МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
UNIT CONTENTSVerbal Messages Lecture 2 Preliminaries to Human Communication KEY TERMS
питання для обговорення на практичних заняттях: 1. In what ways do your college courses integrate a multicultural perspective? How is this perspective reflected in your textbooks? What do you think about this issue? 2. What additional advice would you offer for improving communication between blind and sighted persons? 3. Based on your own experiences, do you find that instructors who accurately read student feedback are better liked than instructors who can't read feedback as accurately? Is there a relationship between the ability to read feedback and the ability to communicate information or to motivate or persuade an audience? 4. What kinds of feedforward can you find in this course? What specific functions do these feedforwards serve? 5. Assume you're in a conversation in your present surroundings. What kinds of noise can you identify? 6. Do you agree that men and women use communication for different purposes? Can you offer specific examples from your own experience? 7. In what specific ways are e-mail and whispering in chat groups similar to interpersonal conversation? How are chat room communications similar to face-to-face small group communication? How are newsgroup postings similar to public speeches? What are the differences? 8. Will the new communication technologies (for example, electronic mail, working at computer terminals, and telecommuting) change the basic purposes of communication identified here? 9. In what ways would the skills of self-presentation, relationship, interviewing, group interaction, and presentation be of value to you in both your social and professional lives? 10. What noted personality would you nominate for the "Communication Competence Hall of Fame"? Why? 11. What is the single communication skill that you most admire in others? What is the single communication behavior of others that most irritates you?
v Principles of Verbal Messages v Disconfirmation and Confirmation v Using Verbal Messages Effectively
You can use language to communicate your thoughts and feelings and to create meaningful and lasting relationships. But you can just as easily use language to distort and prevent meaningful dialogue and destroy relationships. In this unit you'll learn ■how language works ■how you can use it to communicate effectively and at the same time avoid the pitfalls that create misunderstanding As you communicate, you use two major signal systems – the verbal and the nonverbal. This unit focuses on the verbal system (the next will examine the nonverbal system) and discusses the principles of verbal messages, the concepts of confirmation and disconfirmation, and the ways you can use verbal messages most effectively.
Читайте також:
|
|||||||||||
|