МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Сила — це здатність людини долати опір або протидіяти йому за рахунок м'язових зусиль.Загальна характеристика сили як рухової якості людини Будь-які рухові дії людини – це результат узгодженої діяльності центральної нервової системи та периферійних відділів рухового апарату, зокрема, скелетно-м’язової системи. В ЦНС продукуються імпульси збудження, які через мотонейрони та аксони надходять до м’язових волокон. В наслідок цього м’язи напружуються з певною силою, що і дозволяє переміщувати у просторі окремі ланки тіла, чи тіло в цілому. Від величини і напрямку прикладання сили змінюються швидкість ї характер руху. Таким чином без прояву м’язової сили людини не можна виконувати жодних рухових дій. Сила є інтегральною руховою якістю від якої у тій чи іншій мірі залежить прояв усіх інших рухових якостей. Наприклад: футболістам сила необхідна для виконання ударів по воротах, передач м’яча на далекі відстані, ведення єдиноборств з суперником на землі та в повітрі, при відштовхуванні під час удару по м’ячу головою в стрибку, щоб раптово стартувати, зупинятися і змінювати рух під час гри в потрібному напрямку. В теорії фізичного виховання поняття "сила" застосовується для якісної характеристики довільних рухів людини, які спрямовані на вирішення конкретних рухових завдань.
В якості опору можуть виступати сили земного тяжіння; реакція опори при взаємодії з нею; опір навколишнього середовища; маса власного тіла; маса спортивного знаряддя; сили інерції власного тіла або його частин та інших тіл; опір партнера тощо. У залежності від рухової задачі і характеру роботи опорно-рухового апарату, сила, яку, повинні проявляти м’язи, набуває специфічних особливостей. Вони стають більш вираженими з ростом фізичної підготовленості людини. Чим більший опір здатна долати людина, тим вона сильніша. Розрізняють три режими скорочень м'язів: долаючий, уступаючий (поступливий), статичний (ізометричний). При виконанні фізичних вправ м'язи можуть проявляти силу: 1) без зміни своєї довжини (статичний, ізометричний режим); 2) при її зменшенні (долаючий, міометричний режим); 3) при її видовженні (поступальний, поліометричний режим). Долаючий і поступальний режими об'єднуються поняттям «динамічний режим». В залежності від режиму роботи м’язів (утримуюча, долаюча, поступлива та комбінована) розрізняють статичну і динамічну силу. Статична сила проявляється тоді, коли м’язи напружуються, а переміщення тіла, його ланок чи предметів, з якими взаємодіють, відсутні. Коли ж подолання опору супроводжується з переміщенням тіла, чи окремих його ланок у просторі – йдеться про динамічну силу.
У процесі фізичного виховання розрізняють такі прояви сили: v абсолютну силу; v відносну силу; v швидку силу; v вибухову силу.
|
||||||||
|