Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Складання схеми думок

Фіксація думок, які раптово з’являються, в наочній формі − це один із способів, за допомогою якого можна зробити цінні відкриття. Тут важливим є сам процес роботи над проблемою. Організовуючи певним чином свої думки, людина складає якусь схему, яка структурує його думки. Чим більше ідей буде внесено до подібної карти, тим більше буде матеріалу для подальшого аналізу. Графічно фіксуючи на папері процес мислення, ми створюємо картину того, яким чином свідомість суб’єкта вирішує поставлене завдання. Надалі інформацію можна зберігати, записувати, маніпулювати нею різними способами, об’єднуючи частини в єдине ціле. Організовуючи інформацію і свої думки в групи, ми додаємо їм нову якість. Складається схема[5], за допомогою якої ваші думки набувають нового значення.

Алгоритм роботи: В центрі листа напишіть слово або фразу, яка виражає те, про що ви хочете подумати. Поміркуйте над вибраною темою. Як тільки у вас з’являться які-небудь асоціації, відразу ж запишіть їх. Використовуйте карту, щоб з’єднати думки між собою. Пишіть до тих пір, поки ідеї не вичерпаються. Звернете увагу на спірні питання вибраної вами теми. Потім зосередьтесь на подробицях. Які деталі найточніше відображають вашу проблему, а які можна змінити? Коли ви відчули, що дослідження можна завершити, виберіть три головні думки зі всіх ваших ідей. Визначте кожну як твердження або як метод і відкладіть їх для майбутнього використання.

Як тільки з’являється завдання, яке потрібно вирішити, організовуйте на папері всі думки із цього приводу. Потім вивчіть отриману схему. Робота над схемою вимагає дотримання деяких правил.

1. Організація. Схема відображає хід ваших думок і допомагає розглянути завдання різної складності. Для більшої наочності можна використовувати ручки різних кольорів.

2. Ключові слова. Зосередьтесь на ключових моментах і на тих асоціаціях, які вони у вас викликають.

3. Асоціації. Встановлюйте зв’язку і співвідношення між фрагментами інформації, на перший погляд абсолютно незалежними й ізольованими один від одного. Таке комбінування можливостей може привести до нових шляхів і підходів до рішення завдання.

4. Однорідні групи. Відображена на папері інформація стає доступнішою для розуміння. Об’єднавши свої ідеї в однорідні групи, спробуйте подивитися на схему з погляду критика, який бачить все це вперше. Це дозволить вам виявити упущену інформацію, визначити “тонкі місця”. Схема, таким чином, виступає як генератор ідей.

5. Свідома участь. Розробка схеми думок вимагає зосередженості на проблемі, яка стоїть перед вами, що сприяє переходу інформації з короткочасної пам’яті в довготривалу, дозволяє згрупувати і перегрупувати концепції, спонукає до проведення порівнянь і аналогій, які супроводжуються народженням новаторських ідей.

“Решітка ідей”

Щоб знайти свою нішу в світі бізнесу, треба розглянути його окремі компоненти і розібратися з їх взаємозв’язком. Це і дозволяє зробити “решітка ідей”. Її розробив в 1978 році Р. Вон, директор дослідницького відділу рекламної компанії “Фут, коун енд белдінг”. Вона дозволяє представити в стислому вигляді великий обсяг інформації.

Аналізуючи той або інший виріб і його можливий ринок збуту, ви поміщаєте аналізовану продукцію в певну комірку решітки (див. рис. 4.6).

У комірку “високі грошові витрати” потрапляє дорога продукція, наприклад машини, будинки і тому подібне

У комірку “низькі грошові витрати” − дешевша продукція, наприклад, предмети побуту і ін.

У комірку “думки” потрапляє друкована, аналітична, пізнавальна продукція. У ній до споживача надходить різна інформація, наприклад, про автомобілі, будівництво, комп’ютери, пральні машини і так далі.

У комірку “почуття” потрапляє продукція і послуги, орієнтовані на задоволення емоційних потреб і бажань, наприклад, туристичні послуги, парфумерія, косметика і так далі

Визначивши місце продукції на тому або іншому ринку збуту, ви поміщаєте її на певне місце решітки. Це дасть вам можливість для висунення нових ідей.

 

 

 

 

 


Решітка ідей дає вам можливість:

– знайти “білі плями” на ринку;

– визначити потребу в нових плідних ідеях;

– продумати свою рекламну стратегію;

– змінювати становище вашої фірми та продукції, що випускається, наступним чином:

а) мінімального дистанціювання від конкурента, якого ви бажаєте обігнати;

б) максимального дистанціювання від конкурента шляхом підкреслення основних відмінностей між вами;

в) зміна сприйняття споживачів.

Заповнювати решітку потрібно максимально лаконічно. Якщо будуть дуже багато подробиць, можна легко заплутатися.

У будь-якому бізнесі є вільні ніші. Саме їх і потрібно виявити. І “решітка ідей” допоможе це зробити, тому що буває так, що потрібна ідея лежить буквально на поверхні. У чому полягає конкуренція? У створенні оригінальної, унікальної продукції, яка б вигідно відрізнялася від товару конкурента. Але буває, що хороший товар не знаходить попиту до тих пір, поки його творці не представлять де саме його можна використовувати.

Побудова діаграм, або “Древо головного болю”

Це один із способів графічного роздумування і аналізу ситуації. Час від часу на шляху руху до наміченої мети виникають ті або інші перешкоди. Для початку необхідного визначити перешкоди, що стоять на вашому шляху. Необхідно максимально лаконічно сформулювати завдання, а також перелік існуючих перешкод. Потім необхідне прорангувати їх за ступенем зростання складності.

Графічна побудова. Накреслите вертикальну лінію − це стовбур дерева. Сформулюйте завдання і напишіть його на стовбурі. Потім накресліть горизонтальні лінії − це гілки дерева. Запишіть на них перешкоди: більш легші − на нижніх вітках, найскладніші − на верхніх. Інформація, яка розташовується на “гілках дерева”, може бути достатньо короткою, а може бути і докладною. Основним тут є наочність, яку дає графічне зображення.




Переглядів: 342

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Постановка питань | Перехід від одного завдання до іншого

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.