Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Перевірка міцності валів

Перевірка міцності валів проводиться шляхом визначення коефіцієнта запасу міцності s і порівняння його з допустимим коефіцієнтом міцності [s]. Для більшості валів в машинобудуванні [s] = 1,5…1,8; для валів малого діаметра зі зниженою жорсткістю [s] = 2,5. Перевірка проводиться для найбільш небезпечних ділянок валу. Якщо умова міцності s ≥ [s] не виконується, то необхідно переглянути конструкцію вала і знизити концентрацію напружень на небезпечних ділянках, наприклад, збільшити радіуси галтелей. Якщо це не дало результатів, то можна збільшити діаметри вала або прийняти більш міцний матеріал.

11.1. Перевірка міцності ведучого валу.

11.1.1. Якщо вал виготовлений заодно з шестернею, то матеріал для нього був прийнятий в п. 3.1. Визначити для цього матеріалу межу міцності σв.

11.1.2. Межа витривалості на згинання:

- для вуглецевих конструкційних сталей

(МПа)

- для легованих конструкційних сталей

(МПа)

11.1.3. Межа витривалості на скручування

(МПа)

11.1.4. Перевірити міцність вихідного кінця вала. Концентра-цію напружень в цій частині валу обумовлює наявність шпонкової канавки та напресування напівмуфти. Вихідний кінець валу навантажений обертовим моментом Т1.

Коефіцієнт запасу міцності вихідного кінця вала

τv і τm – амплітуда та середнє напруження циклу:

- для нереверсивних передач

(МПа)

Wк – момент опору скручуванню. При наявності шпонкової канавки

(мм3)

d – діаметр вала (для вихідного кінця ведучого вала – dв1, п. 4.1.1);

b і t1 – розміри шпонкової канавки (п. 9.1);

кτефективний коефіцієнт концентрації напружень на скручування (табл. Д 11, с. 82);

ετ – масштабний фактор (табл. Д 12, с. 82);

ψτ – коефіцієнт, що враховує вплив середнього напруження циклу на втомну міцність. Для вуглецевих і легованих сталей ψτ = 0,1.

Якщо умова s значно перевищує [s], то перевіряти міцність вал-шестерні (черв’ячного вала) в інших перерізах нема потреби.

Якщо перевищення s над [s] незначне, то необхідно перевірити міцність вала-шестерні (черв’ячного вала) в місці напресування підшипника подібно до перевірки в п. 11.2.5.

Якщо шестерня виготовлена окремо від ведучого вала, то необхідно перевірити міцність цього вала в місцях напресування шестерні і підшипника.

11.2. Перевірка міцності веденого вала.

11.2.1. Вибрати матеріал для виготовлення веденого вала і визначити межу міцності для цього матеріалу (табл. Д3, с. 79).

11.2.2. Аналогічно п. 11.1.2 визначити межу витривалості прийнятої сталі на згинання.

11.2.3. Аналогічно п. 11.1.3. визначити межу витривалості на скручування.

11.2.4. Перевірити міцність вала під маточиною зубчастого колеса. Концентраторами напружень в точці Н є шпонкова канавка і посадка колеса на вал з натягом. На вал діє обертовий момент Т2 та згинальний момент МН (рис. 8.4…8.6).

Сумарний згинальний момент визначається за формулою:

Для косозубих та черв’ячних передач в формулу підставляти більше значення МНх ( чи ).

Момент опору скручуванню вала

(мм3)

Момент опору згинанню вала

(мм3)

d – діаметр веденого вала під маточину колеса (dм2, п. 4.2.4);

b і t1 – розміри шпонкової канавки (п. 9.1);

Амплітуда і середнє напруження циклу дотичних напружень

- для нереверсивних передач

(МПа)

Амплітуда нормальних напружень згинання

(МПа)

Середнє напруження згинання:

- для прямозубих і шевронних передач σm = 0;

Коефіцієнт запасу міцності за нормальними напруженнями

Коефіцієнт запасу міцності за дотичними напруженнями

кσ і кτефективні коефіцієнти концентрації напружень на згинання і скручування (табл. Д 11, с. 82);

εσ і ετ – масштабні фактори (табл. Д 12, с. 82);

ψσ і ψτ – коефіцієнти, що враховують вплив середнього напруження циклу на втомну міцність. Для вуглецевих сталей ψσ = 0,2; ψτ = 0,1; для легованих сталей ψσ = 0,25…0,3; ψτ = 0,1.

Загальний коефіцієнт запасу міцності вала під маточиною колеса

11.2.5. Перевірка міцності веденого вала під більш навантаженим підшипником (точка D, рис. 8.4…8.6).

Концентраторами напружень в точці D є посадка підшипника на вал з натягом. На вал діє обертовий момент Т2 та згинальний момент МD (рис. 4).

Сумарний згинальний момент визначається за формулою:

Момент опору скручуванню вала

(мм3)

Момент опору згинанню вала

(мм3)

d – діаметр веденого вала під підшипник (dп2, п. 4.2.3).

Подальший розрахунок проводити аналогічно п. 11.2.4.

11.2.6. Перевірити міцність вихідного кінця веденого вала. Концентрацію напружень в цій частині валу обумовлює наявність шпонкової канавки та напресовування шківа чи зірочки. Вихідний кінець валу навантажений обертовим моментом Т2.

Розрахунки проводити аналогічно п. 11.1.4.

 




Переглядів: 1699

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Другий етап ескізної компоновки | Вибір посадок основних деталей редуктора

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.