МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Віктор БлизнецьПоглиблення психологічних характеристик дитячих персонажів, характерне для багатьох книг приблизно від середини 60-х років, виразно проявилось у творчості Віктора Близнеця (1933—1981). Починаючи з першої збірки «Ойойкове гніздо» (1933-1981), він не облишав проблем, які догматичні критиці видавалися невідповідними до специфіки дитячого сприймання. Крім усього іншого, В. Близнець ще володів багатством уяви, здатністю включати в реальність фантастичні образи. Письменник відкривав багатий світ фантастики у казковій повісті «Земля світлячків» (1978). Та фантастичні персонажі Сиз-стовуз, Мармусія, Вермутій, Чублик і багато інших (подібних до них ми не зустрічали ні в народних, ні в літературних казках) зовсім природно входять у свідомість сучасної людини. А ще вони типи, характери, позначені яскравою індивідуалізацією, переплутати їх з героями інших казок неможливо. Провідні ідеї творів Близнеця- обов’язок особи перед Батьківщиною та людьми, істинна дружба, радість творчої праці. Вони написані для підлітків. Талановита повість «Женя і Синько» (1974) стала оригінальним явищем в усій літературі для дітей. Ця весела і водночас серйозна розповідь про неповторний світ дитинства не «підносить проблем», не «розв’язує» їх, а зовнішній казковий фон з численними пригодами не має на меті лише заінтригувати читача. Життя дітей і дорослих освітлене тут поетичною вигадкою, завдяки якій казка і дійсність не суперечать одна одній, а мирно співіснують, і реальний світ оточується принадною для дитини атмосферою загадковості, таємниці. Повісті Близнеця здебільшого ліричні. Вони реалістичні, але споконвічний потяг дитини до незвичайного, до добра і краси вдало передається через умовність химерних і романтичних образів ( чортик Синько, вірні лелеки, срібні чоловіки). Яскраві індивідуалізовані образи дітей і дорослих, показ багатого світу їхніх почуттів, чуйність автора і героїв до первозданної краси природи, використання казкових образів і прийомів – все це прикметні риси прози Близнеця. Прозова книга В. Близнеця «Як народжується стежка» (1977) основана на матеріалі сільського життя. Тут можна знайти твори для старших дошкільнят. На фоні бурі, грози, дощу, блискавки в оповіданні «Злива» постають настрої і переживання малої дитини, передані з почуттям м'якого гумору. В оповіданні «Свято мого дитинства» знаходимо безпосередність дитячих вражень, радощів післявоєнного дитинства, коли в хаті з'явилося телятко. Через картини природи, стежку в полі, народження теляти просвічуються добрі людські стосунки, взаємини батьків і дітей, гарні риси людини. Василь Симоненко (1935-1963) — український поет і журналіст, шістдесятник. Його вірші сповнені любові до України, юнацького запалу, щирого захоплення. Це ода життю, молитва за рідний край. Поезії Симоненка дуже мелодійні та музичні, тому композитори легко поклали їх на музику, і з'явилися прекрасні пісні : "Лебеді материнства", "Задивляюсь у твої зіниці", "Ображайся на мене" та інші. Протягом короткого життя Василь Симоненко написав поезiï, провiдною темою яких є любов до рiдноï землi, вiдповiдальнiсть за ïï долю, новели, пробував створити кiносценарiй зi студентського життя, став автором численних статей, театральних i лiтературних рецензiй, створив три казки для дiтей i дорослих: "Цар Плаксiй i Лоскотон", "Подорож в краïну Навпаки", "Казка про Дурила".
Протягом п'ятнадцяти рокiв забороняли видання творiв Василя Симоненка: пiдготовлене видавництвом "Молодь" "Вибране" поета "розсипали й по-живому шматували". З неймовірними труднощами Василевим друзям доводилося "пробивати" у світ кожну його книжку. І все ж завдяки колективним зусиллям читач дістав змогу одержати Симоненкові "Земне тяжіння" (1964 р.), збірку новел "Вино з троянд" (1965 р.), "Поезії" (1966 р.), "Избранная лирика" (1968 р.), "Лебеді материнства" (1981 р.), том вибраних поезій (1985 р.).
Василевi Симоненковi посмертно присуджено Державну премiю Украïни iменi Т. Шевченка у 1995 р.
Читайте також:
|
||||||||
|