МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Системно-аналітичний законСистемно-аналітичний законпередбачає аналізякостітаефективності продукту мисленнєво-мовленнєвої риторичної діяльності. Аналіз якості (як зроблений продукт) здійснюється на всіх етапах мисленнєво-мовленнєвої переконуючої діяльності: підготовчому, виконавському, наслідковому (докомунікативному, комунікативному, посткомунікативному). Аналіз ефективності (результативності), ступеня реалізації цільової установки, співвідношення задуманого результату (мети) і одержаного результату проводиться на наслідковому етапі діяльності. Зауважимо, що у більшості випадків ефективність визначається якістю продукту, хоча не завжди спостерігається збіг цих категорій. Наприклад, якісно побудований продукт може бути недостатньо ефективним через такі чинники: - не проникнення , закритість мислення аудиторії; як наслідок, аудиторія не чує суб’єкта, витрачаючи всі сили на внутрішній опір, самозахист, а не на розуміння іншого; - наявність руйнівних тенденцій в аудиторії, що може досить швидко поширитися на всю аудиторію завдяки психологічному зараженню; - могутню силу інерції, властивої аудиторії (небажання щось міняти тільки тому, що ля цього необхідно докласти певні зусилля); у цьому випадку лінива думка та дії настільки паралізують людину, що вона здатна змиритися з будь-якою, навіть найгіршою, ситуацією свого існування; - коротка терміновість спілкування, яка не дозволяє аудиторії відмовитися від певних стереотипів, неістинних суджень, помилкових поглядів. - Системно-аналітичний закон базується на двох етапах критичної діяльності, а саме: на самоаналізові (суб’єкт аналізує свій продукти, свої дії) та аналізові інших (суб’єкт аналізує чужий продукт і дії іншого суб’єкта). - Системно-аналітичний закон передбачає саме таку послідовність етапів (від першого до другого), оскільки уважний погляд суб’єкта на самого себе дозволяє йому об’єктивніше оцінити іншого. “Найвище навчання – це навчити людське серце самопізнання, і чим глибше це самопізнання, тим людина мудріша, справедливіша, щиріша, терпиміша і добріша” (П.Шелл). Процес самоаналізу становить собою двохелементну систему . Рефлексія (дослідження відчуттів)починається з виявлення відчуттів. Відчуття, за З. Фрейдом, є досить благодатним матеріалом для вивчення, оскільки в них відображається істинний стан людини. Аналіз відчуттів дозволяє суб’єкту шукати відповіді на ряд життєво важливих запитань: що слід зробити для посилення джерел, які породжують приємні відчуття? Як уникнути причин, які викликають негативні відчуття? Коригування продукту мисленнєво-мовленнєвої риторичної діяльності (уточнення, додавання, заміна одних положень іншими тощо) проходить успішно, продуктивно тоді, коли йому передує рефлексія, оскільки остання звільняє суб’єкт від стану самообману, ілюзій з приводу якості й ефективності продукту мисленнєво-мовленнєвої діяльності. Інакше кажучи, після рефлексії процес корекції набуває досить об’єктивного характеру й будується на суворо логічній основі. Логіка корекції становить триступеневий процес, який виражається системою трьох запитань, які суєт ставить собі: Що хотів? Що робив? Що отримав? Далі останнє питання розчленовується на кілька підпитань: Що вийшло? (в чому секрет успіху?) Що не вийшло і чому? Як зробити краще? Отже, самоаналіз, як свідчить практика, є надзвичайно сильним джерелом розвитку особистості, бо дає можливість суб’єкту пізнати себе в тій чи іншій мірі, тобто виявити свої не тільки сильні, але й слабкі сторони. Інакше кажучи, в оді самоаналізу суб’єкт природно виходить на рівень самовизначення (що у мене є цінного? Що слід розвивати далі? Які якості мне заважають? Що необхідно зробити? Які зусилля докласти, щоб таких якостей було якомога менше? І под.). ті, хто надавав тобі послуги” (постулати Сенеки-молодшого). Після того, як суб’єкт оволодів механізмом самоаналізу, він здатний повноцінно, не однобічно, неупереджено здійснювати аналіз інших Аналіз інших (оцінювання якості та ефективності чужого продукту мисленнєво-мовленнєвої діяльності та дій іншого суб’єкта) становить наступний етап критичної діяльно осі, який базується на такій системі принципів: - визначити мету конструктивної критики (узагальнення чужого досвіду для збагачення власного, допомога іншому в тому, як зробити його справу ще краще); - оцінювати, виходячи зі свого рівня підготовки; - вміти слухати і чути іншого, оцінювати те, як він робить а не те, як ти бачиш; - вміти відійти від однобічності оцінок – тільки хвалити чи тільки лаяти; - перш за се бачити раціональне в чужому продукті, яке побачити буває нелегко на відміну від негативного, що, як правило, лежить на поверхні. Бо зосередженість на негативному може заступити і навіть перекреслити досвід іншого; - бути точним і стислим в оцінках; - вміти таким чином дати оцінку, щоб не принизити іншого, щоб іу суб’єкта з’явилося бажання працювати далі, удосконалювати себе і свій продукт мисленнєво-мовленнєвої риторичної діяльності. Отже, системно-аналітичний закон становить собою дієвий інструмент розвитку в людини таких якостей, як самокритичність ві відкритість мислення (здатність сумніватися: дії повинні бути відкритими до сприйняття інших точок зору), мовне чуття (уміння відбирати найбільш стислі, влучні слова, звороти), Шанобливість, тактовність і коректність у ставленні до інших людей. У підсумку відзначимо, що хоча стистемно-аналітичний закон завершує риторичну формулу, однак він не робить її замкненою, застиглою завдяки тому, що сам по собі символізує вічний процес удосконалення всього існуючого на землі.
Читайте також:
|
||||||||
|