МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Види ЗПВідносини між державою і міжнародним середовищем носять чіткий характер: держава впливає на нього з метою зміни, середовище реагує на ці дії. Поведінку держави здебільшого розглядають як: 1. Власні дії держави 2. Реакцію на зовнішні чи внутрішні подразнення – (вона є об”єктом дій, або сама їх здійснює.) Але кожна з держав реагує на виклики по різному, залежно від ряду факторів. Стабільність системи носить динамічний характер – вихід з рівноваги і повернення до рівноваги на новому етапі відносин. Метою ЗП – є власне досягнення рівноваги між своїми інтересами і міжнародними відносинами. Однак це не може відбуватися при ігноруванні інтерсів інших держав. Тому реалізація зовнішньої політики може відбуватися лише в рамках співпраці з іншими країнами. При цьому, що жоден з учасників не може забезпечити повну рівновагу внутрішнього і зовнішнього середовища, завжди існує границя еластичності, яка веде до зміни системи чи її занепаду. Ця границя визначається інтересами пануючого класу і устроєм держави.
В теорії міжнародних відносин існує дві моделі аналізу зовнішньої політики держави: 1. Пасивний підхід, (первинність ЗП) 2. Активний підхід, коли внутрішні потреби і інтереси держави не залежать від зовнішнього середовища. В цьому випадку зовнішня політика держави є виразом інтересів народів і суспільних класів. (первинність ВП) Слід відзначити, що в будь-якому випадку держава впливає на міжнародне середовище і само зазнає змін під його впливом.
Й. Розентау (1970) виділяє 4 типи зовнішньої політики в залежності від процесів адаптації: 1. Слабка … зовнішня політика . Д узгоджує свої структури відповідно до тиску і змін в міжнародних відносинах. 2. Агресивна зовнішня політика . Держава сама формує внутрішні структури і своє міжнародне середовище. 3. Активна зовнішня політика , коли держава змінює і своє внутрішне середовище і міжнародні відносини для досягнення рівноваги між ними. 4. консервативна зовнішня політика, коли держава досягнувши рівноваги, не хоче жодних змін. Зацікавлена в збереженні статус-кво.
Відносини можуть носити наступний характер: 4. Партнерство – стосунки взаємної підтримки зовнішньо-політичних дій, надання допомоги у здійсненні зовнішньо-політичних акцій, взаємних гарантій безпеки, спільна позиція з певних питань міжнародного життя. 5. Мирне співвіснування –взаємовигідне співробітництво, або не протиставляння один одному. 6. Конфронтація – протистояння один одному в сфері життєво важливих інтересів. 7. Конфлікту – відкрита, в т.ч. збройна боротьба. 8. Домінаційні – контроль однієї іншою через економічну залежність,
Виходячи з цієї класифікації. На думку Розенау, можна передбачити наслідки взаємодій між різними типами зовнішньої політики:
ЗП не є єдино можливою і наперед визначеною і являє собою широке коло альтернатив (тому м.б. непослідовною), які залежать від прийняти ЗП рішень.
4. Фактори впливу на ЗП
Оскільки систему формують саме Д і вони визначають параметри фкнкціонування змін і напрямків зміни системи важливе значення має дослідження процесу формування зовнішньої політики взагалі і країн-лідерах зокрема.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|