Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Третьою умовою формування в дітей потреби в здоровішому способі життя є оволодіння системою понять про свій організм, здоров'я й здоровішому способі життя.

Потреба в здоров'я й здоровішому способі життя в дитини формується також на основі вистав про самий себе, своїх фізичні й особистісні можливості, про те, що для здоров'я шкідливо, а що корисно. Наприклад, шкідливо не чистити зуби, не стригти нігті, не займатися гімнастикою. Ці знання діти здобувають на спеціальних заняттях.

Система знань про свій організм, здоров'я являє собою цілісний інтегрований курс із іншими освітніми областями. Цей курс, незважаючи на те, що деяка частина його змісту збігається зі змістом широко розповсюдженого в системі дошкільного утвору Росії курсу ОБЖ, має ряд істотних відмінностей, у тому числі й за методикою організації занять.
По-перше, цей курс легко інтегрується в інші освітні курси, що дозволяє "укладатися" у відведене для занять час і не перевантажувати дітей.
По-друге, методика організації занять націлює педагога на те, щоб діти повною мірою були суб'єктами освітнього процесу, діти повинні самі сформулювати відповідні висновки, подібно .героєві з добутку В.Маяковського: "...і сказала кроха — буду робити добре, а не буду погано".
По-третє, на цих заняттях діти повинні освоювати практику самомоніторингу здоров'я.

По-четверте, зміст занять повинний повною мірою відповідати практиці фізкультурно-оздоровчої роботи, проведеної в дошкільній установі.
Стаючи активними учасниками освітнього процесу, відчуваючи його органічний зв'язок з тим, що вимагають від них у плані догляду за своїм тілом дорослі, діти повніше усвідомлюють зв'язок між станом свого організму і їх власною турботою про нього.

Четвертою умовою формування позиції творця свого здоров'я є реалізація принципу резонансу при організації фізичного виховання дітей. Сутність його полягає в створенні дорослими незліченних ситуацій для нескінченного прояву дітьми своїх зростаючих фізичних можливостей.
Адекватно оцінюючи актуальні можливості, бачачи перспективи їх росту, дитина починає вишиковувати образ себе "майбутнього". Мало того, він починає любити цей образ і прагне до досягнення цього ідеалу. Звідси випливає, що дорослі повинні мати вистави про "ідеали" дітей і допомагати в їхній актуалізації. Вони повинні вміти "організувати" успіх кожній дитині. Почуваючи підтримку, бачачи свої зростаючі можливості, дитина прагне до нових фізичних і особистісних досягнень або, говорячи психологічною мовою, встає на шлях саморозвитку й самовиховання. Керування дитиною в цьому випадку починає поступатися місцем самоврядуванню.


Лекція 16. Технологія забезпечення оптимального психічного здоров’я дошкільників(4 години)




Переглядів: 365

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічні основи формування в дошкільників позиції творця відносно свого здоров'я. | Психологічний комфорт і умови його забезпечення для дитини 3–6 років у ДНЗ і родині.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.