Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття «туристичне країнознавство», мета та завдання курсу

 

Туристичне країнознавство є наукою і навчальною дисципліною, яка комплексно вивчає країни і регіони світу, досліджує, систематизує й узагальнює дані про їхні рекреаційні ресурси, туристичні об’єкти, природу, населення, внутрішні просторові відмінності.

На сучасному етапі країнознавчі дослідження в туризмі мають переважно природно-історичне і соціально-економічне спрямування, що зумовлюється особливостями розвитку туризмі в різних країнах та викливає інтерес у туристів.

Як наука туристичне країнознавство почало зароджуватися ще в античні часи. Подорожі фінікійців, стародавніх греків (Геродота, Піфія і ін.) зіграли велику роль в описі країн і народів, їх господарства. Великі географічні відкриття дали новий поштовх в географічних знаннях про країни.

Велику роль в дослідженнях країн зіграли подорожі венеціанського купця Марко Поло в 1257 р. до Азії, де він довго прожив в Китаї. Російський мандрівник Опанас Нікітін під час подорожей до Індії, Персії (1471 – 1475 рр.) написав знамениту книгу «Ходіння за три моря», в якій описав природу країн, їх народи. Подорожі португальського мореплавця Васко да Гамо, іспанського мореплавця Христофора Колумба в кінці XV ст. розширили і уточнили уявлення про багато країн і території.

Проте становлення країнознавства як науки почалося в XVII – XVIII ст. після створення в Германії німецької наукової країнознавчої школи. Основна увага у той час приділялася вивченню міст, окремих країн. У університетах викладалося державознавство.

На рубежі XIX–XX ст. популярною стає французька школа країнознавства. У основу наукових досліджень був покладений описовий, антропоцентристський підхід. Об'єктом дослідження країнознавства став «спосіб життя» людини, тобто розглядався нерозривний зв'язок між людиною і природою в ході адаптації його до навколишніх умов. Антропоцентристський підхід заклав основи створення нової географічної науки – географія людини, що було дуже важливе в географічних дослідженнях країн, окремих територій.

У Германії вже з другої половини XIX ст. географія людини перейменовується в антропогеографію. Основне її завдання – вивчення розселення людей у зв'язку з відмінностями навколишнього географічного середовища.

У Радянському Союзі антропогеографію (географію населення) почали розглядати як частину економічної географії. Величезний внесок в розвиток країнознавства вніс Н.Н. Баранський, що розробив принципи економічного районування.

В Україні країнознавство як наука отримало подальший розвиток. У зв'язку з отриманням Україною незалежності в 1991 р., в умовах виходу на міжнародну політичну, економічну, культурну арену змінюються цілі і завдання освоєння географічного простору, методологія країнознавства (особливо у вивченні різних країн), а також зв'язок з іншими науками.

Центральним завданням країнознавства через вказані причини виступає розробка методологічного підходу до оцінки умов і чинників соціально-економічного розвитку територій, країн і розробка їх уніфікованої типологічної характеристики.

У західній країнознавчій школі (США, Канаді, Австралії, ФРН та ін.) велика увага приділяється теоретичним аспектам країнознавства (виявлення перспектив розвитку суспільства, економіки, в т.ч. стійкого його розвитку і так далі) і глибше вивчаються демографічні і сировинні ресурси своїх держав.

Перед українськими країнознавцями в умовах незалежності, проведення політичних і економічних реформ, демократичних перетворень в суспільстві, реформ в освіті, орієнтації зовнішньополітичного курсу України на країни Європейського Союзу, США стоїть безліч завдань. Одне з них – зміна підходів в її економічному районуванні. Наприклад, за часів СРСР в Україні виділяли три макроекономічні райони. Сьогодні їх дев'ять, що пов'язане з радикальною зміною зовнішньоекономічній діяльності країни, новими економічними завданнями.

Таким чином, країнознавство має велике теоретичне і практичне значення. Теоретичні дослідження і розробки країнознавства служать базою в дослідженнях соціально-економічного розвитку країн, створення основ їх стійкого розвитку в умовах глобалізації.

Практичне значення країнознавства полягає у впровадженні теоретичних положень і розробок, в моделювання закономірностей соціально-економічного розвитку держав, вдосконаленні механізмів управління їх економікою, розробці їх внутрішньо- і геополітичного курсів.

Особливо важлива роль країнознавства в сучасних умовах посилення світогосподарських зв'язків, зокрема, в туристсько-рекреаційному освоєнні держав. Глибокий країнознавчий аналіз – основа розумного освоєння країн, регіонів, стійкого їх розвитку. Доведено, що рівень розвитку міжнародного туризму, попит на туристичний продукт багато в чому залежать від рівня соціально-економічного розвитку країни, а значить, і доходів держави, населення.

Таким чином, країнознавство, досліджуючи закономірності соціально-економічного розвитку територій, країн, регіонів, може надати істотну теоретичну допомогу у вивченні питань міжнародного туризму.

 




Переглядів: 1799

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття «туристичне країнознавство», мета та завдання курсу | Предмет і методологія курсу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.