МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Табиат мувозанатиСинф Она йер Синф Виждон Синф Куз Синф Синф Ёмг`ир Куннинг иккинчи ярмида аво дим бо`либ, секин - аста ёмг`ир томчилай бошлади. Бир оздан со`нг тезлашди. Ёмг`ир катта-кичик жилг`алар осил илди. Арилар то`либ оа бошлади. Бироздан со`нг ёмг`ир тинди. Булутлар бо`линиб, улар орасидан уёш нурларини соча бошлади. (30 та со`з) Кузда кунлар иса, аммо тунлар узун бо`лади. Дарахт япролари сарг`айиб, йерга то`килади. Полиздаги ар хил сабзавотлар йиг`иштирилади. Бог` мевалари териб олинади. Одамлар ишга тайёрланадилар. Ёз ушлари учиб кетади. Кузги шудгор тупрони семиртиради. «Йер айдасанг, куз айда, куз айдамасанг, юз айда»,- деган ота-боболаримиз. (40 та со`з) Бир аёл саватда олма ко`тариб борарди. Саватдаги олмалардан бири йерга тушиб олди. Аёл буни сезмади. Аёлнинг орасидан келаётган бола уни секингина олиб, чо`нтагига солди. У аёлнинг ёнидан о`тиб кетаётган еди, аёл уни то`хтатиб, саватдаги олмадан бирини унга узатди. Бола олмани олмади. У чо`нтагидаги олмани олиб, саватга ташлади ва югуриб кетди. Аёл унинг орасидан араб олди. Бола уйига келиб роса йиг`лади. (52 та со`з)
Табиатнинг ажойиб туфаси Она йеримиздир. Йер жамики бойликларнинг онаси исобланади. Табиатни севиш, уни асраш, ён-атрофни ко`каламзорлаштириш, бог`у-рог`ларга айлантириш ам она-Йерни севиш демакдир. Нима учун Она-Йер деймиз? Шунинг учунки, дунёга келибо унинг авовси билан нафас оламиз. Биринчи адамни унинг баг`рида о`ямиз. У бизни кийинтиради, ардолайди. Она о`йнида андай яйраб-яшнасак, замин тафтида ам о`шандай униб-о`самиз, вояга йетамиз. Онангиз сут, отангиз туз берса, Она Йер нон, обиаёт беради… Шунинг учун ам у енг улуг` инсон-Она номи билан бог`лаб айтилади. (70 та со`з)
Табиатда, го`ёки йер майдонининг муайян жойлари айнан андайдир хо`жалик тармог`ини жойлаштириш учун яратилган ко`ринади.Бошача илиб айтганда,ар бир жой нима учундир улай масад –шу улайликни анилаш ва ундан о`з ё`лида то`г`ри фойдаланишни та`минлашдир.ар бир жой хо`жалик ва аолини муайян мидорда сиг`дира олади, ундан ортиг`и еса табиий мувозанатни, екологик вазиятни бузади. Дунё итисодиётида ишлаб чиаришнинг тез ривожланиб бориши, табиий бойликларни кескин о`злаштириш амда аоли сонининг тез о`сиб бориши табиат мувозанатининг бузилишига олиб келмода. Табиат мувозанатини бузиш табиий офатларга сабаб бо`лмода.Шу сабабдан бугунги кунда итисодий масалаларни йечишда екологик муаммоларга е`тибор бериш асосий вазифаларимиздан бири бо`либ олди. (97 та со`з) Диктантни баҳолашда қуйидагича мезон белгиланади:
• «91-100» балл: мутлақо хатосиз ёзилган; қўпол бўлмаган битта имло ёки битта тиниш белгида хатоси бўлса; • «81- 90» балл: иккита имло ва иккита тиниш белгида хатоси бўлса. Хатолар нисбати ўзгариши мумкин, лекин уларнинг умумий миқдори тўрттадан, имло хато эса иккитадан ошмаслиги керак. • «71- 80» балл: тўртта имло ҳамда 4 та тиниш белгида хатоси бўлса. Хатолар нисбати 3 та имло, 5 та тиниш белгида хато ва бошқа кўринишда ҳам бўлиши мумкин. Аммо, имло хато миқдори 4 тадан ошмаслиги керак. • «61- 70» балл: бештагача имло ва 5 та тиниш белгида хатоси бўлса. • “51- 60” балл: 7 тагача имло ва тиниш белгида хатоси бўлса. • “50-41”балл 9-10тагача имло ва тиниш белгида хатоси бўлса. • “40-31” балл 11-13тагача имло ва тиниш белгида хатоси бўлса. • “20-11” балл 14 тагача имло ва тиниш белгида хатоси бўлса. • “10-1” балл хатолар миқдори 15 тадан ортса, қўйилади. Эслатма: 1. Диктантдаги хатолар нисбатан турлича кўринишда бўлишига қарамай, баҳолашда имло хатолар миқдори асосий чегара саналади. 2. Агар диктантдаги тузатишлар миқдори 5 тадан ортиқ бўлса, баҳо 1 баллга пасаяди. Изоҳ: Ўқувчи ёзма ишни (диктант) мутлақо хатосиз ёзиб, аммо ҳуснихати талабга жавоб бермаса натижа 1 баллга пасаяди.
|
||||||||
|