Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Постановка питань

Як відомо, нове − це добре забуте старе. Для того, щоб народилася ідея, необхідно придумати якомога більше варіантів. Будь-яка точка зору є лише однією з великої кількості можливих. При пошуку альтернативних варіантів рішення цього або іншого завдання відбувається наступне:

− одна з ідей може виявитися вирішенням виниклої проблеми;

− альтернативна ідея допомагає по-іншому оцінити складові поставленого завдання, об’єднати її дещо інакше і вирішити непрямим шляхом;

− від альтернативної ідеї можна відштовхнутися, щоб створити щось принципово нове;

− один з можливих варіантів може виявитися абсолютно новою ідеєю − проривом в майбутнє, що не має нічого спільного з вашою проблемою;

− можна відшукати цілий ряд нових можливостей, але в результаті повернутися до початкової ідеї. Розгляд альтернативних варіантів не повинен стати перешкодою для найбільш простого і очевидного підходу.

Альтернативи примушують відмовитися від шаблонного мислення. Існує метод SCAMPER[4], який допомагає прискорити народження нових ідей. Ряд цих питань були вперше запропоновані Ал. Осборном, який одним з перших почав навчати творчому мисленню. Потім вони були сформульовані Б. Еберле і зведені в дану формулу, що дозволяє їх легко запам’ятати.

Питання, які допомагають народитися ідеї:

 

S Substitute? Замінити?
C Combine? Комбінувати?
А Adapt? Адаптувати?
M Modify? = Magnify? Модифікувати? = Збільшити?
P Put to other uses? Запропонувати інше застосування?
Е Eliminate or minify? Усунути або зменшити?
R Rover? = Rearrange? Поміняти на протилежне? = Реорганізувати?

 

Алгоритм роботи по методу SCAMPER також був розроблений М. Мікалко. Для роботи з ідеями цим методом необхідно спочатку виділити завдання або проблему, а потім на кожному етапі пошуку, ставлячи певні питання і оцінюючи результати, просуватися вперед.

Морфологічний аналіз, або “ящик ідей”

“Ящик ідей” розроблений на основі морфологічного блоку, винайденого доктором Ф. Цвікі. Це спосіб дозволяє автоматично комбінувати параметри завдання (тобто різні характеристики, чинники, змінні та постійні складові) для вироблення нових ідей. Необхідно вибрати число і вид параметрів завдання, а потім скласти список варіацій для кожного з них, створюючи таким чином нові поєднання із варіацій параметрів. Чим більша кількість поєднань буде розглянута, тим більше шансів отримати виграшну комбінацію. У цьому суть “ящика ідей”.

Алгоритм використання даного методу: формулювання завдання, виділення його параметрів. Щоб зрозуміти важливість параметра, що задається, корисно зрозуміти, чи існуватиме дане завдання, якщо прибрати даний параметр? Наступним етапом буде складання списку всіх варіантів, які можна придумати. При цьому необхідно враховувати, що нові ідеї в простому середовищі відшукувати простіше, ніж в складнім. Потім необхідно створювати різні комбінації. Спершу спробуйте випадкові комбінації, вибираючи з кожного стовпця матриці, і комбінуйте їх, створюючи абсолютно різні способи рішення завдання.

Події, що здаються безперервними, сприймаються скоріше не як окремі факти, а як єдине ціле. Так само і елементи завдання ми схильні сприймати як єдине ціле, часом ігноруючи цілком очевидні поєднання між окремими частинами, хоча саме вони здатні навести нас на нові роздуми. Форма є спосіб пошуку нових значень, які служать стимулом до переосмислення. Якщо ви постараєтеся вкласти завдання в рамки “ящика ідей”, це спростить її і представить у стислому вигляді. “Ящик ідей” дає можливість побачити зв’язки, і це дозволяє виробити нові ідеї.




Переглядів: 298

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Груповий пошук рішення | Складання схеми думок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.