МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція №3 – Нервово-м’язова фізіологія.Методи і методики фізіологічних досліджень. Нейрогуморальна регуляція функцій організму. Поняття про організм, його зв’язок з навколишнім середовищем, гомеостаз. Поняття про живий організм характеризується властивостями, які притаманні живим істотам: ♫ відтворення собі подібних ♫ ріст і розвиток ♫ диференціація тканин ♫ подразливість (здатність відповідати на подразнення) ♫ адаптація (зміна обміну речовин в результаті зміни навколишнього середовища) ♫ обмін речовин Обмін речовин проходить у двох формах: 1. процес асиміляції – це створення живої матерії, утворення із простих речовин складних 2. процес дисиміляції – розпад складних речовин до простих з утворенням енергії і перетворенням її в інші види енергії. Ці два процеси пов’язані між собою і неможливі один без одного. Гомеостаз: Кожна жива істота потребує для свого існування певних умов, тих, в яких відбувалась еволюція. Тобто, гомеостаз – це динамічна сталість внутрішнього середовища і його фізико-хімічних властивостей. Клітини організму також вимагають стабільних умов. Стабільність внутрішнього середовища – гомеостаз, що характеризується рядом констант: v температурний режим; при 42о С – патологічні зміни, при 43о С – зміна колоїдного стану білків; v осмотичний тиск – забезпечується електролітами. Ізотонічний розчин має таку ж концентрацію солей як і кров. Гіпертонічний розчин – концентрація солей в розчині більше ніж в клітині. Гіпотонічний розчин – концентрація солей в розчині менша ніж в клітині. v оптимальна концентрація іонів водню (зміні рН крові на 0,1 може призвести до смерті). Організм дуже чутливий до зміни концентрації іонів Са, К, Р, Cl і ін. Клітини чутливі до вмісту цукру і білків.
Нервова і гуморальна регуляції об’єднані в єдину, тому що в гіпоталамусі встановлені нейрони, які здатні синтезувати гормони і гормональні речовини. Ці нейрони відносяться і до ЦНС, тобто ці нейрони можуть змінювати діяльність органів і тканин гуморально (через кров) і рефлекторно. Гіпоталамус завдяки гормоноподібним речовинам (рилізінг-факторам: ліберини і статини) може змінювати функціональну діяльність гіпофіза, а той в свою чергу може впливати через свої гормони на інші залози внутрішньої секреції.
Методи фізіологічних досліджень: 1. аналітичний – роблять під наркозом, оперативно, видаляють орган і т.д. 2. синтетичний – вивчають функції цілісного організму (фістула). Методики: 1. екстирпація (видалення) 2. трансплантація 3. фістульна методика 4. електрофізіологічних досліджень 5. мічених атомів.
Читайте також:
|
||||||||
|