Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття, предмет та метод адміністративного права

Адміністративне право займає особливе місце в механізмі правового регулювання, оскільки виступає необхідним і важливим інструментом управління соціальними процесами у суспільстві. Йому притаманні від­повідні межі правового регулювання — діяльність органів державної виконавчої влади всіх рангів, суспільні відносини управлінського харак­теру, що складаються у цій сфері, внутрішня організаційна діяльність інших державних органів, яка пов'язаназ функціями управління, а та­кож зовнішньоорганізаційні відносини недержавних організацій, уста­нов і підприємств.

Назва предмета походить від латинського слова «administrare», що означає управляти, керувати.

Отже, адміністративне право пов'язане з державним управлінням (державною виконавчою владою), однією з са­мостійних форм державної діяльності. Інакше кажучи, адміністративне право — це управлінське право, яке відрізняється від інших галузей права специфікою предмета, методом правового регулювання, систе­мою нормативного матеріалу.

 

 


Адміністративне право являє собою окрему галузь правової системи України та характеризується у першу чергу тим, що виступає регулятором особливої групи суспільних відносин, які складаються у сфері державного управління.

Таким чином можна встановити, що предметом адміністративного права є сфера дер­жавного управління. Іншими словами, адміністративне право регулює суспільні відносини в сфері державного управління

Предмет адміністративного права охоплює широке коло суспільних відносин, які виникають у зв'язку з реалізацією функцій управління в процесі діяльності органів виконавчої влади.

Предметом регулювання адміністративного права є суспільні відносини, які виникають у процесі здійснення управлінської діяльності в державі, тобто державного управління.

Поряд зпредметом адміністративного права важливе значення має
метод правового регулювання, який характеризує становище сторін в
даних правовідносинах. Він пов'язаний із встановленням і забезпечен­ням прав і обов'язків сторін.

Метод адміністративно-правового регулювання –цеорганічна система прийомів і способів безперервного правового впливу на поведінку учасників адміністративних відносин та на характер взаємозв’язків між ними.

МЕТОДИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
Сукупність прийомів і способів правового впливу на учасників адміністративно-правових відносин для реалізації ними своїх функцій

               
 
Владних приписів Відносини в рамках адміністративного права будуються на підпорядкуванні одного учасника іншому
 
Узгодження Цим методом регулюються відносини між учасниками, які не знаходяться між собою в підпорядкуванні
   
Рівності Суб’єкти які знаходяться на одному рівні державного механізму здійснюють спільні дії у формі адміністративного договору
   
Рекомендації Рекомендації суб’єкта управління здобувають правову силу при умовах прийняття їх іншим учасником управління

 


У найбільш загальному вигляді метод адміністративно-правового ре­гулювання можна визначити як нерівність сторін, тобто як метод влади і підлеглості (імперативний метод). Один із учасників суспільних відносин — суб'єкт управлін­ня, другий — об'єкт управління. Об'єкт, як правило, є залежним в тій чи іншій мірі від суб'єкта, тому об'єкт має меншу компетенцію, ніж суб'­єкт. При цьому одна сторона є юридичне владною, а друга — юридич­не підвладною. А питання, що виникають в адміністративних правовід­носинах, вирішуються на основі однобічного волевиявлення.

Підвладність в управлінських відносинах характеризується однобіч­ним волевиявленням. Проте владність адміністра­тивно-правового методу полягає не стільки в підлеглості однієї сторони іншій, скільки в однобічності і юридичній обов'язковості приписів суб'­єкта управління.

 




Переглядів: 1118

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття державного управління | Адміністративно-правова норма та адміністративно-правові відносини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.