-ї фірми;

Q = - ємкість ринку.

Одержані результати розрахунків показника Di заносяться у праву частину табл. 2, після чого виконується оцінка ринкової позиції фірм.

Ця задача розв’язується за умови, що ринок поділяється на чотири сектори (МI - МIV), у кожний з яких включаються фірми із близькими значеннями ринкової частки. Тим самим фіксується рівень міцності ринкової позиції кожної фірми.

Відповідно до термінології, яка використовується в теорії ринку, у згаданих секторах поєднуються:

 

МI - фірми-лідери ринку;

МII - фірми із сильною ринковою позицією;

МIII - фірми зі слабкою ринковою позицією;

МIV - фірми-аутсайдери ринку.

 

За таких умов задача полягає у виявленні сектору ринку, до якого тяжіє кожна фірма. Розв’язання цієї задачи відшукується за алгоритмом, що передбачає реалізацію наступних обчислювальних і логічних операцій.

 

1. Вказані у табл.2 значення показника ринкової частки фірм упорядковуються за зростанням (неубуванню) і будується послідовність

 

 

При цьому величини та приймаються далі в якості відповідно мінімального ( ) і максимального ( ) значень ринкової частки фірм.

 

2. Знаходиться середнє за ринком арифметичне значення ринкової частки фірм при їх загальній кількісті m:

,  

ліворуч від якого опиняються фірми з більш низькими, а праворуч – фірми з більш високими ринковими частками.

 

3. Розглядаєма сукупність фірм розбивається на дві підмножини ( і ) за правилом:

 

 

Очевидно, що в підмножину потраплять фірми, ринкова частка яких перебуває в інтервалі [ ), а підмножину утворять фірми з ринковою часткою з інтервалу [ , ], що показано на рис. 1.

 

 
 

 


4. Процедура диференціації фірм за ринковою часткою триває, тепер вже у рамках підмножин й . Із цією метою для відповідних інтервалів зміни ринкових часток фірм , визначаються середні арифметичні значення та :

5. Фіксуються граничні значення показника ринкової частки фірм для формування секторів МI – МIV:

.

6. Фірми всієї сукупності, яка розглядається, розподіляються відповідно до показника ринкової частки між чотирма секторами ринку за слідуючим правилом:

 

 

7. На основі отриманих результатів формується табл.3, у якій відображаються ринкові позиції фірм із вказівкою для кожної з них відповідного сектору ринку.

 

 

Таблиця 3

 

Суб'єкти ринку Ринкові частки фірм Сектори ринку
Базова фірма (А)    
Фірма Б    
Фірма В    
Фірма Г    

 

На закінчення формулюється висновок стосовно ретроспективної ринкової позиції базової фірми з оцінкою її сили (або слабкості) у зіставленні з позиціями інших фірм, що оперують на ринку.

 




Переглядів: 326

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розгляд питань першого етапу розробки РР починається з аналітичних обґрунтувань і розрахунки, які розглядаються у розділах 1 - 4. | Аналіз стану поточної ринкової ситуації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.