Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Табиат мувозанати

Синф

Она йер

Синф

Виждон

Синф

Куз

Синф

Синф

Ёмг`ир

Куннинг иккинчи ярмида аво дим бо`либ, секин - аста ёмг`ир томчилай бошлади. Бир оздан со`нг тезлашди. Ёмг`ир катта-кичик жилг`алар осил илди. Арилар то`либ оа бошлади.

Бироздан со`нг ёмг`ир тинди. Булутлар бо`линиб, улар орасидан уёш нурларини соча бошлади. (30 та со`з)

Кузда кунлар иса, аммо тунлар узун бо`лади. Дарахт япролари сарг`айиб, йерга то`килади. Полиздаги ар хил сабзавотлар йиг`иштирилади. Бог` мевалари териб олинади. Одамлар ишга тайёрланадилар. Ёз ушлари учиб кетади. Кузги шудгор тупрони семиртиради.

«Йер айдасанг, куз айда, куз айдамасанг, юз айда»,- деган ота-боболаримиз. (40 та со`з)

Бир аёл саватда олма ко`тариб борарди. Саватдаги олмалардан бири йерга тушиб олди. Аёл буни сезмади. Аёлнинг орасидан келаётган бола уни секингина олиб, чо`нтагига солди. У аёлнинг ёнидан о`тиб кетаётган еди, аёл уни то`хтатиб, саватдаги олмадан бирини унга узатди. Бола олмани олмади. У чо`нтагидаги олмани олиб, саватга ташлади ва югуриб кетди. Аёл унинг орасидан араб олди. Бола уйига келиб роса йиг`лади. (52 та со`з)

 

Табиатнинг ажойиб туфаси Она йеримиздир. Йер жамики бойликларнинг онаси исобланади.

Табиатни севиш, уни асраш, ён-атрофни ко`каламзорлаштириш, бог`у-рог`ларга айлантириш ам она-Йерни севиш демакдир.

Нима учун Она-Йер деймиз?

Шунинг учунки, дунёга келибо унинг авовси билан нафас оламиз. Биринчи адамни унинг баг`рида о`ямиз. У бизни кийинтиради, ардолайди. Она о`йнида андай яйраб-яшнасак, замин тафтида ам о`шандай униб-о`самиз, вояга йетамиз. Онангиз сут, отангиз туз берса, Она Йер нон, обиаёт беради… Шунинг учун ам у енг улуг` инсон-Она номи билан бог`лаб айтилади. (70 та со`з)

 

 

 

Табиатда, го`ёки йер майдонининг муайян жойлари айнан андайдир хо`жалик тармог`ини жойлаштириш учун яратилган ко`ринади.Бошача илиб айтганда,ар бир жой нима учундир улай масад –шу улайликни анилаш ва ундан о`з ё`лида то`г`ри фойдаланишни та`минлашдир.ар бир жой хо`жалик ва аолини муайян мидорда сиг`дира олади, ундан ортиг`и еса табиий мувозанатни, екологик вазиятни бузади.

Дунё итисодиётида ишлаб чиаришнинг тез ривожланиб бориши, табиий бойликларни кескин о`злаштириш амда аоли сонининг тез о`сиб бориши табиат мувозанатининг бузилишига олиб келмода.

Табиат мувозанатини бузиш табиий офатларга сабаб бо`лмода.Шу сабабдан бугунги кунда итисодий масалаларни йечишда екологик муаммоларга е`тибор бериш асосий вазифаларимиздан бири бо`либ олди. (97 та со`з)

Диктантни баҳолашда қуйидагича мезон белгиланади:

 

• «91-100» балл: мутлақо хатосиз ёзилган; қўпол бўлмаган битта имло ёки битта тиниш белгида хатоси бўлса;

• «81- 90» балл: иккита имло ва иккита тиниш белгида хатоси бўлса. Хатолар нисбати ўзгариши мумкин, лекин уларнинг умумий миқдори тўрттадан, имло хато эса иккитадан ошмаслиги керак.

• «71- 80» балл: тўртта имло ҳамда 4 та тиниш белгида хатоси бўлса. Хатолар нисбати 3 та имло, 5 та тиниш белгида хато ва бошқа кўринишда ҳам бўлиши мумкин. Аммо, имло хато миқдори 4 тадан ошмаслиги керак.

• «61- 70» балл: бештагача имло ва 5 та тиниш белгида хатоси бўлса.

• “51- 60” балл: 7 тагача имло ва тиниш белгида хатоси бўлса.

• “50-41”балл 9-10тагача имло ва тиниш белгида хатоси бўлса.

• “40-31” балл 11-13тагача имло ва тиниш белгида хатоси бўлса.

• “20-11” балл 14 тагача имло ва тиниш белгида хатоси бўлса.

• “10-1” балл хатолар миқдори 15 тадан ортса, қўйилади.

Эслатма: 1. Диктантдаги хатолар нисбатан турлича кўринишда бўлишига қарамай, баҳолашда имло хатолар миқдори асосий чегара саналади.

2. Агар диктантдаги тузатишлар миқдори 5 тадан ортиқ бўлса, баҳо 1 баллга пасаяди.

Изоҳ: Ўқувчи ёзма ишни (диктант) мутлақо хатосиз ёзиб, аммо ҳуснихати талабга жавоб бермаса натижа 1 баллга пасаяди.

 




Переглядів: 968

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Будова атмосфери | Синфи 9-ум

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.