Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стратегія компанії, яка обслуговує ринкову нішу

Майже в кожній галузі існують компанії , які спеціалізуються на обслуговуванні ринкових ніш. Ці компанії вибирають цільові сегменти в межах інших, більших сегментів,які і утворюють ринкові ніші. Найчастіше так чинять невеликі компанії з обмеженими ресурсами . Невеликі підрозділи більш великих компаній також слідують стратегії обслуговування ринкових ніш. Іноді до цієї стратегії вдаються і великі компанії.

Основна думка тут полягає в тому , що завдяки грамотному застосуванню стратегії обслуговування ринкової ніші , компанії, що володіють лише невеликою часткою всього ринку , можуть бути досить прибутковими .

Одне з досліджень, присвячених діяльності процвітаючих компаній середніх розмірів, показало, що в більшості випадків ці компанії відносяться саме до тих, які обслуговують невелику нішу на ринку великих розмірів , а не весь ринок у цілому.

Що ж приносить успіх компаніям, що працюють у ніші? Головна причина полягає в тому, що компанія, яка концентрується на обслуговуванні вузької ринкової ніші , зрештою дізнається цільову групу споживачів настільки добре , що задовольняє потреби покупців краще , ніж інші компанії , які нерегулярно торгують в цій ніші .В результаті , компанія, що обслуговує нішу, може призначити ціну , суттєво перевершує витрати, оскільки надає споживачам більш високу, у порівнянні з іншими компаніями , цінність . У той час як компанії, що працюють на масовому ринку, домагаються успіху за рахунок великих обсягів збуту , компанії, що працюють у ніші, домагаються його за рахунок високої норми прибутку.

Компанії, що орієнтуються на обслуговування ринкових ніш, намагаються знайти одну або кілька таких ніш, які були б надійними і прибутковими. Ідеальна ринкова ніша повинна бути досить великою, щоб приносити прибуток і мати потенціал для зростання. Вона повинна бути такою, щоб компанія могла її ефективно обслужити . Можливо, найважливішим моментом тут є те, щоб ніша не уявляла особливого інтересу для великих конкурентів . У міру того як ніша з часом зростає і стає більш привабливою , загроза атаки компанії, що займає цю нішу, з боку конкурентів також зростає. Тому , щоб захистити себе , компанія повинна накопичувати практичний досвід і зміцнювати свою репутацію в очах споживачів.

Основний підхід, який використовується для заняття ніші, - спеціалізація . Компанія може спеціалізуватися на будь-якому окремому ринку , на споживчій групі , товар або маркетинговому комплексі. Нижче наводяться деякі види спеціалізації , характерні для компаній, що обслуговують ринкові ніші .

Спеціалізація на певній групі кінцевих споживачів. Компанія спеціалізується на обслуговуванні кінцевих споживачів , що відносяться до певного типу . Наприклад , агентство Reuter надає фінансову інформацію і новини насамперед для професійних фінансистів і журналістів.

Вертикальна спеціалізація. Компанія працює на деякому рівні виробничо -розподільчого циклу . Наприклад, розташована в Данії англоітальянская компанія EVC є провідним виробником полівінілхлориду в Європі , а ніша компанії Country Ноті - посередництво між власниками заміських котеджів і тими , хто бажає зняти їх для відпочинку .

Спеціалізація на споживачах - підприємствах певного розміру. Компанія концентрується на обслуговуванні дрібних , середніх або великих клієнтів . Багато такі компанії спеціалізуються на обслуговуванні дрібних клієнтів , якими більш великі компанії просто нехтують.

Спеціалізація тільки на певних споживачах. Компанія обслуговує тільки одного або декількох великих клієнтів . Багато подібних компаній працює в галузі моторобудування : наприклад компанія Unipart поставляє двигуни для автомобілів в основному компаніям BMW і Rover.

Географічна спеціалізація. Компанія займається збутом тільки в певній місцевості, країні або в певному регіоні світу.

Спеціалізація на певних товарах або характеристики товарів. Компанія спеціалізується на виробництві певного товару , групи товарів або товарів , що володіють певною характеристикою, наприклад Rolls - Royce - єдиний у світі постачальник реактивних двигунів з похилим розташуванням сопла.

Спеціалізація на певному рівні ціни / якості. Компанія працює на нижньому або верхньому , щодо показника ціна / якість , наприкінці ринку. Наприклад, компанія Hewlett -Packard спеціалізується на обслуговуванні тієї частини ринку мікрокалькуляторів, яка характеризується високою якістю і високою вартістю виробів.

Спеціалізація на певних послугах. Компанія пропонує один або декілька видів послуг, які не в змозі надати інші компанії: наприклад, NASA має можливість відновлювати і ремонтувати штучні супутники .

Діяльність компаній, що працюють в нішах , пов'язана з великим ризиком , оскільки ринкова ніша може стати збитковою або досягти рівня , який приверне увагу більших конкурентів, і вони не забудуть перейти в атаку. Небезпека зникнення ніші змушує компанії практикувати одночасне обслуговування декількох ніш. Розвиваючи дві або кілька ніш , компанія підвищує свої шанси на виживання. Велика частина провідних компаній, що працюють в галузі охорони здоров'я , досягли успіху саме завдяки тому , що кожна з них пропонує послуги для кількох ринкових ніш , в яких вони домінують.


Читайте також:

  1. Визначення поняття «стратегія», що відображають ускладнюючий характер розвитку теорії стратегічного управління
  2. Виробнича стратегія
  3. Виробнича стратегія
  4. Вплив світової кризи на Україну та антикризова стратегія її соціально-економічного розвитку
  5. Втручання в ринкову рівновагу: примусове «понижуюче» ціноутворення
  6. Глобальна стратегія
  7. Диверсифікація як стратегія різних рівнів планування
  8. Економічна стратегія конкурентної фірми в довгостроковому періоді
  9. З яких етапів складається стратегія?
  10. Завдання та стратегія організації
  11. Загальна фінансова стратегія.
  12. Збутова політика і логістична стратегія




Переглядів: 1024

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стратегіі компанії- послідовника | Місцевоанестезуючі засоби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.