Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Lexical Exercises

Exercise 1.Classify all the names of the sights into 2 groups: those used with the definite article and without it.

 

Exercise 2.Answer the following questions.

 

1. What was the first name of London?

2. Which parts is London traditionally divided into?

3. What is the most ancient building of the City?

4. Who designed St. Paul’s Cathedral?

5. What is the seat of the British government?

6. Where are many famous people buried?

7. What ceremony can we see in front of Buckingham Palace?

8. Where is Nelson Column situated?

9. What is Madam Tussaud’s famous for?

*Exercise 3.Ask your neighbour:

 

1) where London is situated;

2) when it was founded;

3) what sights there are in London;

4) what is situated in the City;

5) if the Tower of London is a state prison now;

6) what the symbol of London is;

7) if No 10 Downing Street the royal residence is;

8) what the British Museum contains;

9) if the admission to the national Gallery is by ticket;

10) why Hyde Park attracts a lot of tourists.


Exercise 4.Fill in the blanks with prepositions if necessary:

1. London was founded … 2000 years ago … the Romans.

2. … the course … time a small village turned … a big important city.

3. Big companies have their head offices … the City, … them Lloyd’s.

4. St. Paul’s Cathedral rises … 111 meters … its huge dome, and … the Golden Gallery you have a magnificent view … London.

5. The Abbey is famous … the Poets’ Corner … the tombs and memorials … many British poets and writers.

6. … Buckingham Palace you can see the beautiful ceremony … the Changing of the Guard.

7. Admiral Lord Nelson won the victory … Trafalgar.

8. Pictures in the National Gallery belong … the public.

9. Here you can see the works … man … prehistory … the present day.

10. The museum is situated … famous Baker Street.

11. London is very rich … parks and squares.

*Exercise 5.Make up a definition using the model:

Sir Christopher Wren (a concept) is an English architect (a class of objects), who (connection) lived in the 17th century and has become famous for his creation – St. Paul’s Cathedral (characteristics).


1) The City

2) The Tower of London

3) St. Paul’s Cathedral

4) The Houses of Parliament

5) Westminster Abbey

6) Buckingham Palace

7) Trafalgar Square

8) The British Museum


 

Exercise 6.Say what you would like to visit in London and why:

I’d like to see

I want to visit … because (for) …

go to

 

*Exercise 7.Talk about the following places of interest in London:

a) the City and its sights;

b) Westminster and its places of interest;

c) West End and the principal museums, monuments, parks.

 

Exercise 8. Work in pairs to make an information list for tourists visiting your city. Use the following headings:Sights, Theatres, Museums, Open-air Museums, Landmarks.


Use the following expressions:

Welcome to…!

…is a very exciting place.

…is known / famous for…

If you like …, go to…

If you are interesting in …, have a look at…

If you love visiting…, you can…



Exercise 9. Read the dialogues:

A. – Excuse me, do you know where the nearest chemist’s shop is, please?

– Go straight down to the traffic lights, turn left, and pass the bank and the café. Then, the second street on your right, you will see the chemist’s shop.

– Thank you. And is there a post office near here?

– Yes, only about 200 meters down the road.

– Thanks a lot.

– You are welcome.

 

B. – Excuse me, how do I get to Baker Street from here?

– It’s rather far. Take bus 24 at the bus station.

– How long will it take me?

– About half an hour. The place is five or six bus stops away from here.

– And where is the bus station?

– Right in front of you, across the street, near the newsstand.

– Oh, thank you very much.

– You are welcome.

 

Exercise 10. Classify the information into 4 groups:

1. Place the nearest chemist’s shop … 2. Location near here …
3. Stranger Excuse me, do you know where…is? … 4. Passer-by Go straight down… …

Combine the phrases:

1) group1 + group 2; Model: The nearest chemist’s shop is near

2) group 3 + group 1; here.

3) group 4 + group 1-2.

*Exercise 11. Complete the dialogue. Draw the plan of the way.

 

Excuse me, … to the Russian Embassy? I’m a stranger here.

– Russian Embassy? Just a minute. It’s at Kensington Palace Gardens. Go … to the crossroads, … left and … two blocks. Pass … and … . You will see the Russian Embassy … .

– Is it … ?

– No, it will take you … to get there. But if you want, you can … .

– Thank you very much.


*Exercise 12. Make up a dialogue according to a situation.

You are standing on the cross-road Pushkin Street and Sibirskaya Street. Explain the stranger, how he /she can get to:

a) the circus;

b) the railway station;

c) Perm Technical University;

d) the Opera house;

e) the Picture gallery;

f) the shopping centre (hypermarket);

g) the cinema “Crystal” from there.




Переглядів: 675

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
UNIT FOUR | Grammar Exercises

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.