МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Відкладене рішенняОтримані при роботі ідеї при виникненні схожі одна на іншу і не дуже привабливі. А далі, в процесі розвитку стають зрозумілими перспективи тієї або іншої ідеї. Але навіть неперспективна ідея може дати можливість опосередковано прийти до іншої, потрібної ідеї. Шанси на знаходження блискучого вирішення проблеми знижуються, коли суб’єкт намагається оцінювати будь-яку ідею, яка тільки що прийшла в голову. Спочатку необхідно знайти як можна більшу кількість потенційних рішень, а потім починати їх критично оцінювати. Нерідко трапляється таке, що ідеї, які на перший погляд здаються безперспективними і які хотіли відкинути, після доопрацювання виявляються просто блискучими. При груповій роботі негайна оцінка представлених ідей здійснює негативну дію на представлення учасниками нових ідей і думок. Відповідно, через деякий час групова робота приходить до стагнації, ідей стає все менше і менше (число ідей прямує до нуля). Для підвищення віддачі від даного правила його можна формалізувати. Це досягається поділом роботи над ідеєю на два етапи: генерація і оцінка ідей. Дані етапи необхідно рознести в часі і просторі (наступного дня, в інше приміщення). При груповій роботі бажано виділити людину, яка стежитиме за жорстким виконанням даних правив під час роботи. Критерії оцінки ідеї − це основні параметри, за якими рекомендується оцінювати ідеї, щоб вибрати якнайкращі зі всіх можливих. Серед них можна виділити: новизну, потенційні можливості, оригінальність, гнучкість, ефективність, адекватність, застосовність, логічність, корисність, цінність і ін. – Новизна. Ідея володіє новизною, якщо вона пропонує нові процеси, концепції, способи та матеріали. Новизна ідей виявляється в розширенні поля дослідження проблеми. – Потенційні можливості. Вони виявляються в здатності ідеї спонукати до знаходження нових рішень. – Оригінальність. Це найбільш загальна характеристика для оцінки продукту інтелектуальної творчості. З практичної точки зору ідея вважається за оригінальну, якщо подібною до неї немає серед вже відомих людям, що працюють в певній професійній сфері. Тому інженерна ідея, запропонована бухгалтером, може бути оригінальною саме для нього, а не для інженера. – Гнучкість − дуже важлива характеристика ідеї. З одного боку, володіючи цією якістю, ідея дає новий погляд на проблему, новий шлях її рішення, а з іншою, − вона і сама має здатність до зміни і модифікації. – Ефективність − ідея ефективна, якщо з її допомогою можна розглядати будь-які компоненти проблеми. До цієї групи можна віднести адекватність, застосовність, логічність, корисність, цінність. – Адекватність. Суть цього критерію − достатність ідеї. Вона адекватна, якщо відповідає ступеню складності проблеми. Адекватність ідеї може бути визначена як її здатність подолати перешкоди на шляху до рішення завдання. Додамо, що ідея, яка допомагає вирішувати складніші проблеми, буде оцінена значно вище, ніж та, що не володіє такою якістю. – Застосовність. Вона характеризує ступінь зручності використання ідеї для вирішення даного завдання. Цей критерій близький за змістом до адекватності, яка оцінюється тим, наскільки ідея відповідає суті проблеми. – Логічність. Застосування цього критерію у визначенні цінності ідеї нерідко викликає здивування. Ми звикли думати, що наші думки завжди логічні. Проте має сенс використовувати даний критерій для виявлення того, наскільки ідея відповідає “правилам гри”, тобто співвідноситься із загальновизнаними науковими фактами. Але використання лише цього критерію недостатньо для визначення цінності ідеї. Яскрава логічна ідея повинна до того ж володіти новизною, яка виділятиме її серед інших не менш логічних ідей. – Корисність. Ідея, яку можна застосувати до вирішення певних завдань, корисна вже сама по собі. – Цінність. Будь-яка ідея, яка застосовується до вирішення навіть деяких проблем, володіє певною цінністю. Чим ширше коло вирішуваних з її допомогою завдань і чим вони складніші, тим вищою є цінність ідеї. – Опрацьованість і комплексність − критерії, які відносяться до цієї категорії, відображають головним чином естетичні якості ідеї. Використання таких критеріїв є достатньо суб’єктивним і дає ефект лише за наявності взаєморозуміння між творцем ідеї і її оцінювачем. Це питання не постає при оцінці власних ідей. В цілому комплексність ідеї визначається ступенем врахування нею різних елементів − компонентів проблеми − і зведенням їх в єдине ціле. – Привабливість. Ідея володіє привабливістю, якщо вона звертає на себе увагу людей, які її розглядають або ж тих, на кого вона робить вплив. На додаток до відчуття краси, яка зазвичай асоціюється з привабливістю, така ідея може також викликати здивування, подив, радість і готовність прийняти її беззастережно. – Ступінь складності. Якщо ідея об’єднує безліч елементів в одну систему, то ми говоримо про її комплексність. Ступінь складності ідеї може розглядатися в різних аспектах: технічному, змістовному, феноменальному. Комплексність ідеї асоціюється також з певною сферою застосування і різноманіттям чинників, що враховуються нею. – Витонченість. Вона виявляється в способі викладу ідеї. Витончена ідея характеризується простотою, доступною формою представлення складних понять. – Виразність. Під цим розуміється ясність викладу суті ідеї. Виразна ідея краще і легше сприймається. Очевидно, навіть цінна ідея може бути знехтувана, якщо вона не представлена у відповідній формі. – Органічність. Ідея, комплексна або цілісна, сама по собі вже органічна: вона сприймається як єдине ціле, як система. – Можливість реалізації. При розгляді ідеї, що добре опрацьована, іноді стає очевидним, що її реалізація вимагає чималих сил. Чим більше помилок зроблено при формулюванні ідеї, тим більше трудомісткої буде її реалізація. На застосування даних критеріїв впливають наступні чинники: по-перше, ці критерії не підходять для наукових досліджень. Ніякої роботи по вивченню обґрунтованості включення наведених вище характеристик в згадані три категорії не було проведено. Для вичерпного визначення критеріїв і розподілу їх по категоріях необхідне проведення ретельного наукового дослідження, без якого не можна претендувати на абсолютну істину у викладених пропозиціях. По-друге, та або інша ідея цілком може вважатися за яскраву і неординарну, навіть якщо вона має високі оцінки далеко не по всіх критеріях. Проте в її загальній оцінці бажаною є присутність критеріїв із всіх трьох категорій. По-третє, дана система оцінки ідей застосовна і до інших інтелектуальних продуктів в різноманітних сферах людської діяльності. Керуючись подібною схемою можна оцінювати будь-який свій задум. По-четверте, цю схему легко використовувати для самотренування, якщо суб’єкт прагне підвищити свій творчий потенціал, розвинути розумові здібності. Незалежно від системи критеріїв, будь-яка нетривіальна, і тривіальна також, ідея оцінюється за однією основною ознакою: наскільки вона ефективна для вирішення проблеми.
|
||||||||
|