Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СУБ'ЄКТИ ЖИТЛОВИХ ПРАВОВІДНОСИН ТА ЇХ ПРАВОВЕ СТАНОВИЩЕ

Тема 2

1. Громадяни України та інші фізичні особи як суб'єкти житлових правовідносин.

Суб'єктами права власності на житло можуть бути й іноземні громадяни та особи без громадянства. Законом України "Про правовий статус іноземців" (ст. 12) визначено, що іноземці, які постійно проживають в Україні, також мають право на підставах порядку, встановленого для громадян України, одержати жиле при­міщення.
За законодавством громадянин України може поєднувати в собі і наймача, і особу, яка має право на отримання житла державного чи громадського житлового фонду. Але щоб отримати самостійне право на отримання житла він повинен досягти дієздатного віку.


Kjjkjh

 

 

2. Органи місцевого самоврядування.

До спеціальних повноважень можна віднести повноваження з окремих сфер: будівництва, соціального захисту, охорони культур­ної спадщини. Вони виходять за межі регулювання житлового права, але дозволяють відділити житлові відносини від схожих суспільних правовідносин, що регулюються іншими галузями права.  
Загальні повноваження належать до відання виконавчих органів сільських, селищних і міських рад: • управління об'єктами житлово-комунального господарства; • облік громадян, які відповідно до законодавства потребуют поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до зак нодавства житла, що належить до комунальної власності; вирішення питань щодо використання нежилих приміщень, будинків і споруд, що належать до комунальної власності; • сприяння розширенню житлового будівництва, надання громадянам, які мають потребу у житлі, допомоги в будівництві житла, отриманні кредитів, у тому числі пільгових, субсидій для будівництва чи придбання житла; надання допомоги власникам квартир (будинків) в їх обслуговуванні та ремонті; сприяння створенню об'­єднань співвласників багатоквартирних будинків, реєстрація таких об'єднань; • реєстрація житлово-будівельних кооперативів; • організація благоустрою населених пунктів, залучення на до­говірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-тех­нічних ресурсів підприємств, установ та організацій, незалежно від їх форм власності, та населення; • облік відповідно до закону житлового фонду, здійснення конт­ролю за його використанням; • надання громадянам, які потребують соціального захисту, без­оплатного чи за доступну для них плату житла; • здійснення контролю за станом квартирного обліку, додержан­ням житлового законодавства на підприємствах, в установах та ор­ганізаціях, розташованих на відповідній території, незалежно від їх форм власності; • видача ордерів на заселення жилої площі в будинках держав­них і комунальних організацій; • облік нежилих приміщень на відповідній території незалежно від форм власності, внесення пропозицій їх власникам щодо вико­ристання таких приміщень для задоволення потреб територіальної громади; • облік та реєстрація відповідно об'єктів нерухомого майна неза­лежно від форм власності.  

3. Органи виконавчої влади як суб'єкти житлових правовідносин, їх компетенція.

Можна виділити такі основні галузеві повноваження місцевих державних адміністрацій у суміжних з житловим правом сферах правового регулювання: 1) регулювання цін і тарифів за виконання робіт і надання жит­лово-комунальних послуг підприємствами, а також визначення та встановлення норм їх споживання, здійснення контролю за їх додер­жанням; 2) забезпечення обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства незалежно від форм власності; 3) організація роботи з атестації об'єктів, сертифікації продукції, робіт і послуг підприємств і організацій житлово-комунального гос­подарства; 4) організація охорони, реставрації та використання пам'яток ар­хітектури і містобудування; 5) забезпечення в установленому порядку надання населенню субсидій на житлово-комунальні послуги. Місцеві державні адмі­ністрації здійснюють реалізацію інших, наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень, зокрема тих, що ви­значені законом України "Про місцеве самоврядування".  

 

4. Підприємство, установа, організація як суб'єкт житлового права.

Виступають як суб'єкти житлового права за умови, якщо вони як юридичні особи є власниками житла і використовують житловий фонд для своїх працівників, а також виступають замовниками жит­лового будівництва. Суб'єктами правовідносин у житловій сфері під­приємства, установи, організації та кооперативи виступають також у разі надання чи розподілу своїм працівникам житла, в т. ч. служ­бового, кооперативного та іншого.

 

 

Одним із основних завдань Держбуду України є забезпечення проведення реформи у житлово-комунальному господарстві. Держ­буд України відповідно до цього: 1) організовує розроблення методології проектування об'єктів житлово-цивільного і виробничого призначення, інженерних споруд, систем інженерного обладнання будинків і споруд, а також реконст­рукції та пристосування об'єктів для інших цілей; 2) здійснює заходи щодо розроблення і впровадження технічних рішень з реконструкції та модернізації об'єктів житлово-цивільного призначення; 3) здійснює нормативно-методичне забезпечення діяльності ор­ганів приватизації державного житлового фонду, об'єднань співвлас­ників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперати­вів та молодіжних житлових комплексів, а також сприяє впрова­дженню конкурентних засад у наданні послуг з обслуговування та експлуатації житлового фонду; 4) здійснює інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.  
5. Органи спеціальної компетенції.

 




Переглядів: 2073

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЖИТЛОВЕ ПРАВО УКРАЇЙИ ЯК ГАЛУЗЬ ПРАВА ТА ГАЛУЗЬ ЗАКОНОДАВСТВА | ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ ПРАВ НА ЖИТЛО В ДЕРЖАВНОМУ ЖИТЛОВОМУ ФОНДІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.