МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Маркетингові посередники, задіяні в розподілі продукції.
Зрозуміло, що основною сировиною для ВАТ «Яготинський маслозавод», як і для будь якого підприємства галузі є молоко. На відміну від багатьох молокопереробних підприємств України, яким різко довелось знизити обсяги виробництва через провальне становище в молочному тваринництві, Яготинський маслозавод зумів розв'язати сировинну проблему. Замість переходу на сухе молоко і подібні йому концентрати і нерозривну з даним переходом втрату технологічних традицій, погіршення якісних і смакових показників, підприємство чи не перше в Україні запровадили забуту практику роботи з індивідуальними молокоздавачами, налагодивши систему збирання, оплати, заохочення, ставши в цьому показовим підприємством галузі. Задля цього ще в 90х роках організовано відділ із закупівлі молока від населення (4 особи), якому підпорядковані 44 особи лаборантів та приймальників 10 молокоприймальних пунктів, з яких 3 стаціонарні з холодильними установками на місцях. Наступним кроком було розширення сировинної зони за межі району. До цієї зони потрапила частина сільськогосподарських підприємств і індивідуальних сільських господарств приватного сектора Згурівського, Баришівського та Переяслав-Хмельницького районів Київської, Пирятинського Полтавської, Драбівського Черкаської та Прилуцького Чернігівської областей. У результаті маслозавод нині приймає молочну сировину (молоко та вершки) від 62 сільськогосподарських формувань усіх форм власності, в тому числі від 3 фермерських господарств та 4 дочірніх сільгосппідприємств та від населення із 43 населених пунктів названих районів. Нині на переробне підприємство надходить дві третини молока від населення та одна третина — від сільськогосподарських формувань усіх форм власності. Розрахунки з населенням проводяться маслозаводом готівкою. Проте, на замовлення здавачів, завод доставляє їм продовольчі та промислові товари (масло, цукор, крупи, борошно, холодильники, телевізори, комбікорми, висівки, жом, миючі засоби тощо) в рахунок зданого молока. Так, тільки в 2008 році сільськогосподарським підприємствам було надано послуг по постачанню продовольчих та промислових товарів на 11831 тис. грн. Із сільськогосподарськими підприємствами маслозавод вчасно розраховується за закуплену молочну сировину, заборгованості немає. За 2009 рік на ВАТ “Яготинський маслозавод” надійшло сировини на переробку в перерахунку на молоко базисної жирності від усіх категорій господарств 71927,9 т, що на 751,5 т, або 1,1%, більше минулого року, в тому числі від населення, відповідно, 32092 і 3940 т, або 14,4%, і питома вага його збільшилася з 63,3% у 2009 році до 65,2% у 2010 році. У індивідуальних господарств у 2009 році закуплено молока на суму 20089 тис. грн. (з дотацією), або по 626 грн/т, в тому числі нараховано і перераховано дотацій 3452,5 тис. грн., або 107,6 грн/т, закупленого молока. Відповідно, від сільгосппідприємств закуплено молочної сировини на суму 10956 тис. грн. (з дотацією), або по 638,9 грн/т. Середня ж ціна всього закупленого молока від усіх категорій господарств у 2009 році становила 930,5 грн/т (з дотацією). Про тісну співпрацю маслозаводу з населенням свідчать такі дані. Якщо в 90х роках в середньому від особистих підсобних господарств щорічно закуповувалось 15394,2 т молока, що становило тільки 37,7% загального надходження молочної сировини, то у 2009 році його закуплено майже в 3 рази більше (близько 32,1 тис. т), і питома вага його сягнула 70,2%. Маслозаводом організовано централізоване перевезення молока від сільськогосподарських підприємств і від населення. Автотранспортний цех, нині налічує 89 одиниць рухомого транспорту, у тому числі 35 молоковозів, і має належну базу для їх технічного обслуговування. Це дає можливість вчасно доставляти сировину та здійснювати реалізацію молочної продукції. Маслозавод для збирання молока від населення надає свою автомашину: взимку — один раз, а влітку — двічі на добу (зранку і ввечері). Така організація дає змогу проводити швидкий збір молока завдяки об’їзду села по визначених точках, і це дає позитивний результат. Зважаючи на складну ситуацію в молочному скотарстві країни особливо обирати постачальників не доводиться. Основною проблемою є не їх вибір, а їх достатня кількість для достатнього використання виробничих потужностей. ВАТ «Яготинський маслозавод» у процесі своєї діяльності користується послугами фірм посередників, серед яких хотілося б виділити торгового посередника Торговий дім «Еталон», рекламну агенцію «Артмастер», Акціонерний комерційний банк «Райффайзен Аваль», компанії по управлінню активами «Еталон Есет Менеджмент», логістичну компанію «Еталон-Логістик». Оскільки як вже згадувалось вище особливістю ЗАТ «Молочний Альянс» є своєрідна відокремленість маркетингової служби від самого підприємства-виробника, то варто зазначити, що в 2009 році було проведено тендер на розроблення нових торгових марок для всіх підприємств, що входять до компанії. Даний тендер виграла рекламна агенція «Артмастер», яка в подальшому стала основним посередником в роботі на рекламному ринку. Нині ЗАТ «Молочний Альянс» співпрацює лише з вищезгаданим рекламним агентством, яке надає всім учасникам альянсу (в т.ч. і ЗАТ «Яготинський маслозавод») весь спектр рекламних послуг. «Еталон Есет Менеджмент». Ще один незалежний підрозділ ЗАТ «Молочний Альянс». Взаємодія з даним посередником в основному пов’язана з кредитами. Так, на початку 2008 року «Еталон Есет Менеджмент» надав кредит ВАТ «Яготинський маслозавод» у розмірі 750 тис. грн. на пільгових умовах. Логістична компанія «Еталон-Логістик» є проміжною допоміжною ланкою між ВАТ «Яготинський маслозавод» і ТД «Еталон», здійснюючи перевозки і забезпечуючи складування (ВАТ «Видубичі» - складський комплекс, що належить альянсу) готової продукції в м. Києві. ВАТ «Яготинський маслозавод» діє на п’ятьох ринках: Споживчий ринок. Продукція підприємства займає нішу якісних молочних продуктів вироблених не з сухого молока. Серед споживачів молочних товарів існує думка, що продукція ВАТ «Яготинський маслозавод» є безперечним лідером за співвідношенням «ціна-якість». Охоплення різних цінових сегментів ринку залишається досить нерівномірним. Так, йогурти через недостатню розрекламованість порівняно з більшістю конкурентних продуктів мають меншу ціну, в той час як добрезнане масло з «кремлівською» історією є одним з найдорожчих серед масел представлених в роздрібній торгівлі. Існують також проблеми з «донесенням» інформації про новинки до споживачів. Ринок виробників.ВАТ «Яготинський маслозавод» залишається серед тієї невеликої кількості молокопереробних підприємств, які працюють на свіжому молоці. Підприємство має молокосушарний цех і одним з основних постачальників сировини для столичних молокозаводів. Посередницький ринок. 70% всієї виробленої продукції реалізується через торговий дім «Еталон», який взаємодіє з усіма підприємствами ЗАТ «Молочний альянс». Через дану структуру закуплена оптом продукція розподіляється між роздрібними та оптовими мережами супермаркетів, а також іншими торговими точками по м. Києву. Оптова і роздрібна торгівля здійснюється через мережі супермаркетів "Сільпо", "Фуршет", "Еко", "Велика кишеня", Fozzy, BILLA. Урядовий ринок. ВАТ «Яготинський маслозавод» є постачальником молочних продуктів у школи та дитячі садки Яготину та Яготинського району. Міжнародний ринок. У 2003 році завод уклав вигідні контракти на постачання сухого молока до Японії, Франції, Алжиру, Лівану, Лівії, Польщі, Китаю. Дані контракти діють і нині. Прийнято курс на розширення географії поставок сухого молока.Обсяги реалізації продукції суттєво виросли за період 2008-2009 років табл. 2.2. Таблиця 2.2
|
||||||||
|