Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Корпоративна система» в Італії.

В основу економічної полі­тики італійських фашистів було покладено ідею створення «корпора­тивної держави» на засадах «класового миру». Власне, її автором був не Б. Муссоліні, а один з ідеологів фашизму поет Габріель д’Аннунціо. Саме він створив в 1919 р. перші корпорації в місті Ф’юме.

Фактично корпоративна система почала створюватися фашистами наприкінці 1920-х років1. На початку Б. Муссоліні досить розпливчасто заявляв, що корпорації мусять взяти на себе функції парламенту з економічних питань. У цілому, суть задуму полягала в тому, що со­ціальний мир настане тоді, коли в італійській економіці почнуть діяти фашистські картелі й синдикати, об’єднані в корпорації. Згодом Мус­соліні утворив спеціальне міністерство корпорацій для регулювання економічного життя країни. Для усунення конфліктів між робітниками і підприємцями 1927 р. було прийнято Хартію праці, за якою профе­сійні спілки було підпорядковано державним органам під контролем фашистів і включено до галузевих корпорацій.

Наступного року в Італії була проведена «Реформа політичного пред­ставництва», яка замінила парламент Корпоративною палатою. Фашист­ські профспілки пропонували кандидатів у депутати, з яких Велика фашистська рада обирала 400 кандидатів, за них і пропонувалося про­голосувати виборцям.

Корпорації мали широкі повноваження й регулювали відносини між працівниками й роботодавцями; відновили скасований у 1923 р. 8-годин-

ний робочий день і встановили 40-годинний робочий тиждень. В еконо­міці почали діяти фашистські синдикати й корпорації, об’єднані в кон­федерації. До їх керівництва входили партійні чиновники, представники фашистських профспілок і підприємці.

У 1930 р. було створено Національну раду корпорацій, членами якої були представники від робітників, роботодавців, члени фашистської партії і міністри відповідних галузей. Усього в основних галузях еко­номіки було створено 22 національні корпорації, і на середину 1930-х років практично всі італійці стали їх членами. По суті, корпоративна система була моделлю державного регулювання економіки. Як заявляв Б. Муссоліні, «фашистська держава може бути лише корпоративною, або вона не буде фашистською».

У галузі економіки та соціальних відносин фашисти вжили заходів для залучення капіталовкладень у промисловість, провели широке роз­державлення, запровадили вдалу грошову реформу (цьому сприяли значні кредити із США, зокрема позика від банківського дому Моргана у 100 млн дол.). У 1929 р. рівень промислового виробництва перевищив довоєнний на 40 %, виробництво сталі зросло на 84 %, електроенергії - на 100%.

Корпорації схвалили заборону страйків і контролювали укладення колективних трудових договорів, розглядали конфліктні ситуації, на­давали фінансову підтримку профспілкам. На середину 1930-х років фашистські профспілки об’єднували 4 млн осіб і завдяки численним пільгам та успіхам в організації дозвілля робітників набули великої популярності. До того ж фашистам вдалося зробити те, на що не спро­моглися попередні уряди, - суттєво скоротити безробіття (з 240 до 100 тис. осіб).

В освіті фашисти також здійснили радикальні реформи: закрили «зайві» школи; запровадили обов’язкову релігійну освіту, у всіх школах було наказано розмістити розп’яття; обмежили кількість учнів і сту­дентів, які могли здобути безкоштовну освіту (тільки ті, які демонстру­вали відмінні результати на іспитах); запровадили вивчення латини в усіх школах, атестат про закінчення яких давав право вступати до уні­верситету; на наступний курс не переводилися студенти, які не склали всі іспити за попередній курс.

Запитання

1. Охарактеризуйте економічну та суспільно-політичну ситуацію в Німеччині.

2. Версальский договір дав підставу до реваншизму в Німеччині.

 

 


Читайте також:

  1. Корпоративна безпека
  2. Корпоративна культура в системі управління персоналом підприємства
  3. Корпоративна стратегія – концептуальна основа розвитку підприємства
  4. Корпоративна форма іноземного інвестування
  5. Корпоративна форма організації бізнесу
  6. Поняття «валютні відносини» та «світова валютна система»..20 хв.
  7. Приватна власність. Колективна, корпоративна та державна власність.
  8. Староіталійське — в Італії.
  9. Тема 17. Корпоративна культура
  10. Тема 21. Корпоративна культура
  11. Що означає термін «Система»?




Переглядів: 16008

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Веймарська республіка. | Тенденції розвитку міжнародного ринку праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.