Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сфери застосування

Переваги трафаретного друку

· Висока покривна здатність. Оскільки фарба потрапляє на матеріал не з валів а з плоских форм, а сама сітка має певну товщину, то шар фарби на матеріалі виявляється надзвичайно товстим. Це дозволяє друкувати будь-які зображення, в тому числі на прозорих плівках без появи ефекту «прозорого малюнка».

· Рельєф фарби. Багато робіт із застосуванням трафаретного друку відрізняються недосяжною для решти видів друку властивістю — високим фарбовим шаром, який можна відчути буквально на дотик. Шар фарби може досягати 0,5 мм.

· Спеціальні види фарби. Для трафаретного друку є величезна кількість спеціальних видів фарби:

o флуоресцентні, які світяться у певному спектрі

o ароматизовані

o термофарби

Трафаретний спосіб друку використовується, виходячи з описаних вище переваг, при виготовленні етикеток для парфюмерно-косметичної промисловості, лікеро-горілчаної промисловості, у випадках необхідності високої стійкості фарбового шару (етикетки на мастила, автокосметику т.п.), для нанесення елементів захисту та в інших випадках.

Найпоширеніші способи використання:

· візитівки,

· друк на самоклеючих матеріалах,

· на тканинах з невеликою площею задруковування.

У порівнянні з класичними і деякими новими способами друку, можливості яких обмежені вибором формату, задруковуваних матеріалів і товщиною фарбового шару, трафаретний друк наділений перевагами:

· вибір у широких межах формату,

· майже необмежені можливості друкувати на різноманітних матеріалах і виробах, плоских і об'ємних формах,

· широкий інтервал регулювання товщини фарбового шару

· відносно дешевий і простий спосіб виготовлення друкарських форм.

Трафаретним способом можна задруковувати на півавтоматичному обладнанні формати — 3 х 5 м, автоматичному обладнанні — 1,5 х 2.5 м; регулюванням товщини фарбового шару в межах 6-60 мкм. Завдяки можливостям цього способу друку, галузі його застосування можна розділити на дві групи: у поліграфії при друкуванні рекламної і пакувальної продукції, де він постійно зазнає конкуренції з боку інших способів друку, і в різних галузях промисловості для художнього оформлення дизайну продукції, де інші способи друку не можуть бути застосовані.

Домінантне становище трафаретний друк посідає в радіоелектронній та приладобудівній промисловості. Саме тут трафаретний спосіб друкування дав змогу раціонально виготовити першу друковану плату.

Завдяки різноманітним можливостям застосування, простоті і дешевизні виготовлення друкарських форм трафаретний друк широко використовується у цілому світі. У промислово розвинутих країнах в результаті появи нових машин, матеріалів і технологій якість трафаретного друку значно зросла. Без проблем друкуються трафаретним способом лінії завтовшки 100 мкм і менше, при оптимальній чіткості контура. Відтворення абсолютної точності розмірів трафаретних друкарських форм на відбитках дає можливість стверджувати, що якість цього способу друку рівноцінна класичним способам друку.

Однак варто зауважити, що якість трафаретного друку, яку можна отримати, використовуючи наявні нині матеріали і технолога, не досягається. Розвиток трафаретного друку гальмується традиціями у мисленні і ставленні до можливостей друкарських процесів, а також багатьма факторами, які спричиняють відсутність на ринку деяких потрібних матеріалів і слабкість професійної підготовки, які необхідні для досягнення оптимальної якості друку.

Завдання трафаретного друку на найближче майбутнє полягає у поліпшенні якості друкованої продукції. Світова промисловість, яка постачає на ринок матеріали для трафаретного друку, прагне до подальшого удосконалення їх якості і розширення асортименту для спрощення різних технологічних операцій цього способу друку. Спрощення процесу виготовлення трафаретних друкарських форм шляхом застосування кращих і технологічніших копіювальних матеріалів, недеформуючих і добре сприймаючих копіювальні шари сита-основи, ведуть не лише до покращення якості, але й до раціоналізації всіх процесів трафаретного друку.

Фірма Kalle AG (Німеччина) продає попередньо очутливлені трафаретні форми, які потребують найпростіших операцій для отримання оптимальних результатів. Фірма «Цюріхер Бойтельтух-фабрік» продає металізовані синтетичні сита-основи, наділені підвищеною стійкістю до розтягу, стирання, температури і чудовою адгезією. Крім того, ця фірма спеціалізується у натягу сита-основи на формну рамку площею до 20 кв.м. Використання великогабаритних натяжних верстатів на спеціалізованих підприємствах дає змогу отримати оптимальний натяг сітки, що має вирішальне значення для кількості і якості продукції, виготовленої трафаретним способом друку.

Однак поруч із перевагами трафаретного друку існують і недоліки його. Стосовно економічності трафаретний друк донедавна не міг конкурувати з іншими способами друку. Цей недолік був пов'язаний зі складною проблемою трафаретного друку сушінням відбитків. Використання донедавна трафаретних фарб, які висихали у результаті випаровування розчинників, окислювання, термічних і хімічних реакцій, обмежувало продуктивність трафаретного друку. При аркушевому напівавтоматичному друці і сушінні відбитків продуктивність була 1500 прим./ год, автоматичному 4000 прим. /год.

Якщо порівняти продуктивність трафаретного друку з іншими способами друку (наприклад, із сухим офсетом, продуктивність якого на пластмасовій тарі може становити до 15000 прим./ год), то економічні показники цього друку невигідні.

Технічні й економічні можливості трафаретного друку визначають його переваги і недоліки. Через низьку продуктивність трафаретний друк можна рентабельне використовувати у тих випадках, коли виявляються його переваги, коли інший спосіб друку не відповідає вимогам і є не економічним.

У наш час проблему швидкого сушіння відбитків розв'язано з впровадженням фарб для технології УФ-сушіння. Враховуючи те, що заходи з охорони навколишнього середовища стають жорсткішими, трафаретний друк через використання фарб на розчинниках опиняється у конфлікті з законом. Використання фарб УФ-сушіння розв'язує цю проблему. Фарби, які висихають під дією УФ-променів, нині успішно впроваджуються в офсетному, високому, глибокому і флексографічному друці. У трафаретному друці фарби УФ-сушіння почали застосовувати ще у 70-х роках для виготовлення друкованих плат (фірма Toshiba). Сучасні трафаретні фарби УФ-сушіння висихають у залежності від товщини фарбового шару (наприклад, при товщині шару 10—25 мкм. площа 0,5 кв.м) сушиться З—6 с. Найбільшим постачальником на сучасному світовому ринку фарб УФ-сушіння є фірма Koasts-Drukfarben. Переваги використання трафаретних друкарських фарб УФ-сушіння такі:

· скорочення часу сушіння і зменшення виробничих площ;

· завдяки «холодному» сушінню задруковувана поверхня не нагрівається;

· фарби не засихають на друкарській формі навіть протягом кількох днів;

· фарби стійкі до стирання, дряпання, різних розчинників;

· фарби не забруднюють навколишнє середовище.

Під терміном «напівавтоматичний трафаретний друк» розуміється процес механічного або автоматичного руху ракеля чи друкарської форми при ручному накладі відбитків на сушильний транспортер.

При усіх способах друку якість друкарської форми має вирішальне значення для кількості і якості продукції. З друкарських форм усіх способів друку лише трафаретна друкарська форма придатна для друку на матеріалах з різною геометрією і структурою поверхні з широкими межами регулювання фарбового шару. Для вибору відповідного типу друкарської форми і режиму друку при виконанні кожного даного замовлення необхідні широкі знання властивостей матеріалів, з яких виготовлена форма, і їх технологічних можливостей.

З усіх компонентів трафаретної друкарської форми — рами, сита-основи і копіювального шару — сито-основа суттєво впливає на можливість відтворення тонких штрихів і растрових крапок. У наш час межі відтворення тонких штрихів при позитивному трафаретному друці — 80 мкм., негативному — 50 мкм.

На основі аналізу сучасного стану трафаретного друку можна зробити висновки:

· галузі застосування трафаретного способу друку дуже широкі;

· ефективність трафаретного друку визначається не взагалі, а стосовно кожного окремого випадку;

· переваги трафаретного друку не в продуктивності, а в можливості друкувати великі формати, майже на всіх матеріалах з різною конфігурацією і структурою поверхні, в широких межах регулювати товщину фарбового шару;

· ефективність трафаретного друку виявляється там, де використовують його переваги:

· при спеціалізації і застосуванні сучасних машин і матеріалів продуктивність плоского трафаретного друку — 7000 відбитків/годину.

 

Контрольні запитання:

1) що таке рубрикація тексту;

2) як правильно нумерувати сторінки;

3) назвіть вимоги до професійних текстів;

4) що таке бланк;

5) що таке трафаретний текс;

6) переваги трафаретного тексту.

 

 

Заняття № 6 (2 год.)

Лекція № 6

Тема 1.6. Інформаційні документи.

План.

1. Ділове листування як джерело і результат прийняття документованого рішення в процесі здійснення управлінської діяльності.

2. Службовий лист. Види та призначення службових листів.

3. Типізація та формалізація службових листів. Бланк листа. Оформлення окремих реквізитів листа. Композиція тексту листа: звернення, вступ, основний зміст, заключення. Стиль ділового написання листа.

4. Використання спеціальної лексики, термінів та скорочень.

5. Особливості складання текстів комерційних листів. Етика службового листування.

Література:

1. Шевчук С.В. Українське професійне мовлення. Навчальний посібник. – К.: «Алерта», 2011.

2. Глущик С.В., Дияк О.В., Шевчук С.В. Сучасні ділові папери. – К.: “А.С.К.”, 2011.

 

Телефонограма – це термінова службова інформація, яка передається по телефону, може складатися на спеціальному бланку чи на звичайному папері, але обов’язково реєструється у спец журналі телефонограм, а потім із резолюцією керівника передається у підрозділ для виконання. Реквізити: Назва документа, номер, дата, час передачі, кому, від кого, хто підписав, текст (не повинно бути слів, які рідко вживаються, важко вимовляються, складних зворотів, повинен бути доступним або зрозумілим і обов’язково однозначним, обсяг не більше 50 слів (20 – 30), перевіряється повторним читанням по телефону), дві графи – передано і прийнято у яких прізвища осіб хто передав і хто отримав, їх посади й службовий телефон.

Службова телеграма – службова інформація, яка передається телеграфом і є дуже терміновою, дуже стислою. Види: Звичайна, Термінова, Урядова. Реквізити: Назва та адреса одержувача документа, назва документа, номер, дата, час передачі, категорія, текст (надзвичайно стислий, не вживати службові частини мови (прийменники), розділових знаків), підпис, печатка, назва та адреса організації-відправника.

План роботи. Види: перспективний, план сезонних робіт, на півріччя, річний план, на місяць, план-графік роботи на 1 день, план проведення окремих заходів, план роботи спеціаліста. підрозділу, організації в цілому. Складається згідно традицій та статутних вимог організації, може мати вільний текстовий виклад чи складатися у формі таблиці (зазнач. №, зміст роботи, виконавець, термін виконання, контроль виконання, відмітка про виконання, примітка). Реквізити: затвердження, назва документа, заголовок, текст, підпис особи, яка планує роботу, погодження, додаток.

Службовий лист – найбільш поширений документ в обсязі всієї документації. Види листів: лист-запит, лист-відповідь, прохання, нагадування, лист-повідомлення, претензійний лист, гарантійний, рекламний, супровідний. В тексті листа приділяється особлива увага так званій ударній фразі або основній ключовій фразі. Реквізити: адресант, дата, №, посилання на дату та номер вхідного документа, адресат, заголовок до тексту, текст, додаток, підпис, печатка при потребі, погодження, відмітка виконавця, резолюція. Документ реєструється.

Службові записки: доповідні записки; пояснювальні записки.

Лист— це поширений вид документації, один із способів обміну інформацією.

Службові листи належать до головних засобів встанов­лення офіційних, службових контактів між підприємства­ми, організаціями, установами, фірмами та закладами. Мета їх — пояснити, переконати, поінформувати і спонукати адре­сата до певної дії.

За функціональними ознаками службові листи поділяють на такі, що потребують відповіді, й такі, що її не потребують.

До листів, що потребують відповіді, належать:

- листи-прохання;

-- листи-звернення;

-- листи-пропозиції;

-- листи-запити;

-- листи-вимоги.

До листів, що не потребують відповіді, належать:

-- листи-попередження;

-- листи-нагадування;

-- листи-підтвердження;

-- листи-відмови;

-- супровідні листи;

-- гарантійні листи;

- листи-повідомлення;

-- листи-розпорядження.

За кількістю адресатів розрізняють звичайні, циркулярні й колективні листи. Звичайний лист надсилають на адресу однієї інстанції, циркулярний лист — цілій низці установ, колективний лист — на одну адресу, але пишуть його від імені керівників кількох установ.


Читайте також:

  1. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  2. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  3. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  4. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.
  5. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  6. Акти правозастосування, їх види
  7. Акти правозастосування.
  8. Алгоритм із застосування річної процентної ставки r.
  9. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  10. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  11. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  12. Альтернативні шляхи охорони атмосфери




Переглядів: 943

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оформлення сторінки документа | Реквізити листа та їх оформлювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.