Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дмитренко Г.А.

д.е.н. професор

Лекція 1. Основи стратегічного менеджменту

 

Сьогодні література по стратегічному менеджменту у розвинених країнах Заходу і Азії нараховує тисячі найменувань і складається із багатьох томів, зміст яких немає можливості довести до студентів навіть в найкоротшій формі. Але найголовніше полягає в тому, що в детальному викладі моделей світового стратегічного менеджменту взагалі немає сенсу із-за неповторності досвіду, пов'язаного з різними умовами застосування і різною ментальністю населення.

У зв'язку з цим в даній лекції викладається основний термінологічний апарат стратегічного менеджменту, вже досить сталий в світовому менеджменті, необхідний для засвоєння основоположних понять.

Слід відразу обмовитися про те, що в інтерпретації фахівців розвинених країн поняття "менеджмент" асоціюється в першу чергу і головним чином з діяльністю фірми, а стратегічний менеджмент - з діяльністю фірми, у тому числі в рамках корпорації (компаній, конгломератів), які мають в своєму складі з фірм і управлінського персоналу останніх. В той же час намічається тенденція розширення цих понять, розповсюдження стратегічного менеджменту на некомерційні та інші безприбуткові організації.

На даному етапі потрібно дотримуватись загальноприйнятої на Заході термінології, згідно з якою менеджмент розглядається як самостійний вид діяльності, професійно здійснюваної, направленої на досягнення організацією намічених цілей шляхом раціонального використання людських і матеріальних ресурсів. Термін "менеджмент" застосовується лише до управління соціально-економічними процесами, в яких беруть участь люди.

Стратегічний менеджмент (strategic management) – це діяльність зі стратегічного управління, пов'язана з постановкою цілей і завдань організації і з підтримкою ряду взаємин між організацією і оточенням, які дають можливість їй досягти своїх цілей, відповідає її внутрішнім можливостям і дозволяє залишатися сприйнятливою до зовнішніх вимог.

Потреба корпорації і фірми в стратегічному управлінні зростає з безперервним ускладненням підприємницької діяльності, зростанням нестабільності умов цієї діяльності і їх невизначеності в часі.

Здібності до стратегічного управління передбачають наявність п'яти якостей:

- уміння змоделювати ситуацію;

- здатність виявити необхідність змін;

- здатність розробляти стратегію змін;

- здатність використовувати в ході змін надійні методи;

- здатність втілювати стратегію в життя.

Сама ж стратегія (strategy) розглядається як узагальнююча модель дій, необхідних для досягнення поставлених цілей шляхом координації і розподілу людських і інших видів ресурсів корпорації (фірми).

По суті стратегія охоплює набір правил для прийняття рішення, якими організація керується в своїй діяльності. У загальному вигляді процес розробки стратегії включає:

- визначення корпоративної місії;

- конкретизацію бачення корпорації і постановку цілей;

- розробку і реалізацію стратегії, направленої на досягнення цілей.

Більш детально процес стратегічного управління з розбиттям на етапи представлений на мал. 1.1.

Як бачимо, весь процес стратегічного менеджменту складається з п'яти етапів, перші чотири з яких можуть коректуватися після реалізації 5-го - оцінки кінцевих результатів діяльності фірми або корпорації.

 

 

 
 

 

 


Рис. 1.1. Процес стратегічного менеджменту

 

Якщо зважати на те, що кінцеві результати відображають рівень досягнення поставлених на етапі 2 цілей, що виникають з місії організації (етап 1), то очевидно, що систематична оцінка результатів грає роль важеля потужного зворотного зв'язку. Саме цей зв'язок заставляє передивлятися всі етапи процесу стратегічного менеджменту в разі відсутності успіху в досягненні кінцевих результатів.

Нижче розглянемо детальніше вміст всіх етапів, виходячи з теорії і практики розвитку стратегічного менеджменту в країнах Заходу, в першу чергу, США і Японія.




Переглядів: 605

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Физические свойства спиртов. | Етап 1. Визначення місії організації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.