МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вопрос 31 OE Weak verbsW.v. form their Preterit and Participle2 by addition of a dental suffix (d/t) –love, loved. Weak verbs form the majority of Old English verbs. There are three major classes of weak verbs in Old English. The first class displays i-mutation in the root. The verbs of Class I usually were i-stems, originally contained the element [-i/-j] between the root and the endings. The verbs of Class II were built with the help of the stem-suffix -ō, or -ōj and are known as ō-stems. Class III was made up of a few survivals of the PG third and fourth classes of weak verbs, mostly -ǽj-stems. Each Wv. is characterized by 3 basic forms: infinitive, Preterit and a participle 2. 1st class regular verbs are formed either from noun, or from other verbs.In regular verbs the root vowel in all forms subjected to mutation under the influence -i in suffix. 1. The verbs with long root vowels -i disappears irrespective of which consonant stood before it. dēman-dēmde-dēmed The 1st class formally with ja in the present and i in the past. Its root vowel is mutated (anomalous).3 forms, becausePl&sg distinguished only the inflection. There are 11 irregular verbs in 1 class. Their irregularity consist that they have suffix only in 1 form - the infinitive and present tense, and it means, that umlaut was only in 1-st form, that is the 1st form distinguished from the second and the third by quality of the root vowel. (sellan, sealed, seald-to give). Irreg verbs which have a mutated vowel in the Present tense and no mutation in the Preterit and P2 2rd class –o-class. This o –is preserved by preterit and Participle2. 2nd class has - oja -in the infinitive and –o- in preterit. The vowel is not mutated. 3rd class contained few verbs: habban-hæfde-hæfd (have), Libban-lifde-lifd (live), Secзan-sæзde/sæde-sæзd/ (say). The dental suffix is joined immediate to the root. In the present there was –j-, but the 2nd and 3rd pers.Sg show no trace of –j-.
|
||||||||
|