МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ХVІ ст.Кальвін) економічних змін у першій половині Теологічне обгрунтування протестантизмом Тема 3. 2. Економічна думка перехідного періоду від аграрного до індустріального суспільства План 1. Теологічне обгрунтування протестантизмом (Кальвін) економічних змін у першій половині ХVІ ст. 2. Економічні погляди меркантелістів та фізіократів, їх роль у виникненні класичної політичної економії (В. Стаффорд, В. Петті, П. Буагільбер, економічна таблиця Ф. Кене). 3. Економічна думка в Україні у XVІІ–XVІІІ ст.
Завершення довготривалого періоду існування традиційного господарства, активний розвиток промисловості та підприємницької діяльності сприяли також і розвиткові економічної думки. На початку XVІ ст. у Північно-Західній Європі поширювався реформаційний рух. Видатним представником протестантського руху був Ж. Кальвін (1509–1546 рр.). Незважаючи на релігійну форму, погляди Кальвіна мали чіткий економічний зміст. Світом править Бог, тому одній людині передбачено блаженство, іншій – вічні муки, але кожна людина повинна думати, що саме вона обрана Богом, і підтверджувати це своєю діяльністю. Доводить це грошовий успіх. Людина повинна бути бережливою, діяльною, чесною, уміти все розрахувати, це є моральним обов’язком перед Богом. Позичковий процент вважався Ж. Кальвіном нормальним явищем, а потяг людей до збагачення – природним. Приватна власність та життя людини є священним і недоторканним. Замість тези “не обдуриш – не продаси” поступово приходить усвідомлення того, що обман створює перешкоди для системної торгівлі. Протестанство було гарантією точного виконання контрактів і сприяло моральному виправданню процента. Широкого застосування набуває “венеціанський рахунок”, тобто бухгалтерський облік доходів та витрат. Це сприяло розвитку кредиту та банківської справи. Християнство — ключовий елемент європейської цивілізації. Криза християнства в особі Лютера, Кальвіна привела до появи протестантизму та пуританізму, вихідна теза яких — заперечення догматів християнства про працю як кару Господню і визнання працюючої людини уособленням доброчесності, ощадливості, чесності, високої моральності. Протестантизм з його догмою про те, що праця є служінням Всевишньому, оцінює працю як радість. Працею ти наближаєшся до Всевишнього, а це і є найвищою метою, єднанням з Богом. Водночас саме протестантські економісти Д. Кларк, В. Джевонс, А. Маршалл створили концепцію вартості, цінності, що визначається межовою тяжкістю праці. А отже, ця концепція є наслідком кризи християнських догм про працю як покарання Всевишнім людини за її первородний гріх. М. Вебер уперше вказав на те, що капіталістичний дух зобов’язаний своїм походженням протестантизму. Пуританізм охопив Англію, певною мірою деякі райони Франції, Нідерландів та Німеччини; однак, на Іспанію та Португалію мав обмежений вплив.
|
||||||||
|