Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості організації зведеного обліку та складання звіт­ності в комп 'ютерних облікових програмах

Послідовність складання звітності в інтегрованій системі

1. Перевірка факту реєстрації та проведення всіх первинних до­кументів.

2. Перенесення інформаційних баз спеціалізованих програм до інформаційної бази підприємства.

3. Контроль коректності перенесення

4. Перевірка оборотно-сальдової відомості за інформаційною ба­зою підприємства.

5. Здійснення «закриття бухгалтерського періоду».

6. Перевірка оборотно-сальдової відомості.

7. Складання пробного балансу.

8. Коригування первинних документів, за якими були неправиль­но сформовані операції.

9. Складання балансу підприємства

10. Складання окремих форм звітності.

11. Контроль правильності формування звітності.

12. Внесення змін до алгоритмів розрахунку показників.

13. Складання остаточних варіантів звітності.

14. Експорт отриманих звітів до спеціалізованих програм.

процес все-таки необхідне) можна підготувати комплект регламентованих звітів.

Закриття звітного періоду (етапи)

1. Технологічний етап:

— перевірка позначок на видалення;

— перепроведення документів.

2. Визначення торгівельної націнки в роздрібних торгівельних точках з сумовим обліком товарів.

3. Нарахування податків і зборів. Частина з них відноситься на собівартість робіт (послуг).

4. Нарахування зносу. Нагадаємо, що бухгалтерський знос нараховується раз на місяць, податкова амортизація — раз на квартал.

5. Переоцінка валют, якщо ви ведете валютний облік.

6. Реєстрація залишків незавершеного виробництва, якщо підприємство веде виробничу діяльність.

7. Закриття елементів витрат (рахунків класу 8).

8. Закриття рахунку 91 «Загальновиробничі витрати».

9. Складання остаточних калькуляцій, якщо протягом періоду були складені попередні.

10. Визначення фінансового результату.

11. Закриття податкового періоду.

Звітність- сукупність показників, що узагальнюють результа­ти роботи.

Дані з первинних документів утворюють оперативну, статистичну та фінансову звітність.

Оперативна звітність забезпечує щоденний контроль за господарськими операціями підприємства.

Статистична звітність забезпечує формування відомостей за окремими показниками господарської діяльності підприємства в натуральному й вартісному вираженні.

Фінансова звітність базується на даних первинного, аналітичного та синтетичного обліку та складається для задоволення інформаційних потреб різних груп користувачів.

У згаданому П(С)БО 1 зазначаються наступні терміни:

Бухгалтерська звітність- звітність, що складається на під­ставі даних бухгалтерського обліку для задоволення потреб пев­них користувачів.

Фінансова звітність- бухгалтерська звітність, що містить ін­формацію про фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період.

Звітність є підсумковим етапом роботи інформаційної системи підприємства, вона ґрунтується на всій інформації, що була зі­брана інформаційною системою підприємства, належним чином опрацьована і представлена у вигляді, придатному для подання внутрішнім та зовнішнім користувачам.

В залежності від особливостей формування звітності виділя­ються такі види звітності:

- Звітні документи, що є первинним документом бухгалтерсько­го обліку і є підставою для інших документів та інших форм звітності: Калькуляція собівартості продукції, звіт про викори­стання коштів, виданих на відрядження або під звіт.

- Звітні документи що узагальнюють інформацію за проблемни­ми питаннями, формування яких не вимагає закриття обліково­го періоду: звіт про витрати матеріалів, звіт про витрати на ви­робництво, інші форми управлінської звітності.

- Звітність, що формується на підставі даних бухгалтерського обліку і потребує закриття облікового періоду: баланс, звіт про фінансові результати.

- Звітність, що потребує ведення додаткового обліку окремих операцій: податкова звітність, окремі види управлінської звіт­ності.

В залежності від періодичності подання звітність слід розподі­лити на разову, періодичну з невизначеним періодом подання, періодичну з визначеним періодом подання.

Вхідна інформація для автоматизованого розв’язування задач зведеного обліку та складання звітності — це первинна інформація, що утворюється в процесі фінансово-господарської діяльності, а також інформація, що повністю формується в процесі задач інших ділянок обліку.

Вихідною інформацією є:

проміжна звітність (місячна та квартальна);

кінцева фінансова звітність (календарний рік).

Процес складання звітності- послідовність дій, які повинні бути виконані працівниками підприємства для заповнення за­тверджених форм звітності підприємства повною, своєчасною та достовірною інформацією (див. рис.2).

Етапи процесу складання звітності:

- Підготовчий, під час якого повинні бути виконані операції об­робки первинної інформації до стану, який дозволить розрахо­вувати показники звітності - узагальнення інформації первин­них документів та облікових регістрів, класифікація за видами операцій, закриття рахунків доходів і витрат та визначення чи­стого фінансового результату звітного періоду на рахунку 79 «Фінансові результати», визначення залишків на рахунках ба­лансу, коригування даних обліку за результатами річної інвен­таризації, формування оборотно-сальдової відомості і пробно­го балансу.

- Складання та подання звітності, на якому безпосередньо ви­знається зміст форм звітності підприємства, перевіряється їх узгодженість та здійснюється подання звітності до її користу­вачів.

- Завершальний - при необхідності внесення змін та уточнень чи доповнень до вже поданих форм звітності.

Рис. 2. Структура процесу складання і подання звітності

Подання звітності- процес доведення інформації звітності до користувачів, які мають бути ознайомлені або зацікавлені в отриманні звітної інформації (див. рис. 3).

Рис. 3. Схема процесу складання звітності в умовах автоматизованого обліку

Автоматизація складання звітності- набір технічних засобів та технологічних способів і прийомів, які дозволяють здійснюва­ти розрахунок показників звітності на підставі даних первинних документів та/або автоматично формувати форми звітності на підставі внесеної інформації без участі людини-бухгалтера.

Основною метою автоматизації зведеного обліку та складання звітності є:

· забезпечення висо­кої достовірності наданої інформації, що задовольняє вимоги таких груп користувачів:

· внутрішніх користувачів, тобто тих користувачів, які здійснюють облік;

· управлінського складу підприємства;

· зовнішніх користувачів.

Завдання автоматизації складання звітності:

- Забезпечення високої якості складеної звітності.

- Забезпечення раціонального використання наявних трудових ресурсів, звільнення працівників від рутинної, монотонної ро­боти та значних обсягів типових розрахунків.

- Зменшення витрат на виконання операцій по складанню звіт­ності.

- Підвищення оперативності звітності.

- Забезпечення гнучкості звітності та її швидкого пристосування для потреб користувачів.

- Підвищення рівня контролю на всіх етапах складання звітності.

Автоматизований комплекс задач зведеного обліку і складання звітності забезпечує:

§ послідовність;

§ узагальнення інформації на аналітичних і синтетичних рахунках із наступним групуванням даних на одному або кількох рахунках;

§ відображення господарських операцій, що змінюють стан коштів підприємства, і їх джерел на рахунках бухгалтерського обліку;

§ автоматизоване систематичне складання (за місяць, квартал, півріччя, рік) бухгалтерського балансу та звітності, завершального етапу облікового процесу.

Автоматизоване оброблення задач зведеного обліку та складання звітності сприяє:

§ якісному контролю за рухом статутного капіталу в частині основних і оборотних коштів підприємства;

§ збереженню грошових коштів і контролю за використанням їх за цільовим призначенням;

§ визначенню фінансових результатів діяльності підприємства та контролю за розподілом прибутку;

§ систематизації та узагальненню даних в аналітичному й синтетичному розрізах про виробничо-господарську діяльність підприємства для забезпечення прийняття управлінських рішень.

Автоматизація процесу складання звітності може бути здійс­нена за 2 напрямами:

- Автоматизований розрахунок показників звітності - автомати­зований розрахунок показників звітності згідно з раніше вста­новленими алгоритмами (переваги - зменшення витрат часу бухгалтерів по розрахунку показників звітності, оперативність, можливість постійно контролювати стан формування звітності; недоліки - високі витрати на автоматизацію та підтримання комп'ютерної системи складання звітності в актуальному ста­ні, потреба в кваліфікованих бухгалтерах).

- Автоматизоване формування друкованих та електронних форм звітності - рознесення введених в електронному вигляді чи набраних показників до відповідних рядків форм звітності (переваги - низькі витрати, можливість використання менш кваліфікованих виконавців; недоліки - низька оперативність, складність пошуку помилок, складність контролю процесу складання звітності, складність її актуалізації).

 

 

3. Регламентовані звіти (рз)

До складу «1С:Бухгалтерії для України» входить набір регламентованих звітів. Регламентованими називають такі звіти, форми та порядок подання яких установлюються різними законодавчими органами.

До них належать:

— форми фінансової звітності;

— звітність до позабюджетних соціальних фондів;

— податкові декларації та розрахунки;

— форми статистики;

— різні довідки.

До основних можливостей регламентованої звітності можна віднести:

— настроювання складу звіту;

— заповнення показників звітності вручну та автоматично за даними інформаційної бази;

— редагування автоматично заповнених показників;

— розшифрування заповнення показників;

— виведення у друкованій формі;

— вивантаження в електронному вигляді, а саме використання затвердженого ДПАУ формату звітності (що базується на форматі XML) та перевірку при вивантаженні звіту на відповідність до нормативної XML- схеми;

— зберігання архіву звітності.

Ступінь автоматизації заповнення звітів є різним для різних звітів. Як мінімум скрізь буде заповнено реквізити вашої фірми (отримані з довідника «Організації» та супутніх регістрів відомостей), дані фондів та податкових органів, куди здаються звіти. Наприклад, суми до звіту «Про суму збору на розвиток виноградарства» вводяться уручну.




Переглядів: 1043

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Засоби маркетингового комплексу просування. | Особливості формування звітів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.