Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






М’язова сила

НЕРВОВО-М'ЯЗОВА АДАПТАЦІЯ ДО СИЛОВОЇ ПІДГОТОВКИ

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

1. Навести основні характеристики повільно- та швидкоскоротних м'язових волокон.

2. Яка роль генетики у визначенні пропорцій типів м'язових волокон та у можливості досягти успіху в обраних видах діяльності?

3. Описати взаємозв'язок між продукуванням м'язової сили та залученням до роботи повільно- та швидкоскоротних волокон.

4. Яка структура залучення до роботи м'язових волокон при: а) виконанні стрибка у висоту; б) бігу на 10 км; в) марафонському бігу?

5. Охарактеризуйте концентричне, статичне та динамічне скорочення.

6. Яка оптимальна довжина м'яза для продукування максимальної сили?

7. Який взаємозв'язок між максимальним скороченням та швидкістю скорочення (концентричне скорочення) і розслаблення (ексцентричне скорочення).

 

 

 

Тривалі навантаження викликають безліч адаптацій у нервово-м'язовій системі. Ступінь адаптації залежить від тренувальної програми. Аеробне тренування, наприклад, біг підтюпцем або плавання, якщо і викликають, то лише не значне збільшення сили та потужності. Більшість нервово-м'язових адаптацій відбувається внаслідок силового тренування.

Деякий час існувала думка, що силове тренування необхідне тільки важкоатлетам, спортсменам силових легкоатлетичних дисциплін, а також (обмежено) — футболістам, борцям та боксерам. Однак наприкінці 60-х — початку 70-х років XX ст. тренери й учені встановили, що силове тренування є корисним для спортсменів, які займаються різними видами спорту. Нині силове тренування — це важливий компонент тренувальних прог­рам більшості спортсменів. Це стосується і спортсменок, яких традиційно не допускали до цього виду навантаження. Така зміна відношення до силового тренування багато у чому обумовлена дослідженнями, що показали її сприятливий вплив, а також новинами у тренувальній техніці та спортивному осна­щенні.

Силове тренування рекомендується навіть для не спортсменів, котрі займаються фізичними вправами для зміцнення здоров'я.

Максимальне зусилля, котре може розвинути м’яз або група м’язів називається силою. Людина здатна виконати жим, лежачи на лаві ваги 100 кг, має в двічі більшу силу, ніж та, котра може це зробити з вагою в 50 кг. У цьому прикладі сила, або максимальна здатність, визначається у вигляді максимальної ваги, котру людина може підняти один раз. Це так званий максимум одного повторення, або 1-ПМ.

Потужність – це вибуховий компонент сили, результат сили й швидкості руху. Потужність = (сила×відстань)/час.

Наприклад, дві людини можуть виконати жим лежачи на лаві ваги 100 кг, на однакову відстань. Та людина, яка виконує це у два рази швидше має у два рази більшу потужність.

Хоча абсолютна сила є важливим компонентом фізичної діяльності, все ж потужність, можливо, відіграє ще більшу роль у більшості видів спорту. Наприклад, у футболі форвард, який має 1- ПМ 150 кг, навряд чи зможе переграти захисника, який має 1-МП усього 100 кг, якщо останній здатний переміщувати 1-ПМ з більшою швидкістю. Хоча форвард на 20 кг сильніший, однак більш висока швидкість захисника у сполучені з достатньою силою забезпечить йому перевагу.

Потужність включає два компоненти – силу і швидкість. Швидкість це, - більшою мірою, природжена якість, що незначно змінюється у результаті тренування. Тому збільшення потужності майже виключно відбувається за рахунок збільшення сили.


Читайте також:

  1. Б. Нервово-м’язова ДН
  2. Лекція №3 – Нервово-м’язова фізіологія.




Переглядів: 1403

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тип волокна і спортивні досягнення | Надлюдська сила

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.