Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Об'єкт і предмет дослідження

Згідно із сучасними вимогами ВАК України формування об'єкта і предмета дослідження є обов'язковим елементом ди­сертаційного дослідження.

Об'єкт дослідження — це процес або явище, що поро­джує проблемну ситуацію і обрані для вивчення. У разі, коли цю частину об'єктивної реальності обирають темою до­слідження, вона стає предметом дослідження. Предмет — це те, що міститься в межах об'єкта. Предмет дослідження — це теоретичне відтворення об'єктивної дійсності, тих суттє­вих зв'язків та відношень, які підлягають безпосередньому вивченню в даній дисертації, є головними, визначальними для конкретного дослідження.

Об'єкт і предмет дослідження як категорії наукового про­цесу співвідносяться між собою як загальне і часткове. В об'єкті виділяється та його частина, яка є предметом дослі­дження. Саме на нього і спрямована основна увага здобувача, саме предмет дослідження визначає тему дисертаційної праці, яка зазначена на титульному аркуші як її назва. Об'єкт та (або) предмет дослідження обов'язково мають бути новими.

Тема, об'єкт і предмет, мета і задачі дослідження перебу­вають у нерозривному зв'язку, у своїй сукупності вони зумовлюють зміст положень, що виносяться здобувачем на за­хист, висновків і рекомендацій дисертації. Тут можна про­стежити таку закономірність.

Якщо для формулювання назви дисертації має велике зна­чення об'єкт дослідження і кінцевий результат, то для ви­значення мети дослідження, крім того, має значення такий елемент, як шлях досягнення кінцевого результату, про який не йдеться у формулюванні теми.

Сутність указаних елементів формулюється опосередко­вано змістом відповідних елементів наукового дослідження, які схематично можна представити таким чином.

1. Проблема дослідження характеризує ситуацію, яка відоб­ражає суперечність між типовим станом об'єкта досліджен­ня в реальній дійсності і вимогами суспільства до його більш ефективного функціонування. Крім того, проблемна ситуа­ція може відображати суперечність між сучасним станом наукового вивчення об'єкта і необхідністю в його поглибле­ному теоретичному обґрунтуванні.

2. Кінцевий результат відображає очікуваний від виконан­ня дисертації позитивний ефект, який формулюється двосту­пеневе: перша частина — як суспільна користь; друга — як конкретна користь.

3. Об'єкт дослідження — частина об'єктивної реальності, яка на даному етапі стає предметом практичної і теоретич­ної діяльності людини як соціальної істоти (суб'єкта).

4. Предмет дослідження є елементом дослідження, який включає сукупність властивостей і відношень об'єкта, опосе­редкований людиною (суб'єктом) у процесі дослідження з певною метою в конкретних умовах.

5. Шлях досягнення кінцевого результату визначається гіпотетичною вказівкою на очікування конкретної користі від вивчення основного предмета дослідження.

Такими є логічні зв'язки між об'єктом, предметом, темою і метою дослідження, на які необхідно зважати в практиці дослідницької роботи.

Характер результатів дисертації може бути таким.

• Розв'язання наукової проблеми, що має важливе народ­ногосподарське та соціально-культурне значення.

• Розробка теоретичних положень, сукупність яких можна кваліфікувати як нове вагоме досягнення в розвитку пер­спективного напряму відповідної галузі наук.

• Науково обґрунтовані, економічні чи технологічні рі­шення, впровадження яких є значним внеском у прискорен­ня науково-технічного прогресу.

Кандидатська дисертація повинна містити наукові резуль­тати. Науковий результат — це кінцевий підсумок, що завершує наукове дослідження. Він повинен відповідати ви­могам наукової новизни, достовірної і практичної значу­щості.

 




Переглядів: 32675

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мета і задачі дослідження | Наукова новизна одержаних результатів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.