Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми здорово'язберігаючої діяльності

Володіючи сучасними педагогічними знаннями, за постійної взає­модії з учнями, їхніми батьками, медичними працівниками та шкільни­ми психологами, вчитель має змогу планувати та організовувати свою діяльність із урахуванням пріоритетів збереження та зміцнення здо­ров'я всіх суб'єктів педагогічного процесу.

Технологія — це, насамперед, системний метод створення, засто­сування знань з урахуванням технологічних та людських ресурсів та їхнього взаємовпливу, що має на меті оптимізувати форми освіти(ЮНЕСКО).

Серед загальної класифікації освітніх технологій (технології уп­равлінської діяльності, організації навчального процесу, виховної ро­боти тощо) виокремилася нова група — здоров'язберігаючі техно­логії.

Слід зазначити, що здоров'язберігаюча педагогіка не може бути представлена як конкретна освітня технологія. Разом з тим, поняття «здоров'язберігаючі технології» об'єднує в собі всі напрями діяль­ності загальноосвітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров'я учнів.

Використання здоров'язберігаючих технологій..

Аналіз усіх існуючих здоров'язберігаючих технологій дає мож­ливість виокремити окремі типи.

Здоров'язберігаючі технології створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі та ті, що вирішують завдання раціональної організації виховного процесу (з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм), відповідність навчального та фізичного навантажень можливостям дитини.

До конкретних методів належать:

• диспансеризація учнів;

• профілактичні щеплення:

• забезпечення рухової активності;

• вітамінізація, організація здорового харчування (включаючи дієтичне);

• заходи санітарно-гігіснічного характеру, пов'язані з респіратор­но-вірусними інфекціями та грипом.

Оздоровчі технології спрямовані на вирішення завдань зміцнення фізичного здоров'я учнів, підвищення потенціалу (ресурсів) здоро­в'я: фізична підготовка, фізіотерапія, ароматерапія, загартування, гімнастика, масаж, фітотерапія, музична терапія.

Деякі методи (наприклад, фітотерапія та гімнастика) залежно від характеру впливу та способів застосування категорій учнів можуть використовуватись як у межах здоров'язберігаючих, так і оздоровчих технологій.

Технології навчання здоров'ю — це гігієнічне навчання, вироб­лення життєвих навичок (керування емоціями, вирішення конфліктів тощо), профілактика травматизму та зловживання психоактивними ре­човинами, статеве виховання. Ці технології реалізуються завдяки вклю­ченню відповідних тем до предметів загально-навчального циклу, вве­дення до варіативної частини навчального плану нових предметів, орга­нізації факультативного навчання та додаткової освіти.

Виховання культури здоров'я — це виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров'я, фор­муванню уявлень про здоров'я як цінність, посилення мотивації на ведення здорового способу життя, підвищенню відповідальності за особисте здоров'я, здоров'я родини.

Мета усіх здоров'язберігаючих технологій — сформувати в учнів необхідні знання, вміння та навички здорового способу житія, навчи­ти їх використовувати отриманні знання у повсякденному житті.

Діагностика як складова системи формування.

Аналіз здоров'язберігаючої діяльності освітніх закладів свідчить, що існуючі технології реалізуються через такі напрями освітньо-виховної діяльності:

• створення умов для зміцнення здоров'я школярів та їхнього гар­монійного розвитку;

• організацію навчально-виховного процесу з урахуванням його психологічного та фізіологічного впливу на організм учня;

• розробку і реалізацію навчальних програм з формування культури здоров'я і профілактики шкідливих звичок;

• корекцію порушень соматичного здоров'я з використанням комп­лексу оздоровчих і медичних заходів:

• медико-психолого-педагогічний моніторинг стану здоров'я, фізичного і психічного розвитку школярів;

• функціонування служби психологічної допомоги вчителям і учням щодо подолання стресів, тривожності; гуманного підходу до кожного учня, формування доброзичливих і справедливих відносин у колективі;

• контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм організації навчально-виховного процесу, нормування навчального навантаження і профілактики стомлюваності учнів;

• організацію збалансованого харчування учнів у школі.




Переглядів: 1513

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Використання здоров'язберігаючих технологій в діяльності вчителя | Діагностика як складова системи формування здорового способу життя

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.