Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



С.Ф. Сливко

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

з дисципліни

“ЦИВІЛЬНА ОБОРОНА”

 

 

Запоріжжя

Конспект лекцій з дисципліни “Цивільна оборона” для студентів усіх форм навчання / Укл.: к.м.н., доц. Слівко С.Ф. – Запоріжжя: ЗНТУ, 2005.

 

 

Укладачі: к.м.н., доц. Слівко Світлана Федорівна

 

Рецензент: С.Н.Орешко, начальник відділу підготовки та навчання

населення Головного управління з питань

надзвичайних ситуацій та у справах

захисту населення від наслідків Чорнобильскої катастрофи Запорізької облдержадміністрації

 

Обговорено на засіданні кафедри

менеджменту та основ технологій

протокол № ____________

“____” ______________ 2005 р.

зав. кафедрою _________________

 

Рекомендовано як конспект лекцій з дисципліни “Цивільна оборона” для студентів усіх спеціальностей всіх форм навчання.


Тема 1: Цивільна оборона у сучасних умовах. Основні положення Закону України “Про Цивільну оборону України”. Роль і завдання МНС України.

 

Техногенне, екологічне та природне становище України з точки зору його негативного впливу на людей та навколишнє середовище рік від року стає складнішим, якщо не надзвичайним.

Тому немає потреби доводити необхідність створення державної системи, яка могла б своїми заходами і практичними діями запобігти надзвичайній ситуації (НС) та надійно захищати життя і здоров`я людей у разі їх виникнення.

У більшості країн світу такою національною системою є цивільна оборона (ЦО), діяльність якої регулюється відповідно Закону про Цивільну оборону.

Така система існувала та існує в Україні. Але, відповідно до офіційних поглядів, своїми заходами вона була спрямована на задоволення, головним чином, потреб воєнного часу.

Після виникнення катастрофи на Чорнобильській АЕС 1986 року була спроба покласти на цивільну оборону завдання з захисту людей від наслідків аварій, катастроф та стихійного лиха, але підстави, на яких вони мали здійснюватись, не мали юридичної сили.

Тому, з набуття Україною незалежності, враховуючи досвід економічно розвинутих країн, було розпочато законодавче офор-млення ЦО як державної системи органів управління та сил призначених до здійснення заходів щодо захисту населення від впливу наслідків надзвичайних ситуацій.

При розробці Концепції ЦО України і Закону України «Про Цивільну оборону України» головна увага зверталася на досягнення таких напрямків як:

- щоб Концепція і Закон враховували світовий досвід побудови і здійснення заходів ЦО та повною мірою відповідали Женевській /1949р./ конвенції «Про захист жертв війни»;

- відповідність системи захисту населення від наслідків НС умовам, потребам і можливостям держави;

- відповідність організаційної структури створюваної системи конституційній побудові державної виконавчої влади і прийнятому законодавству України з питань оборони, державної безпеки та надзвичайного стану;

- забезпечення високої реальної готовності органів, управління і сил ЦО до дій за призначенням та високої ефективності цих дій.

Певною мірою вдалося досягти цієї мети - Цивільна оборона України відповідає тим умовам, що витікають із аналізу можливих НС техногенного екологічного, природного та воєнного характеру.

Прийняття Концепції та Закону «Про Цивільну оборону України» є наслідком кропіткої, тривалої та напруженої роботи великого загалу фахівців штабів ЦО і, насамперед, зацікавлених міністерств та відомств.

Протягом року було опрацьовано декілька варіантів цих надзвичайно важливих документів і 28 жовтня 1992 року Верховна Рада України розглянула їх і схвалила «Концепцію Цивільної оборони України» та в першому читанні Закон України «Про Цивільну оборону України» і лише 3 лютого 1993 року остаточно. З надрукуванням його в періодичних виданнях 6 березня 1993 року Закон вступив в дію.

Що стосується Концепції Цивільної оборони України, то вона грунтується на законодавстві України з питань оборони і державної безпеки, положеннях міжнародного гуманітарного права, визначених Женевською конвенцією «Про захист жертв війни», а також офіційно прийнятих поглядах на проблеми захисту людей та економіки від впливу наслідків НС. Вона передбачає не тільки напрямки і конкретні кроки на шляху виконання завдань ЦО на сучасному етапі, але й створює передумови для подальшого удосконалення системи ЦО, відповідно до соціально-політичних та економічних змін, що відбу-ваються в державі, у таких напрямках, як удосконалення системи управління, реформи сил, розширення кола завдань які вирішуються та перегляду системи підготовки кадрів.

І що необхідно підкреслити особисто, так це те, що прийняття Концепції надало змогу розпочати дуже важливу для нашого суспільства, народу України, законотворчу роботу з питань ЦО. Першим таким кроком була розробка та прийняття Закону «Про Цивільну оборону України».

 

 

1.1 Основні положення Концепції і Закону про ЦО України

 

Закон складається з преамбули та п’яти розділів, в які входять 17 статей. За обсягом це невеликий документ, але за змістом дуже об`ємний, так як він корегує діяльність з питань захисту практично всіх верств населення, підприємств та установ. І це чітко просліджу-ється вже в преамбулі.

Вона проголошує:

Кожен має право на захист свого життя і здоров'я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха та на вимогу гарантій забезпечення реалізації цього права від Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, керівництва підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності і підпорядкування.




Переглядів: 439

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Єдина система цивільного захисту. | Сили цивільної оборони.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.