МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Староіталійське — в Італії.Вестготське — в Іспанії. Ірландсько-англосаксонське (острівне) письмо, розповсюджене в Ірландії та Англії. Лекція №2 Аналіз доходів, витрат і прибутку банку - самостійно
Тема: Шрифти раннього середньовіччя та періоду епохи Відродження. Питання: 1. Розвиток латинських шрифтів: каролінгзький мінускул (VIII-IX ст.), готичне письмо (XI-XII ст.), швабський шрифт (XIII ст.), антиква (XIV ст.). 2. Шрифти епохи Відродження (гуманістичний мінускул, гуманістичний курсив, каліграфічне письмо).
Шрифти раннього середньовіччя Роздробленість ранньої середньовічної Європи привела до появи різних регіональних видів письма їх можна розділити на чотири основні групи, які часто називають національними видами: 2. Меровінгське письмо — у Франції. Характерною рисою ірландсько-англосаксонського письма є наявність надломів і кутуватості. Це письмо вийшло із ужитку в епоху ранньої готики. Віддаленість Ірландії позбавила художників впливу римського і візантійського мистецтва шрифту і оформлення книги та сприяла розвитку самобутнього мистецтва. В Ірландії було високо розвинуте мистецтво обробки дорогоцінних металів, різьблення по дереву, кості, каменю, які знайшли своє відображення в багатьох орнаментованих оправах, палітурках книг. З виникненням християнства в Ірландії будується багато церков і монастирів, які стають просвітницькими центрами. Тут духовні і світські особи вивчають латину, грецьку мову, історію та інші науки. В монастирських скрипторіях Ірландії було створено багато добре оформлених книг, в котрих художники застосовували прості засоби — лінійні та орнаментальні форми, інколи використовувалися зображення звірів і людини. В оформленні книги відчувається вплив ремесел, з яких художник-оформлювач книги запозичував мотиви і готові форми. З часом був вироблений самостійний стиль орнаментальною мистецтва — книжний, в якому широко використовувалися плетені орнаменти, спіралі, а також стилізовані зображення тварин. В Англії розвиток традицій в оформленні книг проходив під впливом континентального та ірландського мистецтва. На цій основі англосаксонські художники виробили свій стиль, який відрізнявся від ірландського витонченими формами. Основний шрифт мав два види шрифту: ірландський і англійський півунціал. Для ірландського півунціалу характерні трикутні закінчення основних штрихів букв, кутастість, багата орнаментальність. Взірцем для створення ірландського півунціалу став римський півунціал. В англосаксонському півунціалі закінчення стійок букв оформлені у вигляді трикутника, який має один гострий кут. Верхня частина всіх букв написана більш жирно завдяки натисканню пера. Для написання початкових сторінок використовувався вузький капітальний квадратний шрифт, який за пропорціями нагадував рустику. Основний текст писався унціалом. Оздоблення ірландсько-англосаксонської книги відрізнялося темними і похмурими тонами чорних, золотих, зелених і червоних фарб. В монастирських скрипторіях Франції розвивалося меровінгське письмо, яке досягло каліграфічного вдосконалення в VII ст. Рисунок цього письма ніби стиснутий, високий і вузлуватий з подовженими виносними елементами деяких букв, це надає йому динамічності, але декоративний вигляд сповільнює читання тексту. Шрифт використовувався для написання грамот та інших документів, широкого розповсюдження набув у дипломатичній переписці. В меровінгському письмі розвивалася чітка, струнка і витончена каліграфічна форма великих букв, виконаних пером. Частіше всього це були контурні букви, середина яких заповнювалася іншою фарбою. Меровінгська книга оформлювалася наперед визначеним задумом, сторінки прикрашалися орнаментом. Під впливом іконопису візантійських художників у меровінгській книзі з'являється багато прикрас, які мають символічне значення (хрест, телець, зірки, голуб). Орнаментальні мотиви містять у собі точні геометричні форми і зображення листя, гілок лози, квітів, тварин тощо. При оформленні книги художник часто тонким пером наносив контурний рисунок темнішою фарбою, а потім яскравими,соковитими фарбами заповнював усе вільне місце рисунка, що надавало зображенню яскравості і життєвої сили. Вестготське письмо існувало з VII по VIII ст. Характерним для цього письма були чіткість форм і незначний нахил вліво (але не завжди). Виносні елементи деяких букв виконували з великим натисканням, що надавало цьому письму декоративності. Оригінальність накреслення створювалася завдяки окремим деталям, запозиченим з арабського письма. Староіталійські види письма розвинулися в IX ст. і вживалися до кінця XIII ст. Під цією назвою об'єднано чимало різних шрифтів. На півдні Італії було розповсюджене беневентське письмо, на півночі — лангобардське. Серед канцелярських шрифтів своєю каліграфією виділяється шрифт куріал.В староіталійських видахписьма для ініціалів використовувалися букви унціального і капітального шрифтів, а також збільшені малі букви. Для шрифтів Середньовіччя характерне застосування абревіатур — скорочення повторюваних слів.
Читайте також:
|
||||||||
|